Minkä lämppärin kennon ostan?
Minkä lämppärin kennon ostan?
Minulla vuotaa lämmityslaitteen kenno -93 CSE-tonnarissa. Mikä kenno siihen kannattaa vaihtaa? Motonetissä on Nissensin kuparinen muovipäätyinen kenno 88€, samanmerkkinen Hessumobiilissa 116€. Vantaan Metro-Auto myy jotain kennoa 280€:lla.
Vanhoja viestejä selaamalla huomasin, että Motonetin kennon kanssa pitää tehdä muutostöitä, jotta automaatti-ilmastointi toimisi kunnolla. Lämpöanturia pitää ilmeisesti siirtää, onko helppo homma? Merkkiliikkeen kennokin on käsittääkseni erilainen kuin alkuperäinen, pitääkö siihenkin tehdä muutoksia?
Kannattaako siis ostaa tuota merkkiliikkeen kennoa?
Ai niin, Torek-auto ei suostunut vaihtamaan kennoa minulle. On kuulemma liian vaikea työ tehdä yksin
Vanhoja viestejä selaamalla huomasin, että Motonetin kennon kanssa pitää tehdä muutostöitä, jotta automaatti-ilmastointi toimisi kunnolla. Lämpöanturia pitää ilmeisesti siirtää, onko helppo homma? Merkkiliikkeen kennokin on käsittääkseni erilainen kuin alkuperäinen, pitääkö siihenkin tehdä muutoksia?
Kannattaako siis ostaa tuota merkkiliikkeen kennoa?
Ai niin, Torek-auto ei suostunut vaihtamaan kennoa minulle. On kuulemma liian vaikea työ tehdä yksin
Ostan: 2-tahti Saab
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
Re: Minkä lämppärin kennon ostan?
Itsellä on Nissenin kenno, ja voi kyllä suositella!
Vai että liian vaikea... varsinaisia mekaanikkojaÄssä kirjoitti:Ai niin, Torek-auto ei suostunut vaihtamaan kennoa minulle. On kuulemma liian vaikea työ tehdä yksin
Re: Minkä lämppärin kennon ostan?
Olisikohan tarkoittanut liian hankalaa eli V-mäistä, eikä viitsinyt toimeen ryhtyä. Kehotti viemään Länsiautoon tutkittavaksi.AP kirjoitti:Vai että liian vaikea... varsinaisia mekaanikkoja
Ostan: 2-tahti Saab
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
Motonetin kennon vaihdoin omaan viime talvena, tuntui kädessä laadukkaalta ja istui paikalleen kuten pitääkin. Mitä taas vaihtotyöhön tulee, niin hiljaksiin tehden meni kaksista miehin joku 5h aikaa, välillä perstupakit poltellen. Nyt viisaampana varmaan vaihtuu puolessa tuosta ajasta. Itsekin pelkäsin kovin tuon vaihtoon ryhtymistä ja koitinkin hommata tekijän, mutta halvalla ei hyvää saa joten itse piti tehdä. :)
-Sami
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
No, Motonetin Nissensin sinne laitoin, samalla vaihdoin puhaltimen ja moottorin. Lämmitys toimii taas hyvin, käryn haju on poissa. Vanha kenno oli toisesta reunasta pahasti haperolla.
Vaihtotyö ei ollut lähellekään niin paha, kuin pelkäsin. Tunteja meni silti reippaasti, kahtena iltana yhteensä ehkäpä 6-7. En tuota mielelläni ala toiste tekemään
Suurkiitokset vielä kaikille klubiforumin kirjoittajille, on tämä arvokas tietopankki
Ilman tätä en ikimaailmassa olisi edes yrittänyt vaihtoa itsekseni.
P.S.
Löysin jonkun kummallisen korkin akvaarion pohjalta. Mikähän lienee?
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=46411
Vaihtotyö ei ollut lähellekään niin paha, kuin pelkäsin. Tunteja meni silti reippaasti, kahtena iltana yhteensä ehkäpä 6-7. En tuota mielelläni ala toiste tekemään
Suurkiitokset vielä kaikille klubiforumin kirjoittajille, on tämä arvokas tietopankki
Ilman tätä en ikimaailmassa olisi edes yrittänyt vaihtoa itsekseni.
P.S.
Löysin jonkun kummallisen korkin akvaarion pohjalta. Mikähän lienee?
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=46411
Ostan: 2-tahti Saab
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
No huoltoliikkeet tekee ton suhtkoht edullisesti ettei kannata alkaa ite värkkään ja varsinkaan jos ilmastointi autossa, jolloin vaatii hieman tarkkuutta kun irroittaa osittain ilmastoinnin kennoa putkistoineen ja siirtelee sivuun. jos ite räpeltää niin ahistaa kun uudet jäähdytysaineet joutuu laittaan, tai jokin tarvikeliike homman hoitaa, jos en väärin muista niin alta 100 egee oli omaan vanhempaan sabaan toi vaihtohomma ja "Tornion akuista" hommasin siihen sopivan kuparisen kennon, eli syynähän on kennon leviämiseen se, et päässy jäätyyn osittain. Ei ne muuten päädystä hajois vaik jotain muovihöttyä onkin tai vastaavaa ne originaalit
#1202 J.Pohjolainen
Ei tarvitse tehdä mitään, jos liikkeellelähdön jälkeen puhallus siirtyy automaattisesti tuulilasilta lämmitysasentoon sinua tyydyttävällä tavalla. Jos taas tuntuu, että puhaltaa tuulilasille aina vaan, vaikka lämpöjä saisi tulla koko kabiiniin, seosilman anturi ei ehkä saa tarpeeksi tietoa lämppärin kennon lämmöstä. Anturia uudelleen asettelemalla vähän lähemmäs kennoa saattaa saada tähän avun.Tri-Lo kirjoitti:Mikä lämpöanturi? Miten?
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 4269#24269
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 336#165336
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Oulun AutoÅström: 770eJysky69 kirjoitti:No huoltoliikkeet tekee ton suhtkoht edullisesti ettei kannata alkaa ite värkkään ja varsinkaan jos ilmastointi autossa, jolloin vaatii hieman tarkkuutta kun irroittaa osittain ilmastoinnin kennoa putkistoineen ja siirtelee sivuun.
PCS Jyväskylä: 570e
Tietysti käsitys suhtkoht edullisesta riippuu vain persaukisuuden määrästä Minusta "melekoosen kallista".
Kyselty siis hinta lämppärin kennon ja puhallinmoottorin vaihtotyölle + osille.
Heikki Manninen
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
Moottori ja kenno maksaa Motonet-hinnoin yhtensä 160 eur, joten työtä on tuossa laskettu menevän reilut kymmenen tuntia. Voihan siinä sen verran aikaa mennäkin, jos ilmastoinnin haluaa tyhjentää ja muutenkin hukkaa aikaa ihmetellessä, mutta nopeamminkin luulisi onnistuvan, kun korjaamo ei kuitenkaan ole ensimmäistä kertaa k.o. operaation ääressä.hma kirjoitti:Tietysti käsitys suhtkoht edullisesta riippuu vain persaukisuuden määrästä Minusta "melekoosen kallista".
Tontun kennonvaihto on sen verran vaihkeasti tehtävän homman maineessa, että kannattaa tosiaan tehdä itse jos yhtään tuntuu siltä että osaamistaso riittää foorumin ohjeiden lukemisen jälkeen. Uudemmissa matalalla imusarjalla olevissa autoissa tosin homma pitäisi olla olennaisesti helpompi. Ehkä korjaamot varmuuden vuoksi muistelevat ensimmäisten tonttujen kennonvaihdon hankaluuksia.
Kennon ja puhaltimen vaihtoon liittyviä tarinoita ja linkkejä on tuolla:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 3239#53239
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Vaihto onnistuu omin voimin mutta aikaa kannattaa aina varata riittäävästi sellaisiin töihin mitä ei ole ennen tehnyt.
Vanhan auton omistaminen ei ole kovin mielekästä jos kovia summia pitää maksaa sellaisistakin töistä joiden suorittaminen ei vaadi mitään erikoisia työkaluja tai laitteita vain aikaa, kärsivällisyyttä ja ehkä vähän tuumausta välillä.
Vanhan auton omistaminen ei ole kovin mielekästä jos kovia summia pitää maksaa sellaisistakin töistä joiden suorittaminen ei vaadi mitään erikoisia työkaluja tai laitteita vain aikaa, kärsivällisyyttä ja ehkä vähän tuumausta välillä.
Aha, kiitos. Täytyypä vähän seurata sen toimintaa, ei ole kyllä tullut mieleen ainakaan että toimisi mitenkään erilailla.jus kirjoitti:Ei tarvitse tehdä mitään, jos liikkeellelähdön jälkeen puhallus siirtyy automaattisesti tuulilasilta lämmitysasentoon sinua tyydyttävällä tavalla. Jos taas tuntuu, että puhaltaa tuulilasille aina vaan, vaikka lämpöjä saisi tulla koko kabiiniin, seosilman anturi ei ehkä saa tarpeeksi tietoa lämppärin kennon lämmöstä. Anturia uudelleen asettelemalla vähän lähemmäs kennoa saattaa saada tähän avun.Tri-Lo kirjoitti:Mikä lämpöanturi? Miten?
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 4269#24269
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 336#165336