kylmää kylmää kylmää

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
msp
"Tuplakaasari"
Viestit: 67
Liittynyt: To Joulu 02, 2004 08:13

kylmää kylmää kylmää

Viesti Kirjoittaja msp »

ilmastointi työntää hetken pelkkää kuumaa jos on ulkona lähes pakkas keli, ja muuten vaikka säätäisi halutun lämpötilan HI asentoon tulee vain täysin kylmää ilmaa.

otin hanskalaatikon pois ja kyllä siellä vipu liikkuu kun vaihtelee haluaako HI:tä vai LO:ta.

ps. kiitos jo valmiiksi
jpjk
"Viggen"
Viestit: 647
Liittynyt: To Elo 19, 2004 20:37
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jpjk »

Kokeiles kalibroida painamalla AUTO + <-> (alin nappi oikealla) 4sek. Mulla teki ihan samaa ja tuo auttoi.
900 Lux T16 -84
900 Finlandia -82
msp
"Tuplakaasari"
Viestit: 67
Liittynyt: To Joulu 02, 2004 08:13

Viesti Kirjoittaja msp »

on kokeiltu, ei auta
msp
"Tuplakaasari"
Viestit: 67
Liittynyt: To Joulu 02, 2004 08:13

Viesti Kirjoittaja msp »

mitä jos ei anturanpuhallin toimi.. luulis et tulis lämmintä ees joskus, useammin ku viikon välein
msp
"Tuplakaasari"
Viestit: 67
Liittynyt: To Joulu 02, 2004 08:13

Viesti Kirjoittaja msp »

kalibroinnin jälkeen puhalsi taas 5-10 sek ihan kuumaa ja sen jälkee ihan kylmää, jos laittaa asteikon HI asentoon eikö ilmastoinnin pitäisi työntää mahdollisimman kuumaa, mutta ku ei..
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Edit: Luin tarkemmin.. sorry..
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
msp
"Tuplakaasari"
Viestit: 67
Liittynyt: To Joulu 02, 2004 08:13

Viesti Kirjoittaja msp »

tänään yön jälkeen ilmastointi toimi hetken täydellisesti tuli aluksi kuumaa sit lämmintä jne. mut sit taas heti ku tuntu siltä et tää toimii rupes puhaltamaan tilanteessa kuin tilanteessa kylmää, ainoastaan se minne ja kuinka kovaa puhallus tuli muuttui mutta vain pelkkää kylmää.
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

msp
"Tuplakaasari"
Viestit: 67
Liittynyt: To Joulu 02, 2004 08:13

Viesti Kirjoittaja msp »

palaa hihat ku on kylmä ja peukalo keskellä kämmentä.

en oo vieläkään löytänyt syytä tuohon et se joskus puhaltaa kuumaa mut yleensä ei.
msp
"Tuplakaasari"
Viestit: 67
Liittynyt: To Joulu 02, 2004 08:13

Viesti Kirjoittaja msp »

onko mahdollista että tuota lämmintä ilmaa ei tule kuin joskus termostaatin takia?

lämmöt nousevat aina lähelle punaista ja jossain luki että silloin vesi kiertäisi vain syylärin kautta.

ps.olen todellakin kädetön tässä touhussa eli kaikki neuvot ovat tarpeen, kiitos jo etukäteen
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

On se periaatteessa mahdollista. Silloin kun termostaatti aukeaa täysin, sen lautanen rajoittaa lämppärinkennolle menevää virtausta ja ohjaa (lähes) kaiken kierron jäähdyttimelle.

On se termostaatti syytä vaihtaa ehjään jo moottorinkin hyvinvoinnin kannalta, vaikka tarkenisitkin jotenkuten ohjaamossa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
msp
"Tuplakaasari"
Viestit: 67
Liittynyt: To Joulu 02, 2004 08:13

Viesti Kirjoittaja msp »

jus kirjoitti:On se periaatteessa mahdollista. Silloin kun termostaatti aukeaa täysin, sen lautanen rajoittaa lämppärinkennolle menevää virtausta ja ohjaa (lähes) kaiken kierron jäähdyttimelle.

On se termostaatti syytä vaihtaa ehjään jo moottorinkin hyvinvoinnin kannalta, vaikka tarkenisitkin jotenkuten ohjaamossa.
kyllä se työntää täysin raakaa kylmää tuonne ohjaamoon, ei siis (lähes)

onnistuuko termarin vaihto jos on täysin tumpelo ja omistaa about 4 työkalua?
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5321
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

msp kirjoitti:
jus kirjoitti:On se periaatteessa mahdollista. Silloin kun termostaatti aukeaa täysin, sen lautanen rajoittaa lämppärinkennolle menevää virtausta ja ohjaa (lähes) kaiken kierron jäähdyttimelle.

On se termostaatti syytä vaihtaa ehjään jo moottorinkin hyvinvoinnin kannalta, vaikka tarkenisitkin jotenkuten ohjaamossa.
kyllä se työntää täysin raakaa kylmää tuonne ohjaamoon, ei siis (lähes)

onnistuuko termarin vaihto jos on täysin tumpelo ja omistaa about 4 työkalua?
Onnistuu jos ne työkalut on oikeat juuri tuohon hommaan. Sori, oli ihan pakko, en muista mitä työkaluja siihen tarvitsee. :)

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
jmt
"Aero"
Viestit: 305
Liittynyt: To Touko 20, 2004 22:37
Paikkakunta: Vaasa

nestettä?

Viesti Kirjoittaja jmt »

Onhan sulla varmasti riittävästi nestettä systeemissä?
9000 CS 2.3 LPT -97 Aut.
#2545
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Kirjoitit tarkistaneesi hanskalokeron takaa, että moottori liikuttaa vipua ja läpälle menevää teräslankaa, mutta et tainnut vielä tarkistaa akvaarion kannen alta mitä vaijerin toisessa päässä on. Jos vipu on sieltä poikki, lämpöä ei saada. Tuo nyt kannattaisi myös tarkistaa.

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=36213

Termostaatin vaihtamisen ohjeisiin linkkejä tuolla:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 789#276789
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=46770

88-tontussa termostaattiin pääsee hyvin käsiksi melkeinpä purkamatta mitään muuta kuin termostaattikotelon kannen, 13 mm piippuavain tai hylsy + räikkä. Läppäkotelolle menevä ilmaputki, jossa vaparissa ilmamassamittari voi olla hyvä päästää irti läppäkotelolta, niin saa vähän lisätilaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Vastaa Viestiin