9000 2,3T A50 -97
Ensinnäkin vähän ihmettelen ettei sitä mittaria ole valmiina mittaristossa??
Mitä kautta alipaineletku viedään moottoritilaan?
Löytyykö joku linkki asennusohjeisiin?
Speedpartsin mittaria kattelin. Onko muita suosituksia?
A-tolppaan taitaa olaa paras laittaa. Vähän turhan näkösällä, mutta käytön kannalta paras paikka.
Ahtopainemittarin asennus
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
Akvaarion kannen alta löytyy läpivienti josta kannattaa viedä putki sisätiloihin ja imusarjasta löytyy ainakin omasta yksi tukittu paikka josta saa paineen/alipaineen mittauksen toimimaan. Jos mittaristossa ei ahtopainemittaria kyseessä ei ole 2.3T vaan 2.3t eli matalapainemalli niissä ei ole ahtopainemittaria vakiona.
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
kuin myös
Itsekin asensin eilen 9000 LPT -97 Maptunin myymän ahtomittarin. Autossa myös Maptunin steg1.
Pistin mittarin A-pilarin verhoiluun kiinni, vedin letkun hieman alempaa polkimien yläpuolella olevan kumitulpan (n. jääkiekon kokoinen) läpi. Siinä oli upotuksia, joista oli helppo porata reikä läpi. Letku kiinni imusarjan vapaaseen letkuliittimeen.
Valolle vedin virran tupakansytkän valosta.
Onkohan letkussa ylimääräistä vastusta (tiukat mutkat yms.) tai onko vaan ahdoissa vikaa kun mittarin näyttää:
- huippuahdot: 0.8-0.9
- tasaisella kaasulla: -0.4 - -0.6 (esim. 100-120 km/h)
- tyhjäkäynnillä: -0.9 - -1.0
- virrat pois näyttää nollaa.
Mitä ahtojen pitäisi näyttää em. tilanteissa?
Pistin mittarin A-pilarin verhoiluun kiinni, vedin letkun hieman alempaa polkimien yläpuolella olevan kumitulpan (n. jääkiekon kokoinen) läpi. Siinä oli upotuksia, joista oli helppo porata reikä läpi. Letku kiinni imusarjan vapaaseen letkuliittimeen.
Valolle vedin virran tupakansytkän valosta.
Onkohan letkussa ylimääräistä vastusta (tiukat mutkat yms.) tai onko vaan ahdoissa vikaa kun mittarin näyttää:
- huippuahdot: 0.8-0.9
- tasaisella kaasulla: -0.4 - -0.6 (esim. 100-120 km/h)
- tyhjäkäynnillä: -0.9 - -1.0
- virrat pois näyttää nollaa.
Mitä ahtojen pitäisi näyttää em. tilanteissa?
9000 CS 2.3 LPT -97 Aut.
#2545
#2545
Voi vetää suoraan imusarjasta, mutta eipä tuo haaroituskaan juuri häiritse. Omassani (-96) on alipaineletku haaroitettu sekä ahtopainemittarille(orkkis) että by-passille.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
-
- "Kaasari"
- Viestit: 49
- Liittynyt: Pe Syys 09, 2005 23:13
- Paikkakunta: kurikka
morjesta
mulla on tuo autocaugen mittari kans alipaineletkussa, onhan siinä
se tulpattu liitinkin mutta tuo tuntui helpoimmalta ja hyvin vaikuttaa toimivan.
näyttäis paineiksi hurjat 0.4
(matalapaine)
mittarin laitoin kellon tilalle kojetauluun kun ei se ny niin tärkeä ole
ja näyttää kyllä niin kuin olis tehtaalta lähties ollu siinä
mulla on tuo autocaugen mittari kans alipaineletkussa, onhan siinä
se tulpattu liitinkin mutta tuo tuntui helpoimmalta ja hyvin vaikuttaa toimivan.
näyttäis paineiksi hurjat 0.4

mittarin laitoin kellon tilalle kojetauluun kun ei se ny niin tärkeä ole
ja näyttää kyllä niin kuin olis tehtaalta lähties ollu siinä

TURBOSAAB uhkuu ja puhkuu kuin
ISO PAHA SUSI
ISO PAHA SUSI