Viritystä 2.3 Vapariin? onko olemassa?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1500
- Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
- Paikkakunta: Pietarsaari
Tota 100kaakkii/1litra pidettiin joskus 70luvun lopussa/80 luvun alussa sellsisena hyvänä, ja just sopivana viritysasteena vapariin (silloin ei vielä puhaltimia noissa tunnettu). Eikä tarvinnut vinkuttaa kuin 8500rpm:mään, ja lähti vetämään jo 4000:sta.
Eli tuo saabbaan alakerta tarvii hiukan kiillotusta ja painottamista, muutenhan tuo alakerta kestää vaikka mitä, (no nuo kammenliuskat ) . eli kansi sekä softa remonttiin, niin eikös tosta B234i:stäkin irtoa 250hp/8000rpm.
Ja jos kansi ja äly on hyvin valmistettu, niin 7000rpm ja +200hp.
Tommosella kyllä on turha mennä leimalle, jos otteessa lukee vähäpäästöinen.
Eli tuo saabbaan alakerta tarvii hiukan kiillotusta ja painottamista, muutenhan tuo alakerta kestää vaikka mitä, (no nuo kammenliuskat ) . eli kansi sekä softa remonttiin, niin eikös tosta B234i:stäkin irtoa 250hp/8000rpm.
Ja jos kansi ja äly on hyvin valmistettu, niin 7000rpm ja +200hp.
Tommosella kyllä on turha mennä leimalle, jos otteessa lukee vähäpäästöinen.
Ongelmaksi tulee se että hydrauliset painimet ei kestä juurikaan yli 7000 luotettavasti ja kovat painimet tuntus olevan kiven alla. 2.3 männännopeuskin alkaa olla varsin kohtuullinen.Kurko kirjoitti:Tota 100kaakkii/1litra pidettiin joskus 70luvun lopussa/80 luvun alussa sellsisena hyvänä, ja just sopivana viritysasteena vapariin (silloin ei vielä puhaltimia noissa tunnettu). Eikä tarvinnut vinkuttaa kuin 8500rpm:mään, ja lähti vetämään jo 4000:sta.
Eli tuo saabbaan alakerta tarvii hiukan kiillotusta ja painottamista, muutenhan tuo alakerta kestää vaikka mitä, (no nuo kammenliuskat ) . eli kansi sekä softa remonttiin, niin eikös tosta B234i:stäkin irtoa 250hp/8000rpm.
Ja jos kansi ja äly on hyvin valmistettu, niin 7000rpm ja +200hp.
Tommosella kyllä on turha mennä leimalle, jos otteessa lukee vähäpäästöinen.
200hp pitäs saada helposti kuitenki.
Aki Peltola #1132
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1500
- Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
- Paikkakunta: Pietarsaari
joo tehoa saa siis vapariinkin jos vaan jaksaa tehdä vähän enemmän töitä kävin speedpartsilla kattomassa, mutta ei siellä myyty lastua 2.3 vapariin? :S ja tuossa eilenkin ihmettelin outoa suhinaa konehuoneesta ja aloin katsomaan letkuja niin oli mennyt poikki sellainen alipaineletku joka on suuttimien vieressä :s
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
Kannattaa huoltaa Myös Ladoja samoin kuin Saabejakin, niin ne toimii eikä kuluta bensaa niin paljon. On muuten pirun luotettava auto (ihan niinku saabi ois pettänyt joskus)kopote12 kirjoitti:Minä vähän oon miettiny et mitähän Lada 1200 sanos jos rakentais siihen turbolle paikan. Vois polettaa täysillä ahdoilla ja kattoo miten pitkään se kestää. Luulisin että seos ainakin käy tarpeeksi rikkaalla kun ne romut vie melkein järestään 15L/100km
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
-
- "Aero"
- Viestit: 334
- Liittynyt: Ke Loka 05, 2005 23:49
- Paikkakunta: pietarsaari
no nii
no voishan tietenkin megaruutan ja turbottaa
mut laillisuudesta en tiedä
mut laillisuudesta en tiedä
9000 cd 2turbo aut 89 soffaks
9000 turbo 86 levikesarjalla/projekti---)ajoon joskus
3kpl mopareita
9000 turbo 86 levikesarjalla/projekti---)ajoon joskus
3kpl mopareita