
Jakopään remppaa
Jakopään remppaa
Tarkoituksena olisi tässä joskus vaihtaa jakopäänketju. Mitähän muuta kannattas laittaa samalla? Kampuran stefa on uusi. Millähän tavalla nuo nokka-akselien ketjupyörät kuluu...oisko syytä vaihtaa? Koneella päästelty ~300tkm. Tuosta ketjusta vielä et mistä saa laadukkaan ketjun jossa ei ole "made in haistavittu maa" merkintää. Saban tiskillä tietysti monta satasta maksaa 

Saab 9-5 2,0t -1999
Osta suosiolla PCS:ltä jakopäänremppausarja. Maksaa joku 200e ja sisältää ketjun, nokkapyörät, kampiakselin pyörän, kiristimen ja venakopan laahaimet sekä ohjurin. Nin ja tietty kiristimen tiivisteen =) Siinä samalla ku tota remppaa, niin poistaa tasapainoketjun, luonnollisesti uus jakokopan tiiviste, öljypumpun tarkistus ja O-renkaan sekä sisemmän tiivisteen vaihto. Itse laittaisin samalla ähellyksellä vielä öljypohjan tiivisteen uusiks, siinä samalla sitten öljypumpun imuputken tiiviste ja öljypohjan/jakokopan välinen imuputken tiiviste.
900 Lux T16 -84
900 Finlandia -82
900 Finlandia -82
Muuten hyvä mutta tuossa b202:ssa _ei_ ole tasapainohiluja. Ja vaikka olisikin, niin en niitä lähtisi poistamaan, osat maksaa suunnilleen saman verran kuin jakohilutkin ja samalla vaivalla ne vaihtaa. Onni on tärinätön kone.jpjk kirjoitti:Siinä samalla ku tota remppaa, niin poistaa tasapainoketjun, luonnollisesti uus jakokopan tiiviste, öljypumpun tarkistus ja O-renkaan sekä sisemmän tiivisteen vaihto. Itse laittaisin samalla ähellyksellä vielä öljypohjan tiivisteen uusiks, siinä samalla sitten öljypumpun imuputken tiiviste ja öljypohjan/jakokopan välinen imuputken tiiviste.
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Jeps...kiitoksia. Mitenkäs tekis tuon kannen kanssa? Tällä hetkellä tuossa 2,0L myllyssä on 2,3 kansi kiinni. Tuo kansi päästelee jo ääntä siihen malliin että pitää ehkäpä koneistamolla käyttää. Minulla on myös 2,0L turbon kansi joka ei ääniä päästele. Tuoko tuo 2,3 kansi kuinka paljon lisätehoja autoon vai onko viisainta vaihtaa tuo 2,0L kansi paikoilleen? Tuon jakopään korjaussetin voisi ostaakin...taitaa olla asiallinen paketti.
Saab 9-5 2,0t -1999
En osaa varmaksi sanoa...ääni tulee enemmän tuolta jakopäänpuolelta. Ajattelen että öljyt ei kunnolla kierrä kun edellinen omistaja on vetänyt ison öljynlauhduttimen ja voi olla nuo putket vähän liian suuret niin ei paineet riitä. En tiedä tarkemmin. Millähän tavalla tuo huohotusletku vaikuttaa kun ei ole alipaineen alaisena kun on filtterin päässä vapaana 

Saab 9-5 2,0t -1999
periaatteessahan sen ison öljyn jäähdyttimen vaan pitäisi öljyn paineita parantaa kun vastusta vähemmän kuin vanhassa pienessä...
minkä moista ääntä se pitää? olisiko ketjun ohjaimet ja/tai ketju kuluneet?
imusarjaan menevän pikkuletkun kautta pääsääntöinen huohotus tapahtuu, siellä kun useimmiten on isompi alipaine, ison letkun kautta vaan kun turbossa paine.
minkä moista ääntä se pitää? olisiko ketjun ohjaimet ja/tai ketju kuluneet?
imusarjaan menevän pikkuletkun kautta pääsääntöinen huohotus tapahtuu, siellä kun useimmiten on isompi alipaine, ison letkun kautta vaan kun turbossa paine.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu