Flekti jää päälle

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
anttipa
"Saabisti"
Viestit: 598
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 16:36
Paikkakunta: Tornio

Flekti jää päälle

Viesti Kirjoittaja anttipa »

Haulla tuntui löytyvän vain päivastaisia ongelmia.
Eli ongelmana se että -95 tonnarissa (aut ja aut. ilmastointi) flekti jää sammutettaessa aina pyörimään pitkäksi aikaa vaikka kone ei olisi lämmin. Eli vaikka kylmän koneen käynnistää ja sammuttaa saman tien. Pyörii varmaan 10 min. Sammuu jos pienemmän nopeuden relettä jaksaa aikansa irroitella.
Itsellä ei löydy kytkentäkaavioita kuin vanhempiin joissa anturi jäähdyttimessä.
Olisiko kellään kytkistä tai ratkaisua asiaan?
#1433 Antti Päivärinta, 050 4023 470
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
Tasapaino akseli
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
Paikkakunta: Vieremä

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

Lämpöanturissa vikaa vikaa vikaa?
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
anttipa
"Saabisti"
Viestit: 598
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 16:36
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja anttipa »

Lämpöanturiahan tässä epäillään, mutta missä tässä sellainen piileksii?
EPC:n mukaan -95 eteenpäin sellaista ei ole.
#1433 Antti Päivärinta, 050 4023 470
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
Jarmo900
"Aero"
Viestit: 438
Liittynyt: Ti Elo 16, 2005 16:14

Viesti Kirjoittaja Jarmo900 »

Tasapaino akseli
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
Paikkakunta: Vieremä

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

Mimmi kirjoitti:
Em. ohjeet eivät päde, jos tonttu on -95 tai uudempi.
Näissä uudemmissa on EDU:n ohjaama flekti ja se saa lämpötilatietonsa termarikopan lämpöanturilta.
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
anttipa
"Saabisti"
Viestit: 598
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 16:36
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja anttipa »

Mimmi kirjoitti:Kelpaisikos tälläiset (venäjää joudut opettelemaan tai selaamaan):
http://faq.saabnet.ru/_9000/electro-schemes/1997/

m-95 ja m-97 eivät juurikaan poikkea toisistaan.
Kiitoksia!

Tuoltahan kytkentäkaaviot löytyivät. Nyt sitten vikaa hakemaan...
#1433 Antti Päivärinta, 050 4023 470
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
jmt
"Aero"
Viestit: 305
Liittynyt: To Touko 20, 2004 22:37
Paikkakunta: Vaasa

rele

Viesti Kirjoittaja jmt »

Itsellä oli -97:ssa samantyyppinen ongelma; silloin kuin puhallin oli päällä moottoria sammutettaessa, se jäi pyörimään loputtamasti. Konepellin alla olevaa relettä napauttaessa sammui. Ostin Biltemasta uuden releen (lähinnä vastaava) ja ongelma poistui.
9000 CS 2.3 LPT -97 Aut.
#2545
Jarmo900
"Aero"
Viestit: 438
Liittynyt: Ti Elo 16, 2005 16:14

Viesti Kirjoittaja Jarmo900 »

jmt
"Aero"
Viestit: 305
Liittynyt: To Touko 20, 2004 22:37
Paikkakunta: Vaasa

no se

Viesti Kirjoittaja jmt »

Taisipa olla juuri tuo. Ja näköjään ongelmana muillakin.
9000 CS 2.3 LPT -97 Aut.
#2545
Vastaa Viestiin