Tyhjäkäynti ei asetu

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
kopote12
"Viggen"
Viestit: 557
Liittynyt: La Elo 20, 2005 18:42
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Tyhjäkäynti ei asetu

Viesti Kirjoittaja kopote12 »

Minun turbossa (-85 2,0L turbo, LH2.4 + APC) ei tuo tyhjäkäynti laske sitten millään. Kylmänä ihan ok mut lämpimänä melkein 2000. Luin jostain imusarjassa olevasta tyhjäkäyntiruuvista 8O onko tuommosta?
Tähän mennessä tarkastettu ja todettu toimivaksi:

-Tyhjäkäyntimoottori
-Alipaineletkut
-Virranjakajaa säätämällä myöhäiseksi saan laskettua kierroksia mut menee liian myöhälle


Mitähän vielä koittaisi? Niin ja sytkäpääte on -90 turbosta...en usko sen vaikuttavan. Ja haku toimintoa olen myös lukenut :wink:
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Kyllä siinä läppäkotelossa on sellainen ruuvi jolla pitäisi voida säätää tyhjäkäyntiä mutta itse en ole havainnut sen toimivuutta millään lailla. En nyt juuri löydä mistään kuvaa ruuvista mutta se on niinkun.. jos katsot läppäkoteloa auton vasemmalta puolelta niin siinä oikeassa kyljessä aika ylhäällä musitaakseni :?: Korjatkaa jos olen väärässä.
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Jos sulla on läppäkotelossa reikiä auki ulkoilmaan, niin ei varmasti tyhjäkäynti putoakkaan.
Eli tulppaa nyt aluksi se "ylimääräinen" pilli siitä läppäkotelosta.
Jos ei auta, purista tyhjäkäynti moottorin letku lyttyyn, ja katso mitä tapahtuu.
kopote12
"Viggen"
Viestit: 557
Liittynyt: La Elo 20, 2005 18:42
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kopote12 »

No nyt alkoi kierrokset jo pysymään alempana. Läppäkotelossa oli tosiaan ruuvi josta saa säädettyä.
Saab 9-5 2,0t -1999
kopote12
"Viggen"
Viestit: 557
Liittynyt: La Elo 20, 2005 18:42
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kopote12 »

Mutta ei se silti kuumana pysy normaalikierroksilla. Melkein 2000 rpm ja välillä yrittää laskea mut palaa takaisin. Tyhjäkäyntimoottoria putsasin mut ei ni ei!

Tässä tehtyjen töiden lista:

-alipaineletkut uusittu
-läppäkotelo vaihdettu
-tk-moottori putsattu ja ilmeisesti toimii
-yritetty säätää
-koitin toista sytkäpäätettä
-IMM toimii

v**tu jos ei ala pysymään kierrokset alhaalla ni väännän jakajan sellaiseen asentoon että just just pysyy käynnissä...siinäpähän pähkäilen sitten ku auto ei kulje 8O huhhuh tätä asentajan elämää... :cry:
Saab 9-5 2,0t -1999
jmt
"Aero"
Viestit: 305
Liittynyt: To Touko 20, 2004 22:37
Paikkakunta: Vaasa

asentoanturi

Viesti Kirjoittaja jmt »

Mites kaasuläpän asentoanturi? Jos se on totaalisen väärässä asennossa, se ei päästä kaasuläppää "kiinniasentoon", eli tyhjäkäyntiruuvia vasten.
9000 CS 2.3 LPT -97 Aut.
#2545
kopote12
"Viggen"
Viestit: 557
Liittynyt: La Elo 20, 2005 18:42
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kopote12 »

Kyllä se naksahtaa kun vaijerin päästää löysälle eli kiinni asentoon. Mietin että osaakohan se ressukka LH 2.4 lukea <-89 vuosimallin antureita? Tuossa läppiksessä ei ole tyhjäkäynnin säätöruuvia siinä ylhäällä.
Saab 9-5 2,0t -1999
kopote12
"Viggen"
Viestit: 557
Liittynyt: La Elo 20, 2005 18:42
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kopote12 »

Puristin lyttyyn tuon tk-moottorin letkun ja silloin kierrokset asettuivat 8O Mistähän se kielii? Olen putsannut moottorin jo monta kertaa ja kun otan sähköpiuhat irti niin silloin heittelee kierrokset enemmän 8O
Saab 9-5 2,0t -1999
kopote12
"Viggen"
Viestit: 557
Liittynyt: La Elo 20, 2005 18:42
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kopote12 »

Millähän tavalla mahtaa by-passi vaikuttaa tyhjäkäyntiin? Saman ongelman parissa jatketaan :cry:
Saab 9-5 2,0t -1999
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

kopote12 kirjoitti:Millähän tavalla mahtaa by-passi vaikuttaa tyhjäkäyntiin? Saman ongelman parissa jatketaan :cry:
Jos on kalvo paskana, niin vaikuttaa, jos ehjä, ei vaikuta.
Vastaa Viestiin