Ylipainekatkaisimen suhina

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Thor|
"Ruisku"
Viestit: 148
Liittynyt: Su Maalis 14, 2004 14:01
Paikkakunta: Tampere

Ylipainekatkaisimen suhina

Viesti Kirjoittaja Thor| »

Tuossa alko tuo ylipainekatkaisn suhisemaan ja kovin olis haluja saada se loppumaan. Suhina alkoi sen jälkeen, kun autoon tuli vaihdettua modattu apc , joka poiki mukanaan fuelcutin aina ku saavutettiin 1,1 barin ahdot.
Tämä on käsittääkseni aivan normaalia, koska tuo ylipainekatkaisin oli vielä ilmeisesti tehtaan säädöissä. No ongelma tuli todettua ja täältä foorumilta siitä hieman opiskeltuani lähdin nohevana miehenä ruuvaamaan tuota katkaisiaa :arrow: ja ei kun testilenkille. Auto toimi, kuin ihmisen mieli kiihdytyksissä paineet käyvät 1,2 baaris ja laskevat suht vakaaseen 0,9 tästä, eikä fuelcutista ole tietoakaan. Ainoa haitallinen sivuvaikutus on tuo suhina, joten millä sen saa loppumaan.
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4219
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Joku siellä vuotaa, letkut tai itse katkaisija. Eikun pihdeillä letku läjään ja kokeilemaan vieläkö suhisee.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
kopote12
"Viggen"
Viestit: 557
Liittynyt: La Elo 20, 2005 18:42
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kopote12 »

Mitä tuolla katkaisimella ylipäätään tekee? Mielestäni se on helvetin turha kapine koska katkoo pensun syöttöä ja aiheuttaa jollekin vielä reiät mäntiin. Itse otin tuon potikan käytöstä kokonaan ja yhdistin ne kaks virtajohtoa jolloin se ei katko. Tiedän että nakutuksen syntyessä siitä voi olla jotain hyötyä ettei liikaa ahda mutta kuka autonsa säätää nakuttamaan 8O Mitä mieltä olette katkaisimen poistosta?
Saab 9-5 2,0t -1999
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4219
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

kopote12 kirjoitti:Tiedän että nakutuksen syntyessä siitä voi olla jotain hyötyä ettei liikaa ahda mutta kuka autonsa säätää nakuttamaan 8O Mitä mieltä olette katkaisimen poistosta?
Ei sillä ole nakutuksen kanssa mitään tekemistä, se vain yksinkertaisesti katkaisee bensansyötön mikäli ahtopaineet nousevat liian korkealle ja suojaa siten moottoria täystuholta. Itse tosin olen ko. katkaisimen ohittanut yksinkertaisella johtopatentilla.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Thor|
"Ruisku"
Viestit: 148
Liittynyt: Su Maalis 14, 2004 14:01
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Thor| »

mutta lakkaako suhina johdot yhdistämällä? Tuo kapistus saa omasta puolestani muuten olla tuolla ja toimia kuten haluaa, kunhan ei tee fuelcuttii alle 1,2 ahdoil ja lakkaa ääntämästä. Ääntäminen alkaa jo 0,5 paineilla :(
Thor|
"Ruisku"
Viestit: 148
Liittynyt: Su Maalis 14, 2004 14:01
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Thor| »

Lisää tyhmiä kysymyksiä :arrow: entäpä, jos annetaan sen nyt vaan suhista ja korjataan kunhan on siihen tarvittavat työkalut käsillä ja aikaa :wink: Lieneekö tuosta haittaa suuremmin, rokkikonetta vaan isommalle, ettei häröäänet kuulu liikaa korviin :wink:
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Thor| kirjoitti:Lisää tyhmiä kysymyksiä :arrow: entäpä, jos annetaan sen nyt vaan suhista ja korjataan kunhan on siihen tarvittavat työkalut käsillä ja aikaa :wink: Lieneekö tuosta haittaa suuremmin, rokkikonetta vaan isommalle, ettei häröäänet kuulu liikaa korviin :wink:
Se vetää sieltä vuotavasta kohdasta alipaineen puolella ajaessa mittaamatonta ilmaa koneeseen, laihentaa seosta.. eli ei hyvä, ahdoilla puhutaan jo niin suuresta ilmamäärästä, että sitä kautta karkaava ilma on likipitäen merkityksetöntä seoksen kannalta..rikastaa vain hieman.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Thor|
"Ruisku"
Viestit: 148
Liittynyt: Su Maalis 14, 2004 14:01
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Thor| »

Siispä huomenaamulla tulppaamaan sinne tulevaa letkua ja liitämään johtoja yhteen, vai onko muita ratkaisu ehdotuksia?
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Thor| kirjoitti:Siispä huomenaamulla tulppaamaan sinne tulevaa letkua ja liitämään johtoja yhteen, vai onko muita ratkaisu ehdotuksia?
Letkun ehjääminen jos on pettänyt. Mut pelkkä letkun tukkiminenkin riittää, se kytkin saa jäädä sinne ilman ahtopainetietoa elelemään omaa elämäänsä sikäli mikäli on ehjä sähköisesti.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Vastaa Viestiin