CDE-tonttu katkoo remmiä..

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Moore
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 22:14
Paikkakunta: Tampere/Herwood

CDE-tonttu katkoo remmiä..

Viesti Kirjoittaja Moore »

Elikkäs kyseessä on -94 9000 CDE 2.3i trionic-koneella. Viime kesänä rmj:n aikaan jätti ekan kerran välille - poly-vee hihna poikki. Käytin korjaamolla joka sanoi kiristäjän olevan kulunut ja vaihtoi.

Kaikki vaikutti olevan kunnossa viikkojen ajan, kunnes erään mökin pihasta startatessani kuulin lievää vinkumista konetilasta. Pelkäsin pahinta, mutta ajoin kuitenkin kotipihaan asti (3km), jossa sitten alkoi kolista ja laturinvalo palamaan.
Eli alle kuukauden ikäinen hihna meni poikki. Kuulemma meni kyllä takuun piikkiin, korjaamon mielestä hihnassa vika. Sitten auto toimikin taas n. kuukauden verran ja ehdin muuttaa opiskelemaan (auto jäi kotikonnulle) kunnes kuulin taas tiedon hihnan katkeamisesta.

Tällä kertaa auto vietiin Seinäjoen Saab-merkkihuoltoon, jossa vaihdettiin hihnapyörät ja kuuleman mukaan joku hihnalevy(=?). Luulisi että kallis merkkihuolto osaa lopulta pistää auton kuntoon, ja se toimikin taas kuukauden verran kunnes tänään.
Taas. Jälleen. Aivan kuin ennenkin - hihna paskana.

Toivottavasti menee korjaamon takuun piikkiin tai.. :evil: . Minua kiinnostaakin tietää, mikä mahtaisi olla syynä tähän hihnoja tuhoavaan toimintaan?
kopote12
"Viggen"
Viestit: 557
Liittynyt: La Elo 20, 2005 18:42
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kopote12 »

Ei kait se sitten katkea jonkun hihna- tai pumppupyörän ollessa hieman jumissa? Kun mielestäni siellä ei taida olla mitään mikä voisi hangata hihnaa.
Saab 9-5 2,0t -1999
Kipe_9000
"Viggen"
Viestit: 663
Liittynyt: Ti Syys 30, 2003 13:07
Paikkakunta: Forssa(Jokioinen)

Viesti Kirjoittaja Kipe_9000 »

Tai jos hihnalle pääsee jostakin öljyä?
Omastani hajosi venttiilikopan puolikuu ja tiputteli remmille öljyä joka vie tämän aika perusteelliseen kuntoon.
ps. vuoden päästä tästä hojosi myös ilmastoinnin remmi...mulla siis vielä erillisellä hihnalla.
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
et
"Viggen"
Viestit: 503
Liittynyt: To Syys 30, 2004 17:47
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja et »

Kaverilla meni kaksi Motonetistä ostettua hihnaa kuukauden välein. Laittoi alkuperäisen hihnan takaisin (jota ei olisi tarvinnut vaihtaa) ja toimii hyvin.
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2011
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

Mimmi kirjoitti:Kampiakselin hihnapyörä ja sen vulkanointi?
tuo mullekin tulee mieleen. hihnakehä liikkunut ulos tai sisäänpäin sihen keskiosaa nähden. Näin kun tapahtuu, pääsee hihna ottamaan kiinni kiristäjän raameihin.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3435
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Yhdessä autossa oli vaihdettu ilmastoinnin kompuran jalka ja uudella jalalla kompura jäi sentin verran sivuun alkuperäiseen nähden. Eli onko autoon tehty remonttia ilmastoinnin kompuran suunnalle?
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
heikki.rantalaiho
"Aero"
Viestit: 404
Liittynyt: Pe Heinä 18, 2003 17:28
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja heikki.rantalaiho »

suorsa kirjoitti:Yhdessä autossa oli vaihdettu ilmastoinnin kompuran jalka ja uudella jalalla kompura jäi sentin verran sivuun alkuperäiseen nähden. Eli onko autoon tehty remonttia ilmastoinnin kompuran suunnalle?
Mulla oli kompuran jalasta yhdet jengat poikki, ja kompura pääsi värisemään = yks hihna meni poikki, toinen vaan hyppäs paikoiltaan...
-93 9000 Griffin
-98 Volvo V70
Moore
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 22:14
Paikkakunta: Tampere/Herwood

Viesti Kirjoittaja Moore »

Kiitokset kovasti vinkeistä, vaikuttaisi aika varmasti olevan tuo kampiakselin hihnapyörä ja sen vulkanointi. Meinasi jo ressata kun ei yksikään nyrkkipaja tai edes merkkihuolto 8O tiennyt mikä voisi olla vikana...

Sääli vaan että niinkin kauan (12,5v/300tkm) virheettömästi kulkenut peli menetti luottamuksen jättämällä ekan kerran välille :(
Vastaa Viestiin