kylmää kylmää kylmää
kylmää kylmää kylmää
ilmastointi työntää hetken pelkkää kuumaa jos on ulkona lähes pakkas keli, ja muuten vaikka säätäisi halutun lämpötilan HI asentoon tulee vain täysin kylmää ilmaa.
otin hanskalaatikon pois ja kyllä siellä vipu liikkuu kun vaihtelee haluaako HI:tä vai LO:ta.
ps. kiitos jo valmiiksi
otin hanskalaatikon pois ja kyllä siellä vipu liikkuu kun vaihtelee haluaako HI:tä vai LO:ta.
ps. kiitos jo valmiiksi
On se periaatteessa mahdollista. Silloin kun termostaatti aukeaa täysin, sen lautanen rajoittaa lämppärinkennolle menevää virtausta ja ohjaa (lähes) kaiken kierron jäähdyttimelle.
On se termostaatti syytä vaihtaa ehjään jo moottorinkin hyvinvoinnin kannalta, vaikka tarkenisitkin jotenkuten ohjaamossa.
On se termostaatti syytä vaihtaa ehjään jo moottorinkin hyvinvoinnin kannalta, vaikka tarkenisitkin jotenkuten ohjaamossa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
kyllä se työntää täysin raakaa kylmää tuonne ohjaamoon, ei siis (lähes)jus kirjoitti:On se periaatteessa mahdollista. Silloin kun termostaatti aukeaa täysin, sen lautanen rajoittaa lämppärinkennolle menevää virtausta ja ohjaa (lähes) kaiken kierron jäähdyttimelle.
On se termostaatti syytä vaihtaa ehjään jo moottorinkin hyvinvoinnin kannalta, vaikka tarkenisitkin jotenkuten ohjaamossa.
onnistuuko termarin vaihto jos on täysin tumpelo ja omistaa about 4 työkalua?
Onnistuu jos ne työkalut on oikeat juuri tuohon hommaan. Sori, oli ihan pakko, en muista mitä työkaluja siihen tarvitsee. :)msp kirjoitti:kyllä se työntää täysin raakaa kylmää tuonne ohjaamoon, ei siis (lähes)jus kirjoitti:On se periaatteessa mahdollista. Silloin kun termostaatti aukeaa täysin, sen lautanen rajoittaa lämppärinkennolle menevää virtausta ja ohjaa (lähes) kaiken kierron jäähdyttimelle.
On se termostaatti syytä vaihtaa ehjään jo moottorinkin hyvinvoinnin kannalta, vaikka tarkenisitkin jotenkuten ohjaamossa.
onnistuuko termarin vaihto jos on täysin tumpelo ja omistaa about 4 työkalua?
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Kirjoitit tarkistaneesi hanskalokeron takaa, että moottori liikuttaa vipua ja läpälle menevää teräslankaa, mutta et tainnut vielä tarkistaa akvaarion kannen alta mitä vaijerin toisessa päässä on. Jos vipu on sieltä poikki, lämpöä ei saada. Tuo nyt kannattaisi myös tarkistaa.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=36213
Termostaatin vaihtamisen ohjeisiin linkkejä tuolla:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 789#276789
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=46770
88-tontussa termostaattiin pääsee hyvin käsiksi melkeinpä purkamatta mitään muuta kuin termostaattikotelon kannen, 13 mm piippuavain tai hylsy + räikkä. Läppäkotelolle menevä ilmaputki, jossa vaparissa ilmamassamittari voi olla hyvä päästää irti läppäkotelolta, niin saa vähän lisätilaa.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=36213
Termostaatin vaihtamisen ohjeisiin linkkejä tuolla:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 789#276789
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=46770
88-tontussa termostaattiin pääsee hyvin käsiksi melkeinpä purkamatta mitään muuta kuin termostaattikotelon kannen, 13 mm piippuavain tai hylsy + räikkä. Läppäkotelolle menevä ilmaputki, jossa vaparissa ilmamassamittari voi olla hyvä päästää irti läppäkotelolta, niin saa vähän lisätilaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00