Miksi valitsisin tonnarin
niinno.. tonnari tuli taloon, niin eipä ole tainnut sen jälkeen satkun öljyjä vaihdella... vissiin tässä pääsiäisen jälkeen ajettu satkulla joku 250 km..
kankeempi tuo tonnari on, ja polttoainetalouskin on siinä ja siinä..
siis meneehän tuo meitin tonnari varmaan vähällä, jos ajaa 80km/h eikä kiihtyttele, mutta kun se ahtopaine on niin kiva...
kankeempi tuo tonnari on, ja polttoainetalouskin on siinä ja siinä..
siis meneehän tuo meitin tonnari varmaan vähällä, jos ajaa 80km/h eikä kiihtyttele, mutta kun se ahtopaine on niin kiva...
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
Tonttu on vaan yksinkertaisesti ihan eri planeetalta.
Perus-Suomi-satku on kansanauto ja tonttu on vanhan ajan ministeripeli, mikä antaa tasokasta kyytiä vielä tänäänkin.
Perus-Suomi-satku on kansanauto ja tonttu on vanhan ajan ministeripeli, mikä antaa tasokasta kyytiä vielä tänäänkin.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Meikä kun ajoi ensimmäistä kertaa tonnarilla niin kyllä se reilu 300km ei tuntunut yhtään missään Bensiiniä matka-ajossa 7,1l/100km vaikka auto oli kamalan täyteen lastattu raskasta tavaraa.jariha kirjoitti:Mutta jostain syystä mun peffa puutuu jo muutaman sadan kilometrin jälkeen.. tai siis jossain vaiheessa reilun sadan kilometrin ajon jälkeen . Ilmiö joka ei koskaan ole vaivannut tupliksen tai satkun penkillä. Lisäksi kun nyt on alla jälleen tuplis, niin täytyy sanoa, että kaikista hienoista penkin ja ratin säädöistä huolimatta, en löydä niin hyvää ajoasentoa, kuin tupliksessa on vakiona. Pieni vaiva, mutta tulipahan mainittua.
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
itsekin yllätyin tuosta kulutuksesta, on niin pitkät välitykset että saa motarilla painaa 160 cruisella ja kulutus silti ~8 litraa, satkulla melkein tuplat tuossa vauhdissa ja kauhea mekkala, ja ilmastointikin koko ajan päällä oli tontussa...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Mulla on ollut 2 turbosatkua ja nyt vaparitonnari.. ja takaisin en enää vaihtaisi.
Tonnarin koko, ajo-ominaisuudet, hiljaisuus ja kulutus kerää pisteet meikältä bensasyöpön ja meluisan satkun jälkeen.
Ainoa mikä tuossa nykyisessä vaivaa on se, että sehän on ihan patalaiska liikkumaan.. tosin sopii mainiosti kiireettömälle (jota meikä harvemmin on ).
Jospa se mutka löytyisi pakoputkesta sitten jo seuravasta tonnarista, kunhan aika tuosta nykyisestä jättää.. Automaattiloovakin olisi ihan luksusta..
PS. On se ysisatanenkin hieno auto, en missään nimessä halua haukkua. Se vain tarvii 16 tappisen turbomotin keulille ja ainoastaan 3 ovea..
Tonnarin koko, ajo-ominaisuudet, hiljaisuus ja kulutus kerää pisteet meikältä bensasyöpön ja meluisan satkun jälkeen.
Ainoa mikä tuossa nykyisessä vaivaa on se, että sehän on ihan patalaiska liikkumaan.. tosin sopii mainiosti kiireettömälle (jota meikä harvemmin on ).
Jospa se mutka löytyisi pakoputkesta sitten jo seuravasta tonnarista, kunhan aika tuosta nykyisestä jättää.. Automaattiloovakin olisi ihan luksusta..
PS. On se ysisatanenkin hieno auto, en missään nimessä halua haukkua. Se vain tarvii 16 tappisen turbomotin keulille ja ainoastaan 3 ovea..
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8094
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Kyllä vaan, kuten jo edellä sanottu, niin tonnari on oikeasti ajoltaan, tiloiltaan ja mukavuudeltaan satkua sen 10-20 vuotta edellä.
Sinkityt CS ja uudemmat CD korimallit kestää ruostetta vastaan hiukan paremmin, mutta kyllä se sinkitty peltikin happanee....tässä tämän päivän saldoa takapään helmamuovin alta vuoden -92 CS tontusta:
Alkaa nuo alkupään CS tontut olemaan jo siinä iässä, että kannattaa ostopäätöstä tehdessä perehtyä autoon vähän pintaa syvemmältä, vaikka se kuvissa ja myyjän vakuutteluissa olisikin kiiltävä, ruosteeton helmi.
Sinkityt CS ja uudemmat CD korimallit kestää ruostetta vastaan hiukan paremmin, mutta kyllä se sinkitty peltikin happanee....tässä tämän päivän saldoa takapään helmamuovin alta vuoden -92 CS tontusta:
Alkaa nuo alkupään CS tontut olemaan jo siinä iässä, että kannattaa ostopäätöstä tehdessä perehtyä autoon vähän pintaa syvemmältä, vaikka se kuvissa ja myyjän vakuutteluissa olisikin kiiltävä, ruosteeton helmi.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Ensimmäinen Saabini oli tonnari, sen jälkeen satkulinjalla ollaan menty. Muuten kiva peli, hyvä ajaa, tilava, kuluttikin vähemmän mitä nuo satkut, mutta pelleiltään toivoton
Jonain päivänä vielä jos sopiva yksilö tulee vastaan niin pitää palata "tonnaristiksi"
Jonain päivänä vielä jos sopiva yksilö tulee vastaan niin pitää palata "tonnaristiksi"
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
Tässä olen vähän aikaa kurvaillut 9000CD -89 TA:lla, plussat ja miinukset verrattuna 900/99:
Plussat:
+ hiljaisempi
+ parempi vaihteisto
+ vakaampi suuremman massan vuoksi
+ automaatti-ilmastointi
+ vetoakseleiden ja etunapojen osien huolto helppoa
+ vanhempia purkutonnareita pilvin pimein, joista varaosia
+ muoviset etusisäloksut
+ pakoputken vaihto taitaa olla helpompaa kunnon laippaliitosten ansiosta
Miinukset:
- ohuet pellit, ruostuuuu helvetin äkäsesti
- moottorin ja sen apulaitteiden huolto ON hankalaa
- puslien vaihto etupäästä hankalaa
Plussat:
+ hiljaisempi
+ parempi vaihteisto
+ vakaampi suuremman massan vuoksi
+ automaatti-ilmastointi
+ vetoakseleiden ja etunapojen osien huolto helppoa
+ vanhempia purkutonnareita pilvin pimein, joista varaosia
+ muoviset etusisäloksut
+ pakoputken vaihto taitaa olla helpompaa kunnon laippaliitosten ansiosta
Miinukset:
- ohuet pellit, ruostuuuu helvetin äkäsesti
- moottorin ja sen apulaitteiden huolto ON hankalaa
- puslien vaihto etupäästä hankalaa
99T-museopeli
Itse en ole edes harkinnut koskaan 900 saabia 20 vuoden
autoilusaralla. Tonnarissa on aina viehättäny varusteet,
voima, ylivoimaiset ajo-ominaisuudet ja tilat(+ylellisyys)
Nuorena poikana luin autolehtien kehuja tonnarista ja sitten
kotona asuessani sain ostettua 6v vanhan suomen pankin
entisen turbotonnarin ja ihastuin täysillä. Elämän tilanteet
muuttuu ja niin joutui saab myyntiin. Mutta kyty jäi ja viime
vuodet olen taas onnistunu nauttimaan tonnarista.
Aina hintaluokkaa ajatellen niin tonnarin ratin takaa jos siirtyy
johonki muuhun niin jotain jää kaipaamaan
autoilusaralla. Tonnarissa on aina viehättäny varusteet,
voima, ylivoimaiset ajo-ominaisuudet ja tilat(+ylellisyys)
Nuorena poikana luin autolehtien kehuja tonnarista ja sitten
kotona asuessani sain ostettua 6v vanhan suomen pankin
entisen turbotonnarin ja ihastuin täysillä. Elämän tilanteet
muuttuu ja niin joutui saab myyntiin. Mutta kyty jäi ja viime
vuodet olen taas onnistunu nauttimaan tonnarista.
Aina hintaluokkaa ajatellen niin tonnarin ratin takaa jos siirtyy
johonki muuhun niin jotain jää kaipaamaan
SAAB on nautinto tien päällä
Totta puhut! Itse olen pienen 25-vuotis elämäni aikana ajellut Saab 96:lla, 99:llä, 900:lla ja viimeiset 2 vuotta tonnarin ratissa. Työni takia joudun auton ratissa olemaan n. 2000km/kk + omat ajot niin muulla en haluaisikaan ajaa. Ensinnäkin monien mainitsemat tilat,ylellisyys,vakaus,luotettavuus ja turvallisuus ovat asioita jotka ovat lähellä sydäntä. Se on vain niin letkeä auto ajella matkaa eikä kaupungissakaan mikään vaikea käsiteltävä ole kun muistaa että "kohtele tonnaria niinkuin toivoisit itseäsi kohdeltavan"osku kirjoitti:Itse en ole edes harkinnut koskaan 900 saabia 20 vuoden
autoilusaralla. Tonnarissa on aina viehättäny varusteet,
voima, ylivoimaiset ajo-ominaisuudet ja tilat(+ylellisyys)
Nuorena poikana luin autolehtien kehuja tonnarista ja sitten
kotona asuessani sain ostettua 6v vanhan suomen pankin
entisen turbotonnarin ja ihastuin täysillä. Elämän tilanteet
muuttuu ja niin joutui saab myyntiin. Mutta kyty jäi ja viime
vuodet olen taas onnistunu nauttimaan tonnarista.
Aina hintaluokkaa ajatellen niin tonnarin ratin takaa jos siirtyy
johonki muuhun niin jotain jää kaipaamaan
Saab 9-5 2,0t -1999
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4027
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Vaimohan se on meillä tonnarilla ajanut ja siitä tykännyt, mutta tänään pudotti pommin
kertoessaan, että voisi vaihtaa sen ysiysiin
Että voi siinä joskus käydä näinkin päin
kertoessaan, että voisi vaihtaa sen ysiysiin
Että voi siinä joskus käydä näinkin päin
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: Saab 99 GL Super '76
instagram.com/autoileva_veijari
instagram.com/autoileva_veijari
Kerran mittasin '89 turbo-tonnikalallani kulutukseksi 6.2l/100km, kun keskinopeus oli n. 70km/h.
Mutta tuo 160km/h:n vauhdissa 8l/100km vähän epäilyttää. Omalla tonnarilla on vastaavassa nopeudessa kulutus yli 12l/100km.
Mutta tuo 160km/h:n vauhdissa 8l/100km vähän epäilyttää. Omalla tonnarilla on vastaavassa nopeudessa kulutus yli 12l/100km.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470