Ahtopainemittarin asennus

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
mikaels
"Viggen"
Viestit: 502
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 16:29
Paikkakunta: ESPOO

Ahtopainemittarin asennus

Viesti Kirjoittaja mikaels »

9000 2,3T A50 -97

Ensinnäkin vähän ihmettelen ettei sitä mittaria ole valmiina mittaristossa??

Mitä kautta alipaineletku viedään moottoritilaan?
Löytyykö joku linkki asennusohjeisiin?

Speedpartsin mittaria kattelin. Onko muita suosituksia?

A-tolppaan taitaa olaa paras laittaa. Vähän turhan näkösällä, mutta käytön kannalta paras paikka.
Tasapaino akseli
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
Paikkakunta: Vieremä

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

Akvaarion kannen alta löytyy läpivienti josta kannattaa viedä putki sisätiloihin ja imusarjasta löytyy ainakin omasta yksi tukittu paikka josta saa paineen/alipaineen mittauksen toimimaan. Jos mittaristossa ei ahtopainemittaria kyseessä ei ole 2.3T vaan 2.3t eli matalapainemalli niissä ei ole ahtopainemittaria vakiona.
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
jmt
"Aero"
Viestit: 305
Liittynyt: To Touko 20, 2004 22:37
Paikkakunta: Vaasa

kuin myös

Viesti Kirjoittaja jmt »

Itsekin asensin eilen 9000 LPT -97 Maptunin myymän ahtomittarin. Autossa myös Maptunin steg1.
Pistin mittarin A-pilarin verhoiluun kiinni, vedin letkun hieman alempaa polkimien yläpuolella olevan kumitulpan (n. jääkiekon kokoinen) läpi. Siinä oli upotuksia, joista oli helppo porata reikä läpi. Letku kiinni imusarjan vapaaseen letkuliittimeen.
Valolle vedin virran tupakansytkän valosta.

Onkohan letkussa ylimääräistä vastusta (tiukat mutkat yms.) tai onko vaan ahdoissa vikaa kun mittarin näyttää:
- huippuahdot: 0.8-0.9
- tasaisella kaasulla: -0.4 - -0.6 (esim. 100-120 km/h)
- tyhjäkäynnillä: -0.9 - -1.0
- virrat pois näyttää nollaa.

Mitä ahtojen pitäisi näyttää em. tilanteissa?
9000 CS 2.3 LPT -97 Aut.
#2545
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1676
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

Kuullostaa jmt että mittari näyttää puutaheinää... max ahdot stage 1:llä pitäis olla 1.1-1.2bar ja tyhjäkäynnillä -0.6 -0.7bar. Moottorijarrutuksessa -0.8bar.
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
kopote12
"Viggen"
Viestit: 557
Liittynyt: La Elo 20, 2005 18:42
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kopote12 »

Minulla on triscon mittari ja tuntuu toimivan ihan hyvin. Mietin että voisiko by-passin letkun vetää suoraan imusarjasta? Nyt se on t-kappaleessa mittarin kanssa. Eikös se toimi pelkästään alipaineella?
Saab 9-5 2,0t -1999
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Voi vetää suoraan imusarjasta, mutta eipä tuo haaroituskaan juuri häiritse. Omassani (-96) on alipaineletku haaroitettu sekä ahtopainemittarille(orkkis) että by-passille.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
ÄÄÄTTSIHHHh
"Kaasari"
Viestit: 49
Liittynyt: Pe Syys 09, 2005 23:13
Paikkakunta: kurikka

Viesti Kirjoittaja ÄÄÄTTSIHHHh »

morjesta
mulla on tuo autocaugen mittari kans alipaineletkussa, onhan siinä
se tulpattu liitinkin mutta tuo tuntui helpoimmalta ja hyvin vaikuttaa toimivan.
näyttäis paineiksi hurjat 0.4 :wink: (matalapaine)
mittarin laitoin kellon tilalle kojetauluun kun ei se ny niin tärkeä ole
ja näyttää kyllä niin kuin olis tehtaalta lähties ollu siinä 8)
TURBOSAAB uhkuu ja puhkuu kuin
ISO PAHA SUSI
Vastaa Viestiin