Ylipainekatkaisimen suhina
Ylipainekatkaisimen suhina
Tuossa alko tuo ylipainekatkaisn suhisemaan ja kovin olis haluja saada se loppumaan. Suhina alkoi sen jälkeen, kun autoon tuli vaihdettua modattu apc , joka poiki mukanaan fuelcutin aina ku saavutettiin 1,1 barin ahdot.
Tämä on käsittääkseni aivan normaalia, koska tuo ylipainekatkaisin oli vielä ilmeisesti tehtaan säädöissä. No ongelma tuli todettua ja täältä foorumilta siitä hieman opiskeltuani lähdin nohevana miehenä ruuvaamaan tuota katkaisiaa ja ei kun testilenkille. Auto toimi, kuin ihmisen mieli kiihdytyksissä paineet käyvät 1,2 baaris ja laskevat suht vakaaseen 0,9 tästä, eikä fuelcutista ole tietoakaan. Ainoa haitallinen sivuvaikutus on tuo suhina, joten millä sen saa loppumaan.
Tämä on käsittääkseni aivan normaalia, koska tuo ylipainekatkaisin oli vielä ilmeisesti tehtaan säädöissä. No ongelma tuli todettua ja täältä foorumilta siitä hieman opiskeltuani lähdin nohevana miehenä ruuvaamaan tuota katkaisiaa ja ei kun testilenkille. Auto toimi, kuin ihmisen mieli kiihdytyksissä paineet käyvät 1,2 baaris ja laskevat suht vakaaseen 0,9 tästä, eikä fuelcutista ole tietoakaan. Ainoa haitallinen sivuvaikutus on tuo suhina, joten millä sen saa loppumaan.
Joku siellä vuotaa, letkut tai itse katkaisija. Eikun pihdeillä letku läjään ja kokeilemaan vieläkö suhisee.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Mitä tuolla katkaisimella ylipäätään tekee? Mielestäni se on helvetin turha kapine koska katkoo pensun syöttöä ja aiheuttaa jollekin vielä reiät mäntiin. Itse otin tuon potikan käytöstä kokonaan ja yhdistin ne kaks virtajohtoa jolloin se ei katko. Tiedän että nakutuksen syntyessä siitä voi olla jotain hyötyä ettei liikaa ahda mutta kuka autonsa säätää nakuttamaan Mitä mieltä olette katkaisimen poistosta?
Saab 9-5 2,0t -1999
Ei sillä ole nakutuksen kanssa mitään tekemistä, se vain yksinkertaisesti katkaisee bensansyötön mikäli ahtopaineet nousevat liian korkealle ja suojaa siten moottoria täystuholta. Itse tosin olen ko. katkaisimen ohittanut yksinkertaisella johtopatentilla.kopote12 kirjoitti:Tiedän että nakutuksen syntyessä siitä voi olla jotain hyötyä ettei liikaa ahda mutta kuka autonsa säätää nakuttamaan Mitä mieltä olette katkaisimen poistosta?
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Se vetää sieltä vuotavasta kohdasta alipaineen puolella ajaessa mittaamatonta ilmaa koneeseen, laihentaa seosta.. eli ei hyvä, ahdoilla puhutaan jo niin suuresta ilmamäärästä, että sitä kautta karkaava ilma on likipitäen merkityksetöntä seoksen kannalta..rikastaa vain hieman.Thor| kirjoitti:Lisää tyhmiä kysymyksiä entäpä, jos annetaan sen nyt vaan suhista ja korjataan kunhan on siihen tarvittavat työkalut käsillä ja aikaa Lieneekö tuosta haittaa suuremmin, rokkikonetta vaan isommalle, ettei häröäänet kuulu liikaa korviin
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Letkun ehjääminen jos on pettänyt. Mut pelkkä letkun tukkiminenkin riittää, se kytkin saa jäädä sinne ilman ahtopainetietoa elelemään omaa elämäänsä sikäli mikäli on ehjä sähköisesti.Thor| kirjoitti:Siispä huomenaamulla tulppaamaan sinne tulevaa letkua ja liitämään johtoja yhteen, vai onko muita ratkaisu ehdotuksia?
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)