Lisäpitkät tonnariin

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Tasapaino akseli
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
Paikkakunta: Vieremä

Lisäpitkät tonnariin

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

Tuossa pohtinut et asentaisiko Lisäpitkät tonnariin,mutta ongelmana onkin se ettei tohon taida olla oikein mahdollista asentaa ilman et pitäis tehdä omien pitkien poiskytkentöjä.
Jos ajattelee tehdä valoasetuksen mukaiset valot eli maks referenssi luku 70 ja umpioista menee jo 60. Niin jäis kahelle 7.5referenssin omaavalle lisäpitkälle vielä mahdollisuus,mutta eipä ole tullut koskaan vastaan sellaisia valoja joiden tehokkuus jäis noin pieneksi. Joten millaista systeemiä olette käyttäneet noiden valojen asennuksessa ettei tarvis asemalle viedessä nyppiä valoja pois. Eikä ikävä virkavalta joka tahtoo täällä päin kyttäillä jopa valojakin tekemisen puutteessa pääsis sanomaan mitään?
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Johtojen nyppiminen ei auta...pitää sit ottaa valotkin pois. Asennetut valot kun pitää toimia.
Mutta, vaihtokytkennällä, eli kytkimestä palaa joko auton omat pitkät, tai vaihtamalla lisäpitkät (ja johonkin voi sitten piilottaa vielä sen yhden lisäkytkimen :wink: ). Tällöinhän mahdollista asentaa jopa ref37,5. :P
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4213
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Money For Nothing kirjoitti:Johtojen nyppiminen ei auta...pitää sit ottaa valotkin pois. Asennetut valot kun pitää toimia.
Eikös tuossa niin juuri sanottukin?
Tasapaino akseli kirjoitti:...ettei tarvis asemalle viedessä nyppiä valoja pois.
:P
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Tasapaino akseli
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
Paikkakunta: Vieremä

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

Jos laittas yhen keskelle.. Sehän ois melkein kuin ruotsin malliin paitsi et puuttuis pari lisäpitkää vierestä... :lol:
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Mawerick kirjoitti:
Money For Nothing kirjoitti:Johtojen nyppiminen ei auta...pitää sit ottaa valotkin pois. Asennetut valot kun pitää toimia.
Eikös tuossa niin juuri sanottukin?
Tasapaino akseli kirjoitti:...ettei tarvis asemalle viedessä nyppiä valoja pois.
:P
Joo, niinhän se sanoi :oops: ....mutta kun tarpeeksi uskoo haluamaansa sekä itseensä, niin siinä saattaakin lukea "johtoja" valojen tilalla :lol:
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
kopote12
"Viggen"
Viestit: 557
Liittynyt: La Elo 20, 2005 18:42
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kopote12 »

Pieni referenssisillä valoilla ei tee mitään! Itselläni on vakio valojen lisäksi hella rally 1000:set ja niistä tulee 75 referenssiluvuksi. Eihän ne tarvii ottaa kuin kerran vuodessa pois ja aikaa menee alle 10min. Lisäksi käytän niin vakiolampuissa kuin lisäpitkissä 100w polttimoita enkä kadu/häpeä yhtään. Se lisää turvallisuutta kun näkee kilometrin päähän ja ympärillä olevaan metsään. Tarpeeksi ajoissa pois kun tulee autoja vastaan. Suosittelen! Pikku valot voi heittää mäkeen!

Kyttiä on tullu vastaan ja ei kukaan ole sanonut mitään...eikä sanokkaan!
Saab 9-5 2,0t -1999
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Joo yhdyn kyl täysin tohon pikkuvaloasiaan... varsinkin nämä hupaisat pikkuklyysyt joita sitten ostetaan se 4-5kpl siihen rekkarin alle. Ensin ostetaan niin pienet että päädytään korvaamaan laatu määrällä, jolloin niistä tuleekin sitten laittomat (mitä todennäköisemmin)
Itse on tonnisia pienempiä autooni laittaisi... niin ja hellaa sen olla pitää :wink:
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Tasapaino akseli
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
Paikkakunta: Vieremä

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

kopote12 kirjoitti:Pieni referenssisillä valoilla ei tee mitään! Itselläni on vakio valojen lisäksi hella rally 1000:set ja niistä tulee 75 referenssiluvuksi. Eihän ne tarvii ottaa kuin kerran vuodessa pois ja aikaa menee alle 10min. Lisäksi käytän niin vakiolampuissa kuin lisäpitkissä 100w polttimoita enkä kadu/häpeä yhtään. Se lisää turvallisuutta kun näkee kilometrin päähän ja ympärillä olevaan metsään. Tarpeeksi ajoissa pois kun tulee autoja vastaan. Suosittelen! Pikku valot voi heittää mäkeen!

Kyttiä on tullu vastaan ja ei kukaan ole sanonut mitään...eikä sanokkaan!
Mitäpäs noihin on sanomista.. ku referenssit kohillaan.. Ei niistä polttimoista kukaan kiinnostu.. oon katsastanut 100w h4/lisäpitkissä h3 100w. Tuumas vaan inssi et on hyvät valot.. :lol: Ja mitä tulee hella rallye 1000:iin en itse ole laittamassa ainakaan niitä..
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7360
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Money For Nothing kirjoitti:Joo yhdyn kyl täysin tohon pikkuvaloasiaan... varsinkin nämä hupaisat pikkuklyysyt joita sitten ostetaan se 4-5kpl siihen rekkarin alle. Ensin ostetaan niin pienet että päädytään korvaamaan laatu määrällä, jolloin niistä tuleekin sitten laittomat (mitä todennäköisemmin)
Itse on tonnisia pienempiä autooni laittaisi... niin ja hellaa sen olla pitää :wink:
Eihän toi nykyään välttämättä ihan noin suoraan mene, että kauheat ämpärit on hyvät.
Tuulilasihan noita viime vuonna testaili(9/05) ja sen voitti Hellan FF200 kun taas esim. hellan jumboja moitittiin.
Ok, noilla pikkuklyysyil varmaan tarkoitettiin noita halpiksia mitkä on noita kakssatasia vielä pienempiä, tyyliin mitkä itselläkin oli joskus.
Noilla ei tosiaankaan tehny mitään(alemmat):
Kuva


Hellaa suosin tällä hetkellä, näillä FF1000:lla näkee ja mielestäni istuvat kohtuullisesti tonnarin keulaankin.
Kuva
Noi muistaakseni ovat jopa lailliset tuossa keulalla tai sitten ei...

Mutta jos hyvistä valoista puhutaan, niin tämä on selkeesti lempparini:
EDIT:Vippetin linkki finkusta tupla H4:sta ei toimi.
Puhumattakaan jos noi olis uusilla umpioilla...
Viimeksi muokannut tetammi, Ti Marras 24, 2009 08:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Joo siis noilla pienillä tarkoitin nimenomaan noita n. 5cm halkaisijaltaan, sinertäviä lisävaloja, joita näkyy kiinnitettyinä rekisterin alle n. 4-5kpl. Taitavat nämä biltemat ym myydä niitä.
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Tasapaino akseli
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
Paikkakunta: Vieremä

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

Mimmi kirjoitti:Miksi te pilaatte umpiot noilla yliwattisilla lampuilla, joiden tehosta suurin osa haihtuu lämpönä ilmaan (ja polttaen heijastinpinnan piloille)? Testien mukaan 100W lamppu ei anna juurikaan lisää valotehoa tielle (verrattuna hyvälaatuiseen normaaliwattiseen lamppuun).
Jos valotehoa haluatte, laittakaa xenonit (vaikka laittomat ovatkin).
Kaikkee on pitänyt kokeilla... paitsi sukurutsausta ja kansantanhuja. Ei viitsinyt kovin montaa kierrosta pistää 100w kun niiden käyttöikä just kovan lämmön tuoton takia oli aika lyhyt.. Saabiin en sellaisia laita... taitaa mennä niin et laitettava vaan jotkit lisävalot keulille ja katsastuksessa joko pois tai toivoa ettei inssi ala kyyläämään kivisuojien alta referenssejä. laittomat tulee jokatapauksessa, mutta koitettava kestää ettei mene yöunet sen takia.. :lol:
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
kopote12
"Viggen"
Viestit: 557
Liittynyt: La Elo 20, 2005 18:42
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kopote12 »

Kahdessa sabassa oon 100w käyttänyt eikä heijastinpinta ole mennyt miksikään. Mielestäni se on turhaa pelottelua...eihän niitä valoja päällä pidetä kun parkissa seisoo! Nuo Hellan tonniset siksi koska ostin ne aikoja sitten jolloin ei ollut tullut vielä niitä uusia pienempi mallisia. Ne pienemmät ovat myös aivan huikaisevat. Näyttävät helvetin pitkälle ja keila on loistoluokkaa. Nuorempana ajattelin että tonniset tonnariin 8)
Saab 9-5 2,0t -1999
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Noita Hellan FF200:ia ittekin ajattelin tonttuun... 68€ ja risat oli tarjouksessa täällä... ehtivät piru loppua, mutta keskiviikkona tulossa vissiin lisää. FF300:ia vielä oli, mutta eivät pärjänneet testissä aivan yhtä hyvin.

Minkälainen kiinnitys noissa Helloissa on... eli saako helposti/nopiasti revittyä irti tarvittaessa? :)
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
kopote12
"Viggen"
Viestit: 557
Liittynyt: La Elo 20, 2005 18:42
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kopote12 »

Ei ne taida olla kuin pultilla jalastaan kiinni. Lähtee muutamassa minuutissa. Muista ne 100w polttimot 8)
Saab 9-5 2,0t -1999
Vastaa Viestiin