Bensanpainesäätimestä
Bensanpainesäätimestä
Millasia baari lukemia teillä on tossa säätimessä? Mulla on tuon turbon koneessa 2,5 baarin säädin ja kunnolla kiihdyttäessä jaksaa vähän aikaa 0.8 ahtaa mut tippuu sit tuonne 0.5-0.6 paikkeille vaikka lämä on tiskissä? Pitäskö vaihtaa 3 baarin säädin tai 3.5? Eikös tuo toiminta ole sellainen että se pitää jakotukin pensapaineen 2.5 baarissa?
Saab 9-5 2,0t -1999
Kyllä tuo 2,5:nen on aika vähän turbokoneeseen, (no tietenkin jos on isoreikäiset suuttimet niin mikä ettei).
No ton tarkoituksenahan on pitää suuttimen yli vaikuttava paine tiedossa olevana, eli ton lineaarisen 2,5bar kellon paine, kun imusarjan paine on kilon toivottavasti se 3,5bar, progressiiviset sit nostaa suuttimen yli vaikuttavaa painetta suhteessa enemmän aahtopaineiden nousuun verrattuna,
Vaan kannattaa kokeilla 2,8a tai 3,0aa ja jos sekään ei auta, niin voi vanhasta tehdä tunnissa säädettävän lineaarisen (jos omistaa sorvin).
No ton tarkoituksenahan on pitää suuttimen yli vaikuttava paine tiedossa olevana, eli ton lineaarisen 2,5bar kellon paine, kun imusarjan paine on kilon toivottavasti se 3,5bar, progressiiviset sit nostaa suuttimen yli vaikuttavaa painetta suhteessa enemmän aahtopaineiden nousuun verrattuna,
Vaan kannattaa kokeilla 2,8a tai 3,0aa ja jos sekään ei auta, niin voi vanhasta tehdä tunnissa säädettävän lineaarisen (jos omistaa sorvin).
Tontuissa vm 85 - 86 kuuluu olla tuo 2,5 bar. 87 - 93 katittomissa 2,8 bar.
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/uudet ... _eikat.jpg
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/uudet ... _eikat.jpg
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Tuo taulukko ei tunne automaattivaihteista mallia 85 - 86, paitsi 86 näkyy ruiskuautomaatti.Kurko kirjoitti:Mites muuten oliko A mallissa myös noin pienehköt nuo painehet silloin 80.luvun puolessavälin
Uutuudet -87 -kirja kertoo, että mallivuoden 87 aikana tulee käyttöön ZF-valmistetta oleva automaattivaihteisto.
Kirjat eivät ilmoita tietoja 87:a vanhemmille automaattiautoille:
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/uudet ... uhteet.gif
EPC tosin näyttää ZF:n kuvia jo 85-autollekin.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Bensanpainesäätimestä
Onko APC käytössä? Onko APC alkuperäiskunnossa? Onko perusahtopaineet 0,4 bar? Nakuttaako - asenna nakutusledi.kopote12 kirjoitti:kunnolla kiihdyttäessä jaksaa vähän aikaa 0.8 ahtaa mut tippuu sit tuonne 0.5-0.6 paikkeille vaikka lämä on tiskissä?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 93
- Liittynyt: Pe Elo 08, 2003 14:42
- Paikkakunta: Sievi
On APC ja se on modattu ahtamaan 0.8. Kyl se piikkaa sinne max ahtoihin mut tiputtaa 0.5-0.7 väliin. Jonkun verran ilmeisesti nakuttaa niin ajattelin et ei säätimessä taida jerkku riittää Parin viikon päästä tulee PCS: steg2 pensalastu niin tarvitsen paineita enemmän. Mites tuo -91 vaparin ja turbon pensapumput eroaa? Tällä hetkellä mennään tolla vaparin pumpulla.
Saab 9-5 2,0t -1999
Maksimiahdot pitää käydä 0,85 +-0,5 barissa ihan vakio-APC:llä. Jossain on vikaa, jos noihin paineisiin tarvittiin modausta. Eikös se kuitenkin ole 85-tonnarin APC-boksi?kopote12 kirjoitti:On APC ja se on modattu ahtamaan 0.8.
Minkälaisen modauksen teit? Yleensähän modauksella pyritään huippuahtojen lisäämisen ohella vähentämään myös ahtojen laskemista yläkierroksille mentäessä.
Minkälaista painemittaria käytät ahtojen mittaamiseen?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00