tehoa lisää...?
tehoa lisää...?
Terve vaan kaikille. Olen uusi jäsen mutta jo vanha saabisti. Ensimmäisen osti isä pojalleen yli 20 v. sitten ekaksi autoksi... sillä tiellä yhä (enemmän tai vähemmän).
Mutta asiaan: hankin kesällä (hetken mielijohteesta?) Saab 9000 3.0 V6 Griffinin. Nyt tekisi mieli saada peliin lisää tehoa. Tietääkö kukaan kuinka paljon tehoa tomaattilaatikko ja kytkin kestää? Vakionahan tuossa on 210 hp ja 270 Nm. Mallisarjan tehokkain lienee 2.3 aero 230 hv joten autoon saisi laittaa 276 hp ilman jarrujen, laatikon, kytkimen yms kopelointia?
Kuinka kalliiksi tulisi Saabin turbottaminen ja mitä kaikkea tarvitaan? Ottakaa vastatessanne ystävällisesti huomioon että kysyjä ei ole tekniikan ihmelapsi ja joutuu suurilta osin teettämään mahdollisen projektin viisaammilla !
Mutta asiaan: hankin kesällä (hetken mielijohteesta?) Saab 9000 3.0 V6 Griffinin. Nyt tekisi mieli saada peliin lisää tehoa. Tietääkö kukaan kuinka paljon tehoa tomaattilaatikko ja kytkin kestää? Vakionahan tuossa on 210 hp ja 270 Nm. Mallisarjan tehokkain lienee 2.3 aero 230 hv joten autoon saisi laittaa 276 hp ilman jarrujen, laatikon, kytkimen yms kopelointia?
Kuinka kalliiksi tulisi Saabin turbottaminen ja mitä kaikkea tarvitaan? Ottakaa vastatessanne ystävällisesti huomioon että kysyjä ei ole tekniikan ihmelapsi ja joutuu suurilta osin teettämään mahdollisen projektin viisaammilla !
Hyllystä lytyy: Saab 9000 3.0 V6 Griffin -95, Saab 9-5 3.0 Tid wagon -02, Saab 9-3 1.8t wagon -05
varastossa olleet
9-5 SE -00, 900 - 94, 900 GLS -80, 99 -72
varastossa olleet
9-5 SE -00, 900 - 94, 900 GLS -80, 99 -72
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
- Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
-
- "Aero"
- Viestit: 404
- Liittynyt: Pe Heinä 18, 2003 17:28
- Paikkakunta: Jyväskylän MLK
Ei taida tuon kuutosen turbotus onnistua kirjoille asti, eikös kuutoskone ole vasta -94 vuoden jälkeen tullut listalle ja ainakin itsellä (eli mutua) sellainen fiilis että vuoden -89 jälkeen koneiden turbotus laillisesti on mahdotonta, voin tietenkin olla väärässäkin koska lakipykäliä ei juuri nyt ole käsillä
#2633
Tomaatti9000
Tomaatti9000
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
- Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
Joo, virityksistähän ei tietysti sitten koskaan sanota mitään konttorilla, siitä kun seuraa vaan harmeja.
Mutta turbotus onkin jo melko näkyvä juttu, ja sanoisin kyllä edellisiä viestejä mukaillen että käytännössä mahdoton laillisuuden rajoissa.
Ainoat vaihtoehdot on melkein noi vaparien kikat, eli putkisto, pakosarja, lastu ym... tulee vaan melko kalliita hevosia noilla.
Edit: Henk. kohtasesti en ainakaan noita pykäliä ym muista kovin hyvin, joten hakua kannattanee käyttää, vastaavista aiheista on ollut useampaan otteeseen keskustelua
Mutta turbotus onkin jo melko näkyvä juttu, ja sanoisin kyllä edellisiä viestejä mukaillen että käytännössä mahdoton laillisuuden rajoissa.
Ainoat vaihtoehdot on melkein noi vaparien kikat, eli putkisto, pakosarja, lastu ym... tulee vaan melko kalliita hevosia noilla.
Edit: Henk. kohtasesti en ainakaan noita pykäliä ym muista kovin hyvin, joten hakua kannattanee käyttää, vastaavista aiheista on ollut useampaan otteeseen keskustelua
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Kyllä kai sen turbon voi noinkin uuteen laittaa, kunhan saadaan päästöt rajojen sisään ja todistettua luotettavasti esim. VTT:n mittauksilla (tais olla jotain +1000 Eur luokkaa)...
Joka tapausessa tossa projektissa puhutaan useiden tuhansien kustannuksista, jos kaikki hommat joudutaan teettämään.
Joka tapausessa tossa projektissa puhutaan useiden tuhansien kustannuksista, jos kaikki hommat joudutaan teettämään.
900 GLsA -79, 9000 T16 -85, CSE 2.3T -94, OG9-3 -99
Kiitokset
Hei taas,
kiitokset kommenteista.
Surffasin hieman netissä ja totesin saman mitä yllä kirjoitettiin eli että vaikeaksi menee. Olin kyllä varautunut n. 5000 euron kustannuksiin mutta kun jo mittaukset maksaa 1000 eur taitaa varaamani budjetti jäädä vajaaksi.
Pitänee miettiä muita ratkaisuja ohituskiihtyvyyden takaamiseksi tai tyytyä tähän.
kiitokset kommenteista.
Surffasin hieman netissä ja totesin saman mitä yllä kirjoitettiin eli että vaikeaksi menee. Olin kyllä varautunut n. 5000 euron kustannuksiin mutta kun jo mittaukset maksaa 1000 eur taitaa varaamani budjetti jäädä vajaaksi.
Pitänee miettiä muita ratkaisuja ohituskiihtyvyyden takaamiseksi tai tyytyä tähän.
Hyllystä lytyy: Saab 9000 3.0 V6 Griffin -95, Saab 9-5 3.0 Tid wagon -02, Saab 9-3 1.8t wagon -05
varastossa olleet
9-5 SE -00, 900 - 94, 900 GLS -80, 99 -72
varastossa olleet
9-5 SE -00, 900 - 94, 900 GLS -80, 99 -72
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Kiitokset
No mutta, pistä auto vaihtoon ja turbokoneellinen version alle. Sitten vaan http://www.maptun.fi tai http://www.speedparts.se ja hyvä tulee.nakke kirjoitti: Pitänee miettiä muita ratkaisuja ohituskiihtyvyyden takaamiseksi tai tyytyä tähän.
Sitäpaitsi tuolta myyntipalstaltahan löytyy jo valmis yksilö, jonka myyjä arvostaa V6 tonnaria vaihdokkina, siitä vaan kauppoja hieromaan (EOEA)
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=46044
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Kiinnostaako vaihto helpommin viritettävään manuaalivaihteiseen?
Myynti-ilmo tässä:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=46044
Ja palikkaahan saa http://www.maptun.fi eli esim n. 500e = 245hp/420Nm
EDIT: oho luinpa huonosti viestit kun tää mun ilmo olikin jo mainittu
Myynti-ilmo tässä:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=46044
Ja palikkaahan saa http://www.maptun.fi eli esim n. 500e = 245hp/420Nm
EDIT: oho luinpa huonosti viestit kun tää mun ilmo olikin jo mainittu
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
vaihtoa
Terve,
Hieman ajatus tehoista kiinnosti . Itse asiassa kävin katsomassa kuvat tuosta linkistä jo aiemmin. Hyvin pidetty auto ilmeisesti. Väri taitaa olla aivan sama kuin omassani joka on kylläkin malliltaan CDE Griffin. Joten ei aivan se hakemasi täysosuma
Se mikä minua vaihdossa jäisi harmittamaan olisi kutosen murinan katoaminen...
Ja onhan nykyisessäkin tehoa jonkin verran, kick-down antaa kyllä ohituksille vauhtia enemmän kuin vaimon "mopo" 9-5:stä saa irti. Lähtökiihtyvyys on vain melko kehno, olen joskus meinannut joutua ongelmiin tdi-passateiden kanssa alkunopeuksilla kunnes on saatu hieman vauhtia lisää ja sitten hei-hei.
Ja toisaalta, vaimon 9-5:een on kuitenkin helppo saada virtaa lisää jahka vaimo antaa periksi jankutukselleni...
Joten ajelen varmaan talven yli tällä, katsotaan millainen kärpänen keväällä puraisee.
Kiitos kuitenkin tarjouksesta.
Hieman ajatus tehoista kiinnosti . Itse asiassa kävin katsomassa kuvat tuosta linkistä jo aiemmin. Hyvin pidetty auto ilmeisesti. Väri taitaa olla aivan sama kuin omassani joka on kylläkin malliltaan CDE Griffin. Joten ei aivan se hakemasi täysosuma
Se mikä minua vaihdossa jäisi harmittamaan olisi kutosen murinan katoaminen...
Ja onhan nykyisessäkin tehoa jonkin verran, kick-down antaa kyllä ohituksille vauhtia enemmän kuin vaimon "mopo" 9-5:stä saa irti. Lähtökiihtyvyys on vain melko kehno, olen joskus meinannut joutua ongelmiin tdi-passateiden kanssa alkunopeuksilla kunnes on saatu hieman vauhtia lisää ja sitten hei-hei.
Ja toisaalta, vaimon 9-5:een on kuitenkin helppo saada virtaa lisää jahka vaimo antaa periksi jankutukselleni...
Joten ajelen varmaan talven yli tällä, katsotaan millainen kärpänen keväällä puraisee.
Kiitos kuitenkin tarjouksesta.
Hyllystä lytyy: Saab 9000 3.0 V6 Griffin -95, Saab 9-5 3.0 Tid wagon -02, Saab 9-3 1.8t wagon -05
varastossa olleet
9-5 SE -00, 900 - 94, 900 GLS -80, 99 -72
varastossa olleet
9-5 SE -00, 900 - 94, 900 GLS -80, 99 -72