Ainakin B202 turbossa voi öljyä lisätä ilman että tarvitsee irrottaa mitään. Muista en tiedä. Jos tuki menee öljyntäyttöputken yli niin tuenhan saa irroitettua laipoista helposti, kun se on molemmista päistä kiinni pultilla (pultit eivät sisälly hintaan). Laitoin kuvia tuonne Myydään ja ostetaan palstalle mutta laitetaan samat nyt tännekkin.
Tälläisiä niistä nyt sitten tuli
Noihin päihin tietysti poraan vielä reiät tänään illalla että saa pultin läpi helpommin Ja tässä näkyy tuo prässätty kohta putkesta. Nyt mahtuu ilmastoinnin putket menemään alta.
Ahtopaine kirjoitti:...jesh hyviltä näyttää. Ajattelin vain kun tuossa aiemmin oli se kuva tuosta Japson tontussa olevasta kiinteästi hissatusta tuesta...
Se sähkösinkki näyttää varmasti ihan asialliselta ja kestääkin kohtuullisesti.
Pitääkös jo aimmin tuen tilanneiden viä vahvistaa tilaus yv:llä kuten esim. meikäläisen?
Vastausta kaipaan minäkin tuohon jo varanneiden tilausvahvistukseen...
Tuo on tietääkseni nimimerkki "Japso":n itse tekemä tuki ja ei liity näihin tukiin millään muulla tavalla kuin sillä että on esillä näillä sivuilla ja kyseinen kaverihan tämän viestiketjun on aloittanutkin...
Juu olishan se hyvä jos vielä laittaisitte YV:llä tilausvahvistuksen niin en mene ihan sekaisin kenelle pitää tukia lähetellä. Ja ilmoittakaa jos haluatte odottaa pintakäsittelyä, nyt siis ovat vielä ilman mitään pintaa.
Kyllä, japson tuki on vain esillä, ei liity näihin mitenkään.
Nyt on sitten asennettu CD-tonnariin TeePeen toimittama poikkituki.
Tuki on työnlaadultaan korkeatasoinen. Leikkausjälki on siisti, samoin hitsaukset. Hyvä !
Minulla tuki ei käynyt suoraan paikalleen. Syy oli se, että olen ohjattavuuden parantamiseksi jo aikaisemmin kallistanut joustitukien yläpäitä 5 mm taaksepäin (lisää casteria). Niinpä minun piti ottaa vingulla hieman metallia pois. No problem.
Kävin ajamassa yhden tutun pikkutien pätkän ennen tuen asennusta. Asennuksen jälkeen noin tunnin kuluttua ajoin saman pätkän uudestaan. Kommentit: Ajovaikutelma muuttui siten, että tuntui kuin autoon olisi vaihdettu piirun verran jäykempi alusta eli jousitus. Ero ei ole iso, mutta havaittava. Napakka tuntuma, sanoisin. Kannatti laittaa tuo poikkituki.
Ja kuten sanotaan, puroista se jokikin syntyy. Samoin auton ajettavuus.
Monet kiitokset TeePee:lle poikkitukiprojektin läpiviennistä.
Matsu
9000 Griffin 1994
900i Special 3-ovinen 1987
Kiitoksia paljon palautteesta ja hienoa että olet tyytyväinen tukeen.
Sen verran vielä siitä että missä vaiheessa mennään niin melkein kaikki tuet on saatu hitsattua ja laippojen väliset putketkin on jo tilattu. Edellisiä putkia kun tarkistin niin huomasin että prässäys vaiheessa suuri osa putkista oli repeytynyt ja niitä kaikkia ei saatu enää edes hitsaamalla kuntoon. Mutta hiljaa hyvä tulee
TeePee kirjoitti:Kiitoksia paljon palautteesta ja hienoa että olet tyytyväinen tukeen.
Sen verran vielä siitä että missä vaiheessa mennään niin melkein kaikki tuet on saatu hitsattua ja laippojen väliset putketkin on jo tilattu. Edellisiä putkia kun tarkistin niin huomasin että prässäys vaiheessa suuri osa putkista oli repeytynyt ja niitä kaikkia ei saatu enää edes hitsaamalla kuntoon. Mutta hiljaa hyvä tulee
Olet saanut ilmeisesti pituus-saumallista putkea ja sehän aukeaa prässätessä. PITÄÄ olla saumatonta putkea jolloin yllätyksiltä vältyt.
Hienoja kapineita teette !!
Kyllä se saumatonta on mutta siis se repeäminen tapahtui kun päät oli ensin lyöty lyttyyn ja sen jälkeen tehtiin tuo lyttyynlyönti että mahtuu ilmastoinnin putket alta. Niin se lyttäys oli painettu liian läheltä ensimmäistä lyttäystä ja liian syvälle. Huomasin sen kun vertasin itse tekemiäni putkia ja erään tutun prässillä töissä olevan tekeleitä. Luulisi että olisi mennyt toisin päin!
Kromipinnoite tulee ellei ostaja halua välttämättä sähkösinkittynä jolloin hinta 10€ halvempi.
Speedpartsin kapistus kustantaa 1350kr joka on tämän päivän kurssin mukaan 147,15€. Tämä minun versioni 80€. Onhan tämä melkein puolet halvempi, kuin tuo niin kuvittelisi ihmisten valitsevan edullisemman vaihtoehdon
Minäkin ostin ja asensin tuossa reilu kuukausi sitten. HIenoa työnjälkeä ja hyvin mitoitettu. Sanottakoot, että itselläni tuo tuli 2,3 T vm.-92 ja ei mitään ongelmia öljynmittatikun käytön kannalta. Korkkikansi jää osittain reunasta tuen linjalle, mutta tikku joustaa kevyesti tuon toimenpiteen osalta. Öljyn täytöassä olen aina käyttänyt suppiloa, joten ei siltäkään osin poikkituen irroitustarvetta.
Mielestäni pokkituen jäykkyyden lisäys on selkeä suuremmilla nopeuksilla mutkissa ajettaessa.
Omani ostin pinnoittamatta ja käsittelin pohjamaalilla ja mattamustalla. Melko huomaamaton lopputulos konehuoneessa.
En ehtinyt viikonloppuna tekemään tukia valmiiksi. Olen juuri lähdössä niitä tekemään, kun kerrankin on aikaa. Huomenna lähtee pintakäsittelyyn ellei tule mitään ongelmia. Ilmoittelen täällä sitten kun ne on valmiit.
EDIT: ei oo edes totta... Putket on liian paksuja. Ei naurata todellakaan enää yhtään. Yritetään saada huomen iltapäiväksi oikeanlaista putkea.