Moniurahihna/ilm.kompura ongelma. -96

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
tonttuCS
"Ruisku"
Viestit: 142
Liittynyt: Ke Heinä 07, 2004 23:34
Paikkakunta: E-joki

Moniurahihna/ilm.kompura ongelma. -96

Viesti Kirjoittaja tonttuCS »

Eli probleemaa.... ilmastoinnin kompuran moniurahihnan pyörän päältä on hihna siirtynyt parin uran verran tyhjän päälle, ilmeisesti kompuran hihnapyörässä klappia? samoten kylmänä käynnistettäessä kompura "visertää", mikä paikka pettämässä?
Mikä aiheuttaa tuon hihnan siirtymisen, kompurassa vika vai muualla?, hihna näyttää päällisin puolin olevan kunnossa, ei hankaumia eikä muutakaan kulumista. Auto käynnissä ja kun katsoo kompuran hihnapyörää niin silmämääräsesti ei huomaa heittoa tms.


Ja sitten Pelle peloton puoli :D , saako tuota väliaikaisesti mitenkään kuntoon, tuollain kun ei uskalla ajaa, jättäisi ilm.kompuran pois kokonaan käytöstä, eli onko liikaa eroa ei ilmastointi moottorin ja ilmastoinnilla olevan moottorin moniurahihnojen yms kanssa? toki pituuseroa on, mutta saako sen laitettua ilmastoinnilla olevaan moottoriin mitenkään?
Go or not
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Jos välttämättä halajaa jättää ton kuulerin kompuran pois, niin eikös tuo ilman kompuraa olevan remmi käy ihan heittämällä.
Vaan ei tuo remmilö helpolla hypi pooreiltaan pois, jos se on suora ja tuo öljytäytteinen jousikiristin on kunnossa, eikä ole kiviä yms. päässyt väliin.

Ettei ois vaan remmin vaihtajalta unohtunut tarkistaa linjaus, onhan noita kuulma sattunut paremmissakin piireissä.
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Hmm...mitenkähän se kompuran laakeri? Itsellä meinaan meni se. Välillä kuului ikäänkuin visertävä ääni... lopuksi pitikin aikamoista ääntä (+ savusi aika komeesti). Tällä hetkin kompura ohitettu, eli lyhyempi moniurahihna. (Motonetistä, eiköhän se ole ihan perus ilmastoimattoman hihna)
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
tonttuCS
"Ruisku"
Viestit: 142
Liittynyt: Ke Heinä 07, 2004 23:34
Paikkakunta: E-joki

Viesti Kirjoittaja tonttuCS »

Kiitoksia kaikille :) epäilen kanssa tuota ilm.kompuran laakeria, noh kun pääsen auton kimppuun niin vaihdan ensin lyhyemmän hihnan paikalleen ja sitten rupeen keräämään palikoita kasaan, että saa Saabin taas entiseen loistoonsa :D
Go or not
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Katso nyt kuitenkin se kampiakselin hihnapyöräkin, ettei tule turhaan hankittua sitä lyhyttä hihnaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
tonttuCS
"Ruisku"
Viestit: 142
Liittynyt: Ke Heinä 07, 2004 23:34
Paikkakunta: E-joki

Viesti Kirjoittaja tonttuCS »

jus kirjoitti:Katso nyt kuitenkin se kampiakselin hihnapyöräkin, ettei tule turhaan hankittua sitä lyhyttä hihnaa.
juu, kattoo kui paljo saa viikonloppuna aikaan ja minkälainen keli on
Go or not
tonttuCS
"Ruisku"
Viestit: 142
Liittynyt: Ke Heinä 07, 2004 23:34
Paikkakunta: E-joki

Viesti Kirjoittaja tonttuCS »

ilm.kompurahan se sielä viserti, nyt on lyhyempi hihna kiinni ja taas pelittää :)
Ens keväänä sitten perusteellisempi korjaus, samalla vaihan kampiakselin hihnapyörän yms.
Go or not
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

...jos vulkanointi vaan on kunnossa, niin ei liene tarvetta/syytä tuota kampuran hihnapyörää switsata.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Peter Finn
"Viggen"
Viestit: 502
Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 08:52
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Peter Finn »

Terveiset naapurilinkistä. Sulla on siis 96 Aero jos oikein luin. Mulla on siis 92 2.3 Turbo autom ja kysyisin, onnistuuko mulla samalla tavalla ohitus. Siellä on aika paljon eri rullia, onko vaikea kuvio.
SAAB Griffin '01 3.0 V6, metalgreen, tumman harmaat nahat, ennen ollut
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Peter Finn kirjoitti:Terveiset naapurilinkistä. Sulla on siis 96 Aero jos oikein luin. Mulla on siis 92 2.3 Turbo autom ja kysyisin, onnistuuko mulla samalla tavalla ohitus. Siellä on aika paljon eri rullia, onko vaikea kuvio.
Eipä siihen tarvita mitään ylimääräisiä kuvioita, pistä vaan ilmastoimattoman hihna paikoilleen samalla lailla kuin pidempi hihna.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Peter Finn
"Viggen"
Viestit: 502
Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 08:52
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Peter Finn »

Joo kiitti neuvoista, taas kulkee. Ilmastointi on vain pois pelistä kevääseen asti. Ei siinä varmaan sen kummempaa, vai mitä.
SAAB Griffin '01 3.0 V6, metalgreen, tumman harmaat nahat, ennen ollut
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

...kompuraa suositeltavaa pyörittää väh. kerran kuussa, nottei tiivisteet mene. Itte käytän jossain lämpimässä parkkihallissa talvisin. Tietty jos komppa muutenkin basana niin ihan sama...
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
9000sport
"Tuplakaasari"
Viestit: 58
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 13:03

Viesti Kirjoittaja 9000sport »

Vastaa Viestiin