Jäähdytysnsteen lämpötila

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
topi1
"Kaasari"

Jäähdytysnsteen lämpötila

Viesti Kirjoittaja topi1 »

Onko kellään tietoa paljonko nesteen lämpötilan pitäisi olla
paisuntasäiliöstä mitattuna,kun kone on niin kuuma että puhallin käynnistyy?
ysikoo
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja ysikoo »

Millä meinasit mitata? Ei ainakaan kannata lähteä availemaan paisaria noissa lämmöissä :roll:
topi1
"Kaasari"

Viesti Kirjoittaja topi1 »

Kyllä sen voi varovasti avata.Tuhahtaa pikkusen. Uusin juuri korkin ja paineet taisi muuttua.(Laskea) Ainakin ylävesiletkua puristamalla tuntuu selvä ero.

Ihan lämpömittarilla ajatelin mitata.
Minuteman
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Sopiiko kysyä että mitä tuolla tiedolla oikein tekee? Käyntilämpöisenä paisarin neste on varmaan hieman viileämpääkin kuin itse koneessa, eihän siellä tapahdu mitään mainittavaa kiertoa.

Itse en kyllä aukoisi kuuman koneen paisarinkorkkia, edes mitenkään varovasti. Se on niin pienestä kiinni, se että mikä viimeksi vain tuhahti voi arvaamatta sen kerran ryöpsähtää kun avaa ja sitten on nakit ja munat keitetty...
Kurko
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Paisuntasäiliöstä ei voi jäähdytysnesteen lämpöä mitata tai tietenkin voi vaan se ei kerro mitään. :)

No tossa mun kulkineessa lämpö on sopiva, kun ratinalta älykone näyttää 90-110C. Muunmuassa flekti lähtee kirjanmukaan ykköselle 102C ja kakkoselle 111C ja näin toimii ton PC:n kin mukaan.

Vanhemmissa on hiukan alempana nuo rajat.

PS. tommoisen 0,7-0,9bar ylipaineistetun veden kiehumispiste on noin 116-120C ja jos se yllättäen joutuukin ilmakehään (mm korkin avaamisen johdosta) se paisuu kohtalaisesti. (siis rupeaa kiehumaan valtoimenaan ja poltat näppisi ja naamasi). :(
Vastaa Viestiin