Ihme ääni, kuulosuojaimia kaivataan

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
east
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Ti Marras 01, 2005 11:49

Viesti Kirjoittaja east »

Kävin ajamassa lenkin ja jos vianmääritystä jotenkin auttaa niin ääntä voisi verrata sementtimyllyyn. Valitettavasti.
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

No jos se on väljä ja kolisee, niin se on sökö. Jos käpistelet käsissäsi uutta irtonaista kuulalaakeria niin huomaat että siinä on juuri havaittava välys, joka tarvitaan niinkuin kaikissa mekaanisissa laitteissa lämpölaajenemisen vuoksi.

Siinä tukilaakerissa ei pitäisi, kun otat akselista kiinni ja ravistat, tuntua sen paikallaan ollessa mitään välystä, ja toinen juttu on sen kumin kunto mihin se on tuettu.
SN2770
"Tuplakaasari"
Viestit: 52
Liittynyt: To Helmi 12, 2004 20:38
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja SN2770 »

Vaimon -89 automaattitonnarissa alkoi kuulua samantapainen ääni kerran moottoritiellä ajaessa. Samalla tuntui kyllä myös kuin veto olisi loppunut. Syynä oli vika jarruissa: meni etujarrut itsestään päälle ajossa. Autoon vaihdettiin etupään jarrulevyt, jarrupalat, jarrukengät ja kaikki letkut, koska vanhat olivat hieman kärsineet lämmöstä. Lopullinen syyllinen oli ilmeisesti ABS yksikkö, koska auton matka päättyi kesällä kantoon. Lukitsi kaikki pyörät hiekkatiellä eikä päästänyt irti. Onneksi oli aika vähän vauhtia enää metsään mentäessä.
east
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Ti Marras 01, 2005 11:49

Viesti Kirjoittaja east »

Ajelin vielä suutuspäissäni illalla 80 km/h, jolloin ratti tärisi oikein miehekkäästi ja hanskalokerossa dc-levyt helisivät...
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Älä nyt rääkkää sitä enempää ennen kuin pääset nosturille katsomaan mikä sitä vaivaa, ettei hajoa vielä jotain lisää :!:
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Syynähän voi olla myös laahava jarru. Voi olla, että jarrumäntä on päässyt likaantumaan tai ruostumaan ja jumittaa. Kokeile pinen kaha.kaha-ajon jälkeen, onko vanne lämmin keskeltä. Jos on, niin nosta kulma ylös tunkilla ja pyörittele rengasta.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
east
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Ti Marras 01, 2005 11:49

Viesti Kirjoittaja east »

Täytyy katsoa, tosin jarrut herkisteltiin eilen samalla kun levyt ja palat vaihdettiin.
Hieman rupeaa pännimään jos äänet ei ensi viikon pajalla käynnin yhteydessä katoa. Auto kun muuten on mielestäni jotenkin hauskempi kuin V70, vieläpä ruosteeton ja 230 000 km ajettu. Kiukuspäissäni mietin jo ohikiitävän hetken uutta, viiden vuoden takuulla varustettua ritsaa mutta onneksi järki palasi verenpaineen laskiessa.
JOS se muuten on se tukilaakeri niin onko joku joutunut sen hankkimaan? Mitäköhän maksoi?
east
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Ti Marras 01, 2005 11:49

Viesti Kirjoittaja east »

No jumat, vika oli sitten 15.000 km ajetussa oikean etupyörän laakerissa. Nyt mennään kuin sukkasillaan.
Taisi olla Osasten laakeri...
ahdinmoppe
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: Ke Loka 05, 2005 23:49
Paikkakunta: pietarsaari

niinpä

Viesti Kirjoittaja ahdinmoppe »

yhdellä tutulla meni monta etupyöränlaakeria ja aina oli harakiri siitä viisastuneena päätin että kun vaihdan niin laitan skf laakerin enpä ole niistä kuullut paljon moitteita tosin harakiri laakereillakin olen kuullut että on kestänyt kauan tiedä häntä.
tosin kerran oletin laakerin menneen kun oireet oli mutta otettuani laakerin irti malliksi laakeri liikkeeseen ja pakosta jouduin laittamaan saman takaisin niin viaksi ilmeni oma vika asennuksessa eli oli mennyt hiekan jyväsiä liukupintojen liitos väliin jolloin liukupinnat jäivät väljiksi tosin sen jälkeen se laakeri ei kestänyt kauan otti ilmeisesti siipeensä.
9000 cd 2turbo aut 89 soffaks
9000 turbo 86 levikesarjalla/projekti---)ajoon joskus
3kpl mopareita
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Hyvä että selvisi :D

Tulikos se uusi laakeri, eli napamutteri nyt sitten varmasti väännettyä siihen 280 Newtonmetriin, on aika olennaista laakerin asettumisen ja keston kannalta?

Ostinpa kerran myös Motonetistä takapyörän laakerin jonka pakkauksessa oli hiekkaa, ilmeisesti pyörinyt jossain varaston lattialla...
east
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Ti Marras 01, 2005 11:49

Viesti Kirjoittaja east »

Kyllä, kyllä. Kaiken pitäisi toistan pitäisi olla kunnossa...
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

...eikös noin vähän ajetun lagerin saa takuseen vaihdettua. Biliksestä edukkaasti laadukas etulaakeri tontsaan. Osanro: 74-060 59€
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Vastaa Viestiin