Kytkinpolkimen takeltelu

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
hessu75
"Hirsch"
Viestit: 832
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 09:16
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Kantsiiko se nestesäiliön ja pääsylkyn välinen letku kanssa uusia? On nääs Olarin Länärissä sitä kanssa tyrkyllä...

-Hessu-
Blackviggen
"Tuplakaasari"
Viestit: 87
Liittynyt: Ke Tammi 25, 2006 16:08
Paikkakunta: State of Koria

väliletku

Viesti Kirjoittaja Blackviggen »

Totta hitossa, mutta se ei ole paineletku se vaan kuljettaa ligvittia säiliöstä sylinterin yläosaan.

Vaihda jos huonolta näyttää, tai muuten on rispaantunnu(mikä itsessään ei ole kun ulkonäkö kysymys) eiku vaihtoon.

muuten siinä voisi olla vaikka muoviletku.

t..........BW
2763 -"Saab on auto isolla A;lla "9-5 SE 2.3t 98" green metalic , KA900 8v 88" pystäri, OE exät: 900i 16v 91 ]"red devil ".900i 8v 89" white pollari.9000 CD 2.0 92" ]grey metalic.
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2532
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Ilmasin äsken ton kytkimen ja kyl toi sisäkumipatentti oli ihan helppo ja toimiva ratkaisu. Pas*a vaan ku toi mun kytkin pysy hyvänä pari minuuttia ja nyt se on taas ihan löysä... En tajua ku ei nestettäkään häviä et mikä täl o hätänä? Onko siin säiliöstä pääsylinteriin menevässä letkussa painetta et pystyskö se siitä ottaa ilmaa vaikka ei nestettä vuotaskaan?
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
Blackviggen
"Tuplakaasari"
Viestit: 87
Liittynyt: Ke Tammi 25, 2006 16:08
Paikkakunta: State of Koria

SE KYTKIN

Viesti Kirjoittaja Blackviggen »

KYLLÄ SULLA ON NYT JOTAIN MUUTA KUN ILMAA SIELLÄ JÄRJESTELMÄSSÄ.
ELI JOS ON KUIVAT PAIKAT :oops: NIIN SE PÄÄSYLTYN TIIVISTEET JA ILMAUS, SIT TOIVOTTAVASTI SE PELITTÄÄ, MUUTEN SULLA ON EDESSÄ 100-600ECUUN LASKU SE TYÖSYLTTY :evil: . MUT TOIVOSSA ON HYVÄ ELÄÄ :D

ps. Muistin virkistämiseksi

Järjestys kytkin hommis!
- Vuotojen tarkastelu ja päättely.(ilmanen)
- Ilmaus. (ilmanen)
- Pääsylinterin tiivisteiden vaihto. (n.7ecu)
- Pääsylinterin > Työsylinterin hydrauliletkun vaihto. (n.40ecu)
- Työsylinterin vaihto. (n. 150-600ecu)riippuu teetkö ite vai teetätkö.
- Siinä sit samalla vaihat asetelman ja kytkin levyn (100-300ecu) kun kerrran on paikat avattu.

Et tällee jatkat tarkasteluu, niin homma hoituu ja vankkurit kulkee.
2763 -"Saab on auto isolla A;lla "9-5 SE 2.3t 98" green metalic , KA900 8v 88" pystäri, OE exät: 900i 16v 91 ]"red devil ".900i 8v 89" white pollari.9000 CD 2.0 92" ]grey metalic.
mejole
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: Ma Marras 15, 2004 08:33

Re: SE KYTKIN

Viesti Kirjoittaja mejole »

Blackviggen kirjoitti:KYLLÄ SULLA ON NYT JOTAIN MUUTA KUN ILMAA SIELLÄ JÄRJESTELMÄSSÄ.
ELI JOS ON KUIVAT PAIKAT :oops: NIIN SE PÄÄSYLTYN TIIVISTEET JA ILMAUS, SIT TOIVOTTAVASTI SE PELITTÄÄ, MUUTEN SULLA ON EDESSÄ 100-600ECUUN LASKU SE TYÖSYLTTY :evil: . MUT TOIVOSSA ON HYVÄ ELÄÄ :D

ps. Muistin virkistämiseksi

Järjestys kytkin hommis!
- Vuotojen tarkastelu ja päättely.(ilmanen)
- Ilmaus. (ilmanen)
- Pääsylinterin tiivisteiden vaihto. (n.7ecu)
- Pääsylinterin > Työsylinterin hydrauliletkun vaihto. (n.40ecu)
- Työsylinterin vaihto. (n. 150-600ecu)riippuu teetkö ite vai teetätkö.
- Siinä sit samalla vaihat asetelman ja kytkin levyn (100-300ecu) kun kerrran on paikat avattu.

Et tällee jatkat tarkasteluu, niin homma hoituu ja vankkurit kulkee.
Tässä sitten kannattaa huomioida, ettei työsylinteri keskitä itseään automaattisesti, vaan se pitää keskittää sinne esimerkiksi vaseliinilla. Ei sitten tarvitse purkaa autoa kahteen kertaan (toisin kuin itse jouduin tekemään)
Avatar
toofast
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 18:35
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja toofast »

j0ne kirjoitti:Ilmasin äsken ton kytkimen ja kyl toi sisäkumipatentti oli ihan helppo ja toimiva ratkaisu. Pas*a vaan ku toi mun kytkin pysy hyvänä pari minuuttia ja nyt se on taas ihan löysä... En tajua ku ei nestettäkään häviä et mikä täl o hätänä? Onko siin säiliöstä pääsylinteriin menevässä letkussa painetta et pystyskö se siitä ottaa ilmaa vaikka ei nestettä vuotaskaan?
Veikkaisin että työsylinteri vikana, itellä oli samanlaisia ongelmia ekaks en kiinnittänyt kunnolla huomiota kunnes yhtenä aamuna se jäi kokonaan pohjaan.
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2532
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Mites toi pääsylinterille tuleva letku on helpoin tukkia, ideoita?

Oon tässä huomannut että toi kytkin ei jää mitenkään pohjaan jos ei ole vaihde päällä, ykösellä kun on lähdössä nii silloin jää n. joka toinen kerta...
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
Blackviggen
"Tuplakaasari"
Viestit: 87
Liittynyt: Ke Tammi 25, 2006 16:08
Paikkakunta: State of Koria

se kytkin

Viesti Kirjoittaja Blackviggen »

LUKKOPIHDIT LETKUN TUKKIMISEEN JA HAE SE PÄÄSYLINTERIN TIIVISESARJA , VIAT VIITTAA SIIHEN ETTÄ SYLINTERIN JA MÄNNÄN TIIVISTE ANTAA PERIKSI SILLOIN TÄLLÖIN 8) VOI SE OLLA KYLLÄ MYÖS TYÖ SYLINTERI MUTTA ENSIN PÄÄSYLINTERI.

PS. KATO SE SYLINTERIN SUUNTA KUN HAET SEN TIIVISTE SARJAN.

T.................BW

VANKKURI KULKEE JA HOMMA PELITTÄÄ
2763 -"Saab on auto isolla A;lla "9-5 SE 2.3t 98" green metalic , KA900 8v 88" pystäri, OE exät: 900i 16v 91 ]"red devil ".900i 8v 89" white pollari.9000 CD 2.0 92" ]grey metalic.
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2532
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Kiitos neuvoista, katotaan mitä tapahtuu kun haen ne pääsylinterin tiivisteet. Btw. toi caps lockin käyttö on aika ärsyttävää...
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2532
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Nonih nyt on pääsylinterin tiivisteet vaihdettu ja nyt odotetaan jännityksellä vieläkö se poljin jää pohjaan vai ei. Ainakin se tuntuu vähän jämäkämmältä...
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2532
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Kyllä se vaan toimii, kiitos ja kumarrus! Onko muuten normaalia että nestettä pitää olla jopa yli maks rajan ettei kytkin ota ilmaa?
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
Blackviggen
"Tuplakaasari"
Viestit: 87
Liittynyt: Ke Tammi 25, 2006 16:08
Paikkakunta: State of Koria

No niin

Viesti Kirjoittaja Blackviggen »

Päätit sit duunata projen loppuun, hyvä niin ! MAX merkki on MAX merkki :D joten eithän täytetä liikaa, et jää elovaraa kun se ligwitti tuppaa vähän laajenee silloin tällöin.............. :)


t........................bw
2763 -"Saab on auto isolla A;lla "9-5 SE 2.3t 98" green metalic , KA900 8v 88" pystäri, OE exät: 900i 16v 91 ]"red devil ".900i 8v 89" white pollari.9000 CD 2.0 92" ]grey metalic.
Vastaa Viestiin