CDE-tonttu katkoo remmiä..
CDE-tonttu katkoo remmiä..
Elikkäs kyseessä on -94 9000 CDE 2.3i trionic-koneella. Viime kesänä rmj:n aikaan jätti ekan kerran välille - poly-vee hihna poikki. Käytin korjaamolla joka sanoi kiristäjän olevan kulunut ja vaihtoi.
Kaikki vaikutti olevan kunnossa viikkojen ajan, kunnes erään mökin pihasta startatessani kuulin lievää vinkumista konetilasta. Pelkäsin pahinta, mutta ajoin kuitenkin kotipihaan asti (3km), jossa sitten alkoi kolista ja laturinvalo palamaan.
Eli alle kuukauden ikäinen hihna meni poikki. Kuulemma meni kyllä takuun piikkiin, korjaamon mielestä hihnassa vika. Sitten auto toimikin taas n. kuukauden verran ja ehdin muuttaa opiskelemaan (auto jäi kotikonnulle) kunnes kuulin taas tiedon hihnan katkeamisesta.
Tällä kertaa auto vietiin Seinäjoen Saab-merkkihuoltoon, jossa vaihdettiin hihnapyörät ja kuuleman mukaan joku hihnalevy(=?). Luulisi että kallis merkkihuolto osaa lopulta pistää auton kuntoon, ja se toimikin taas kuukauden verran kunnes tänään.
Taas. Jälleen. Aivan kuin ennenkin - hihna paskana.
Toivottavasti menee korjaamon takuun piikkiin tai.. . Minua kiinnostaakin tietää, mikä mahtaisi olla syynä tähän hihnoja tuhoavaan toimintaan?
Kaikki vaikutti olevan kunnossa viikkojen ajan, kunnes erään mökin pihasta startatessani kuulin lievää vinkumista konetilasta. Pelkäsin pahinta, mutta ajoin kuitenkin kotipihaan asti (3km), jossa sitten alkoi kolista ja laturinvalo palamaan.
Eli alle kuukauden ikäinen hihna meni poikki. Kuulemma meni kyllä takuun piikkiin, korjaamon mielestä hihnassa vika. Sitten auto toimikin taas n. kuukauden verran ja ehdin muuttaa opiskelemaan (auto jäi kotikonnulle) kunnes kuulin taas tiedon hihnan katkeamisesta.
Tällä kertaa auto vietiin Seinäjoen Saab-merkkihuoltoon, jossa vaihdettiin hihnapyörät ja kuuleman mukaan joku hihnalevy(=?). Luulisi että kallis merkkihuolto osaa lopulta pistää auton kuntoon, ja se toimikin taas kuukauden verran kunnes tänään.
Taas. Jälleen. Aivan kuin ennenkin - hihna paskana.
Toivottavasti menee korjaamon takuun piikkiin tai.. . Minua kiinnostaakin tietää, mikä mahtaisi olla syynä tähän hihnoja tuhoavaan toimintaan?
Tai jos hihnalle pääsee jostakin öljyä?
Omastani hajosi venttiilikopan puolikuu ja tiputteli remmille öljyä joka vie tämän aika perusteelliseen kuntoon.
ps. vuoden päästä tästä hojosi myös ilmastoinnin remmi...mulla siis vielä erillisellä hihnalla.
Omastani hajosi venttiilikopan puolikuu ja tiputteli remmille öljyä joka vie tämän aika perusteelliseen kuntoon.
ps. vuoden päästä tästä hojosi myös ilmastoinnin remmi...mulla siis vielä erillisellä hihnalla.
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
tuo mullekin tulee mieleen. hihnakehä liikkunut ulos tai sisäänpäin sihen keskiosaa nähden. Näin kun tapahtuu, pääsee hihna ottamaan kiinni kiristäjän raameihin.Mimmi kirjoitti:Kampiakselin hihnapyörä ja sen vulkanointi?
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Yhdessä autossa oli vaihdettu ilmastoinnin kompuran jalka ja uudella jalalla kompura jäi sentin verran sivuun alkuperäiseen nähden. Eli onko autoon tehty remonttia ilmastoinnin kompuran suunnalle?
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
-
- "Aero"
- Viestit: 404
- Liittynyt: Pe Heinä 18, 2003 17:28
- Paikkakunta: Jyväskylän MLK
Mulla oli kompuran jalasta yhdet jengat poikki, ja kompura pääsi värisemään = yks hihna meni poikki, toinen vaan hyppäs paikoiltaan...suorsa kirjoitti:Yhdessä autossa oli vaihdettu ilmastoinnin kompuran jalka ja uudella jalalla kompura jäi sentin verran sivuun alkuperäiseen nähden. Eli onko autoon tehty remonttia ilmastoinnin kompuran suunnalle?
-93 9000 Griffin
-98 Volvo V70
-98 Volvo V70
Kiitokset kovasti vinkeistä, vaikuttaisi aika varmasti olevan tuo kampiakselin hihnapyörä ja sen vulkanointi. Meinasi jo ressata kun ei yksikään nyrkkipaja tai edes merkkihuolto tiennyt mikä voisi olla vikana...
Sääli vaan että niinkin kauan (12,5v/300tkm) virheettömästi kulkenut peli menetti luottamuksen jättämällä ekan kerran välille
Sääli vaan että niinkin kauan (12,5v/300tkm) virheettömästi kulkenut peli menetti luottamuksen jättämällä ekan kerran välille