Matalapaine turbon ahtopaineet?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

kestää niin kauan kuin kestää ja sitten parempaa tilalle! pikku-t 228mm iso-T ja aero 240mm kytkin.

ainakaan epc ei erittele kuin i ja turbo vauhtipyörät, eli 240mm kytkin pitäisi sen mukaan sopia matalapaineeseen heittämällä!?

viisaammat kertokaa olenko oikeassa!
tonnarin omistajana vasta ollut kk ja päivän...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
ÄÄÄTTSIHHHh
"Kaasari"
Viestit: 49
Liittynyt: Pe Syys 09, 2005 23:13
Paikkakunta: kurikka

Viesti Kirjoittaja ÄÄÄTTSIHHHh »

ÄÄÄTTSIHHHh kirjoitti:morjesta

elikkäs tuo autoni 9000 2.0t-96(matalapaine 0.4bar) ahtaa LIIKAA, en ollut
pitkään aikaan kokeillutkaan kunnolla mutta eilen kun armeijaan ajoin viimeistä kertaa (tj3) piti vähä hurvitella ja mittarin mukaan ahdot nousi
rivakasti 0.75-0.8 josta sitten rykäisy(fuel cut)

hannu
hukkaportin tankoa vääntelemällä ja crc:tä niveleen ruiskuttamalla se vika lähti! kiitokset jamalalle
koe ajolla 2.vaihteella ahtoi yli 0.6 ja sitten 3,4,5. vaihteilla hissun kissun nousi vaivoin 0.3 ,mutta tien pääs pyörrettyäni kaikilla vaihteilla noin 0.5bar

hannu
TURBOSAAB uhkuu ja puhkuu kuin
ISO PAHA SUSI
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

mikkoimp kirjoitti:kestää niin kauan kuin kestää ja sitten parempaa tilalle! pikku-t 228mm iso-T ja aero 240mm kytkin.

ainakaan epc ei erittele kuin i ja turbo vauhtipyörät, eli 240mm kytkin pitäisi sen mukaan sopia matalapaineeseen heittämällä!?

viisaammat kertokaa olenko oikeassa!
tonnarin omistajana vasta ollut kk ja päivän...
Pikku t on käytetty myös 215mm ja isompi kytkin ei sovi ainakaan 215mm paikalle. Asetelman koko on eri ja vauhtipyörän joutuu vaihtamaan/muokkaamaan. Jossakin kohtaa vuonna 96-97 on myös matalapaine malleissa tuo 228mm kytkin (tietystä alusta numerosta eteenpäin).
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Jysky69
"Kaasari"
Viestit: 42
Liittynyt: Ke Huhti 20, 2005 12:47
Paikkakunta: TORNIO

Viesti Kirjoittaja Jysky69 »

Edellinen saabbi oli -86 9000T 175HP ja siitä tukin vaan umpeen juotetulla mutterilla hukkaportin ja tiivisterengas tietty sisään ja lähti kuin tykki sen jälkeen ja kesti semmoset 7v aikasta kenkimistä. sit alkoi turbon siivekkeet vissiin löystyyn kun ei ihan aina pelannu...
#1202 J.Pohjolainen
Vastaa Viestiin