Viritystä 2.3 Vapariin? onko olemassa?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

onko näissä vielä turbon imunokka jyrkempi niinkuin og satkuissa? kanttakin hiukan voi vielä laskea että saa rutistukset siihen 1:11 pintaan, tietysti täytyy 98e käyttää tällöin.. katin tilalle korvausputki jne...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
scorpio_88
"Hölösuu"
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja scorpio_88 »

juu no se kannen laskeminen ei oo huono idea.. mutta missähän on sellainen paja joka osaisi viilata myös kanavia? mutta eikai se katti vie paljon yhtään tehoa, sillä putkikin on 2.5" vakiona...
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Tota 100kaakkii/1litra pidettiin joskus 70luvun lopussa/80 luvun alussa sellsisena hyvänä, ja just sopivana viritysasteena vapariin (silloin ei vielä puhaltimia noissa tunnettu). :) Eikä tarvinnut vinkuttaa kuin 8500rpm:mään, ja lähti vetämään jo 4000:sta. :)

Eli tuo saabbaan alakerta tarvii hiukan kiillotusta ja painottamista, muutenhan tuo alakerta kestää vaikka mitä, (no nuo kammenliuskat :?:) . eli kansi sekä softa remonttiin, niin eikös tosta B234i:stäkin irtoa 250hp/8000rpm. :)
Ja jos kansi ja äly on hyvin valmistettu, niin 7000rpm ja +200hp.


Tommosella kyllä on turha mennä leimalle, jos otteessa lukee vähäpäästöinen. :?
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

V-M kirjoitti:....Jos ensin aloittas kannesta ja koittais saada sinne samalla tavalla virtaavat kanavat kuin oli tuossa BDA:ssa niin olis jo hyvällä alulla.

V-M
Ja siihen se projekti sitte tyssäski. :lol:
Aki Peltola #1132
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Kurko kirjoitti:Tota 100kaakkii/1litra pidettiin joskus 70luvun lopussa/80 luvun alussa sellsisena hyvänä, ja just sopivana viritysasteena vapariin (silloin ei vielä puhaltimia noissa tunnettu). :) Eikä tarvinnut vinkuttaa kuin 8500rpm:mään, ja lähti vetämään jo 4000:sta. :)

Eli tuo saabbaan alakerta tarvii hiukan kiillotusta ja painottamista, muutenhan tuo alakerta kestää vaikka mitä, (no nuo kammenliuskat :?:) . eli kansi sekä softa remonttiin, niin eikös tosta B234i:stäkin irtoa 250hp/8000rpm. :)
Ja jos kansi ja äly on hyvin valmistettu, niin 7000rpm ja +200hp.


Tommosella kyllä on turha mennä leimalle, jos otteessa lukee vähäpäästöinen. :?
Ongelmaksi tulee se että hydrauliset painimet ei kestä juurikaan yli 7000 luotettavasti ja kovat painimet tuntus olevan kiven alla. 2.3 männännopeuskin alkaa olla varsin kohtuullinen. :)

200hp pitäs saada helposti kuitenki. :)
Aki Peltola #1132
scorpio_88
"Hölösuu"
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja scorpio_88 »

joo tehoa saa siis vapariinkin jos vaan jaksaa tehdä vähän enemmän töitä :) kävin speedpartsilla kattomassa, mutta ei siellä myyty lastua 2.3 vapariin? :S ja tuossa eilenkin ihmettelin outoa suhinaa konehuoneesta ja aloin katsomaan letkuja niin oli mennyt poikki sellainen alipaineletku joka on suuttimien vieressä :s
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
sarka
"Hölösuu"
Viestit: 1042
Liittynyt: Ma Maalis 06, 2006 10:15
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja sarka »

kopote12 kirjoitti:Minä vähän oon miettiny et mitähän Lada 1200 sanos jos rakentais siihen turbolle paikan. Vois polettaa täysillä ahdoilla ja kattoo miten pitkään se kestää. Luulisin että seos ainakin käy tarpeeksi rikkaalla kun ne romut vie melkein järestään 15L/100km 8O
Kannattaa huoltaa Myös Ladoja samoin kuin Saabejakin, niin ne toimii eikä kuluta bensaa niin paljon. On muuten pirun luotettava auto (ihan niinku saabi ois pettänyt joskus)
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
ahdinmoppe
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: Ke Loka 05, 2005 23:49
Paikkakunta: pietarsaari

no nii

Viesti Kirjoittaja ahdinmoppe »

no voishan tietenkin megaruutan ja turbottaa
mut laillisuudesta en tiedä :roll:
9000 cd 2turbo aut 89 soffaks
9000 turbo 86 levikesarjalla/projekti---)ajoon joskus
3kpl mopareita
Vastaa Viestiin