9000 aeron uusi omistaja tarvii apua!!
http://www.partsforsaabs.com vaikka yhtenä vaihtoehtona. Lähetyskulut alle 2kg paketilla siedettävät.
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=2377
Matti
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=2377
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Pito-ongelmia? TCS:llä? (Taitaa olla ennennäkemättömän tehokas yksilö..! )core82 kirjoitti:eipä ollutkaan ahdot hukassa läppäkotelon takia (vaikka vikakoodi väitti muuta) vaan mankkuhan sieltä oli kusahtanut,kokeilin tuossa huvikseen kaverin autosta tuota mankkua ja heti asfaltille päästyä 2 lutu tiskiin ja rupes olee pito ongelmia sitte kolmosta tiskii ja kiihty HUOMATTAVASTI mukavemmin mitä kertaakaan minun aikana ja ahtoja työnsi vähän reilu 1 bar.. mutta mistä saisi halvemmalla uuden mankun kuin länsiauton 314e??
sitä juuri tarkoitin pito ongelmilla että tcs hakkasi vastaan vielä 90km/h vauhdissa kun ei meinannut saada pitoa.. mistä muuten saa tehokkaimman lastun/boksin tuohon aeroon?,sitten vielä mikä turbo kannattaisi laittaa tuon mitsun -15 tilalle,jotta tehon voisi haaveilla riittävän 350hv nurkille ja olisi suht helppo asentaa?
elämä alkaa 200km/h nopeuden jälkeen..
Oliskohan se haku-nappi tuolla yläpalkissa vielä toiminnassa. Nämä samat asiat on käyty noin 20 kertaa läpi parin viime vuoden aikana. Ja melko turha odottaa yli 350 hv tehoja vain pienin muutoksin ja helposti. Kokemusta on ihan riittävästi tuosta yrityksestä.
MB E 200 CDIA -02
Peugeot 406 HDI -01
Kawa ZZ-R 1100 -92
SS-K #2023, STCF#13
Peugeot 406 HDI -01
Kawa ZZ-R 1100 -92
SS-K #2023, STCF#13
onko joku pyytänyt sinua osallistumaan tähän keskusteluun??? se mitä autoon tulee niin ei toki ole pelkästään ohjelma ja isompi turbo.. tallissa valmiina jo 3" dp putkistoineen,helvetin iso cooleri 3" ahtoputkilla,isommat suuttimet ja bensanpaineen säädin + tulossa vielä paljon muuta.. puhe oli että turbon teho riittäisi tuonne 350hv nurkille sitten kun se on tarpeen ja kävisi esim. suoraan pakosarjaan ettei tarvitse välilaippoja ruveta sorvaamaan joka kohtaan.. ja löytyyhän sitä varmaan haullakin mutta aattelin jos joku haluaisi antaa vinkkiä suoraan tähän keskusteluun ja minkä takia pitää koko palstaa kun kaikki varmaan jo löytyy HAULLA entuudestaan,sama kun lopettaisivat koko palstan ja porukka vaan etsisi haulla neuvoja kun kaikesta on jo varmasti keskusteltu..
elämä alkaa 200km/h nopeuden jälkeen..
core82 kirjoitti:sitä juuri tarkoitin pito ongelmilla että tcs hakkasi vastaan vielä 90km/h vauhdissa kun ei meinannut saada pitoa..
Ja kiihdytyksiä vikaa hakiessa kannattaa sitten kokeilla vain kolmosta isommilla vaihteilla, muuten päädyt kyselemään vaihteiston korjaamisohejeita myöhemmin
Kakkosella kiidytysaika ei ole riittävän pitkä muutenkaan mahdollisen pätkimisen huomaamiseksi, kannattaa kiiihdytellä kolmosella välillä 1500-5000 rpm lisäämällä täyskaasu vasta kytkimen ollessa ylhäällä.
Jos haluat revitellä, tee se vasta ehjällä autolla moottori lämpimänä.
Tarvitseeko läimäyttää selkään herneen saamiseksi ulos nenästä
ok,tämä selvä tamtami.. juu ei toki ole järkevää kylmää konetta leipoa,unohtui siinä kokeilun viimassa ja mitä 2 vaihteeseen tulee niin ottaa aero 120km/h 2 vaihteella niin ei se nyt niin lopussa ole vielä mutta perää tuossakin.. niin ja ei ollut kyse pätkimisestä,sitä auto ei ole tehnyt vaan ollut ahdot hukassa mutta se vika korjaantuu huomen ja sitten pääsee lyömään viriä kiinni.. ja mitä herneeseen tulee niin se on nielty jo..
elämä alkaa 200km/h nopeuden jälkeen..
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
Serkku pisti 2.3lpt:hen tollasen Garretin GT3071R:n ...kävi juuri Maptunilla teettämässä yksilöllisen lastun Ruattissa tuohon. IC:n, suuttimet, 3barin MAP-anturin, mankkuvenan, bensapumpun ja kovemman alipainekellon joutui luonnollisesti myös hommamaan... tehoja tuli jotain 370-380. Olisi kuulemma muuten laittaneet jotain 400heeboa mutta Aeron kytkin oli alkanut luistamaan kovemmilla väännöillä. DB:tä joutuu toki tuunamaan tuon laipan osalta, mutta pakosarjaan passaa suoraan, paljoa ei tosin jää lohkon ja föönin väliin hukkatilla... hukkaportin aktuaattorin kiinnityksen joutuu toki miettimään uusiksi, tuon turbon mukanahan ei tuota kelloa tule. Rahaahan sitten tähän kaikkeen tulee palamaan... mutta mikäs siinä jos on millä mällätä. Ittellä vissiin ei ole keski-iän kriisi tai neljänkympin villitys vielä pukannu päälle kun tuntuu siltä että ihan vakio Aerollakin ehtii.
Vissiin PCS:llä tuo mankkuvena jotain alle 250€... saa kuulemma jostain saabin liikkeistä Suomessakin kahen sadan nurkilla (tinkaamalla jopa allekin vielä). http://www.elkparts.com ...tuolta saa Saabin orkkiksen 193€ (takuu 2v) ja OEM-valmistajan 162€ (takuu 1v). Tuolla halvemmat postikulut kuin partsforsaab -putkassa. Samasta paikasta myös edukkaasti alustan POLY-puslia, suosittelen ainakin etualatukivarren takapuslat(n. 30€) ja takavakaajatankon puslat (n. 13€) vaihtamaan SuperFlekseiksi. Itte polytin myös etuvakaajatangon runkopuslat sekä väsyneen vaihelaatikon pään moottorin tukikumin (hinta vain 22€)... ja seuraavaksi vielä nuo ylämomenttituen kummien polytys vuorossa. Puslat tulivat jo, vaihtotyökalua vielä odottelen...
Onko tuo sun Aero kuitenkin jo CS-korilla?
Vissiin PCS:llä tuo mankkuvena jotain alle 250€... saa kuulemma jostain saabin liikkeistä Suomessakin kahen sadan nurkilla (tinkaamalla jopa allekin vielä). http://www.elkparts.com ...tuolta saa Saabin orkkiksen 193€ (takuu 2v) ja OEM-valmistajan 162€ (takuu 1v). Tuolla halvemmat postikulut kuin partsforsaab -putkassa. Samasta paikasta myös edukkaasti alustan POLY-puslia, suosittelen ainakin etualatukivarren takapuslat(n. 30€) ja takavakaajatankon puslat (n. 13€) vaihtamaan SuperFlekseiksi. Itte polytin myös etuvakaajatangon runkopuslat sekä väsyneen vaihelaatikon pään moottorin tukikumin (hinta vain 22€)... ja seuraavaksi vielä nuo ylämomenttituen kummien polytys vuorossa. Puslat tulivat jo, vaihtotyökalua vielä odottelen...
Onko tuo sun Aero kuitenkin jo CS-korilla?
Viimeksi muokannut Ahtopaine, La Loka 21, 2006 07:38. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
http://www.elkparts.com/ toimii paremmin.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
myin tuossa pyörän pois ja sain saabin edullisesti niin jäi rahaa virittämiseen ja kun pyörässä oli 178.7 hv niin tottui vauhdin hurmaan.. mites joutuko konetta serkku poika aukomaan noilla tehoilla eli kestääkö vakio kilut noi tehot? mankun sain tänään käytettynä 60e ja heti rupes taas pelittää.. kiitos noista vinkeistä ja tiedoista.. saabeista en ole vielä perillä eli mikä cs-kori?
elämä alkaa 200km/h nopeuden jälkeen..
Varmaan "vakio kilut" kestää, riippuen ajotyylistäsi. Tehojahan nostetaan siksi, että ohituksista tulee nopeita ja turvallisia. Ei siksi, että mopopojille esitetään kuinka Saab polttaa kumia. Usein tämä suuri teho/"näyttävä ajotyyli" aiheuttaa myös sen, että kohta kysellään mikä mahtoi hajota. Malttia mukaan ja hyvää syksyn jatkoa.core82 kirjoitti:myin tuossa pyörän pois ja sain saabin edullisesti niin jäi rahaa virittämiseen ja kun pyörässä oli 178.7 hv niin tottui vauhdin hurmaan.. mites joutuko konetta serkku poika aukomaan noilla tehoilla eli kestääkö vakio kilut noi tehot? mankun sain tänään käytettynä 60e ja heti rupes taas pelittää.. kiitos noista vinkeistä ja tiedoista.. saabeista en ole vielä perillä eli mikä cs-kori?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
Aerot aina viistolla perällä ja helma/puskurisarjoilla.
CS ..eli matalakeula viistoperä: http://www.nettiauto.com/960237
CS:ää saanut n. -92 vuoden alusta. Ensimmäinen CS-Aero tuli -93 puolen vuoden tienoilla.
CD ..-94 asti korkeakeula sedan, tuon jälkeen matalakeula sedan.
http://www.nettiauto.com/934984
CC Aero korkeakeula, viistoperä: http://www.garaget.org/annonser/?view=67321
huoh mikä peli! ..ajettu peräti 45tkm
Edit: Garagetista näyttää löytyvän muitakin melleviä pelejä.. http://www.garaget.org/events/?e=68&c=1&image=250138
CS ..eli matalakeula viistoperä: http://www.nettiauto.com/960237
CS:ää saanut n. -92 vuoden alusta. Ensimmäinen CS-Aero tuli -93 puolen vuoden tienoilla.
CD ..-94 asti korkeakeula sedan, tuon jälkeen matalakeula sedan.
http://www.nettiauto.com/934984
CC Aero korkeakeula, viistoperä: http://www.garaget.org/annonser/?view=67321
huoh mikä peli! ..ajettu peräti 45tkm
Edit: Garagetista näyttää löytyvän muitakin melleviä pelejä.. http://www.garaget.org/events/?e=68&c=1&image=250138
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
aina maltilla ja kovaa.. ei ole tapana näyttää mopoille vaan tarkotus päästä kiusaamaan lahden poikien kovia autoja esim. kadetti +300hv,useita nissaneja +300hv,m3 bemaria + muita ja härnäämään ei ole asia +500hv silviaa.. CS korimallia edustaa toi pihassa lepäävä.. voisin vaikka just just ottaa kyytii pari tollast tuplilla varustettua garagetista..
elämä alkaa 200km/h nopeuden jälkeen..