Eli täyskaasulla kiihdyttäessä kierrokset jää nykimään 2-3tonnin väliin, rauhallisesti kiihdyttäessä kiertää kyllä.
Vika ilmestyi kun jätin viimesen vaimentajan isälle hitsattavaks(ulostulo) ja lähdin siitä ajamaan ilman loppu putkea. Henkimaailman juttuja vai mitä helv*ttiä? Ahtojahan löytyy normaalisti. Autona trionic+TCS 2.3T stage2...
Tulpat? DI-kasetti? TCS? (hehe...). Kannattaa ekana vaihtaa tulpat ja kokeilla sitten. Jos ei toimi, niin sitten kokeilla varmasti ehjällä DI-kasetilla. Jos sekään ei auta, niin TCS kalibrointi saattais olla yks toimenpide... Ja tietty bensapumppukin on yks mahdollinen vikakohta.
Tulpat vaihdoin n.1000km sitten, pitää kokeilla teron tai isä ukon DI-kasetilla... Voiko toi liittyä tohon trionicin boksiin, viri boksin laitoin vajaa kuukaus sitten? Osaisivatkohan ne Putkolassa kalibroida ton TCS:n?
j0ne kirjoitti:Tulpat vaihdoin n.1000km sitten, pitää kokeilla teron tai isä ukon DI-kasetilla... Voiko toi liittyä tohon trionicin boksiin, viri boksin laitoin vajaa kuukaus sitten? Osaisivatkohan ne Putkolassa kalibroida ton TCS:n?
Putkolasta en tiedä, mutta vaatii ISATin. TECH II:lla ei pysty TCS:ää kalibroimaan. Ainakin Laakkosella TCS:n kalibrointi maksaa 37e (diagnoosikustannu) + 72e/h. En suosittele Laakkosta, ellei fyffeä oo liikaa tai ole todellinen hätätila =)
Ihme homma, tuntuis jotenkin että se liittyy jotenkin siihen ku irroitit sen änärin. Mutta mikä ihme siihen voisi vaikuttaa??? Tosin onhan se aina että sattuu se paska tuuri ja menee joku esim juuri esim. di....
Heh, tämä on täysin hatusta tempaistua ja ampukaa alas heti kun siltä tuntuu.
Takapönttö irti -> vastapaine katoaa -> turbo herää herkemmin tai/ja lambda ei tajua mitä tapahtui ja ruisku ei osaa siihen vastata??
Kokeilin tossa äsken sit vakio boksilla et miten toimii ja sehän toimii kuin unelma. Mitäs tästä voidaan päätellä, ei kai se boksi sentään rikki ole? Vai oisko et vakio ahdoilla toimii mut sit yli baarin ahdoilla vikaa vasta ilmenee?
YEAH, tonnari toimii jälleen! Uudet tulpat ostin ja laitoin nii rupes pelittää, aika outo juttu ku viikon ajetut tulpat menee paskaks...
Myyjä möi tällä kertaa jotku Denso merkkiset tulpat, ihmettelin et viimeks oli kyl NKG:t nii sano et ne Densot käy kans. Samapa toi mulle kun kerta toimii =)
j0ne kirjoitti:YEAH, tonnari toimii jälleen! Uudet tulpat ostin ja laitoin nii rupes pelittää, aika outo juttu ku viikon ajetut tulpat menee paskaks...
Myyjä möi tällä kertaa jotku Denso merkkiset tulpat, ihmettelin et viimeks oli kyl NKG:t nii sano et ne Densot käy kans. Samapa toi mulle kun kerta toimii =)
No nyt menee sitten Di-kasetti rikki kun densot laitoit.
Saab:in mukaan vain NGK:t käy Di:in kanssa.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Nyt ei enää ymmärrys riitä, ostin/laitoin uudet NGK:n tulpat ja näilläkin pätkii ja ahtaa jopa n.1.5bar!?! Eilisen päivän ajoin densoilla ja niil toimi normaalisti...
Joo toi DI-kasetti on paskana, teron kasetilla kokeiltiin nii johan rupes toimimaan. Tolla mun kasetilla ei toimi ku noilla väärän merkkisillä tulpilla
Eli sit pitää ruveta metsästää DI-kasettia, kannattaako se ostaa suoraan Putkolasta vai tilata esim PCS:ltä?
Kummia lisäahtoja jostain ilmesty, vajaa 1.3bar oli ton viriboksin laittamisen jälkeen mut nyt on selkeesti enemmän.
Mulla on sellanen muistikuva että di-kasetti taitaa olla likimain samanhintanen jokapaikassa, voin olla kyllä väärässäkin. Itse ostin putkolasta, saapahan kasetin heti mukaansa.