APUA!AUTO JUMITTAA!
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1811
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
APUA!AUTO JUMITTAA!
Eli vaihdettii tuossa autoon (9000) renkaat, ja takarenkaide vaihdossa vedettii skägäri päälle.Ku piti sitten kauppaan lähtä,auto ei liiku mihinkää!Eli etujarrut laahaa,tai laahaa ja laahaa,pitää auton paikoillansa!onko se ottanu pakkasesta hittiä vai eikö ABSit tykänny seisomajarrusta?!?!?!Mikä auttaa??
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T JC Stage3(KR)
1990 9000CC 2.0T A Red Box (MR)
1987 900i 2D("Latolöytö"->MR)
Entiset: 14x9000, 9x900, 9x9³, 2x9⁵, 2x99..
2005 9³CV Aero 2.0T JC Stage3(KR)
1990 9000CC 2.0T A Red Box (MR)
1987 900i 2D("Latolöytö"->MR)
Entiset: 14x9000, 9x900, 9x9³, 2x9⁵, 2x99..
No nitkuta niitä edestakas, skodi (anna monoa) ja kaada vaikka kuumaa vettä päälle. Ja ellet mäkeen parkkeeraa, niin mitä sitä käkkäriä turhaan jumituttaa ku voi noinki käydä. Toisaalta jumittuu jos ei käytä, mutta ainahan sitä voi valita mihin koslansa jättää. Ja irti lähettyä pitäskö heittää jotain voitelua sinne. Millään taltalla en ehkä kuitenkaan lähtis mäntiä levyistä kampeemaan.
Alkuperäiset Saabin aluvanteiden pultit kelpaavat hyvin peltivanteiden kiinnittämiseen ja pyörä pääsee pyörimään ongelmitta.
Peltivanteen pultit ovat liian lyhyet aluvanteen kiinnittämiseen, sikäli kun nyt kellään tuollaisia lyhyitä pultteja enää on.
Peltivanteen pultit ovat liian lyhyet aluvanteen kiinnittämiseen, sikäli kun nyt kellään tuollaisia lyhyitä pultteja enää on.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1811
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
jarrut jumis
Eli asioiden selventämiseks: Autolla ajettiin eilen tänne,keli oli märkä ja parkattiin tasaisella alustalle,yöllä oli pakkaset ja lumi tuli...mutta sittten taas toisaalta,alla oli ensin SuperAerot ja sitten vaihtui peltivannetta alle..Vanteet on 9000:n peltivanteet.Perkl,potkittu ja nytyytelty on niin että emäntä luulee että vieraissa käydään
alakaa nyt pikkuhiljaa tuntua siltä ettei se voi olla ku nuas pultiis se vika...ja toisia ei oo,ku nua OG:tki on penteleet mutterivehkeitä.atana.mutta toisaalta pistää miettii et kuinka ne pultit nii lujaa haukkaa,ettei viidentonnin kierrätyksestä ja kytkimen nostosta huolimatta anna hitustakaa periks?ja miksei ne takana ota?

2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T JC Stage3(KR)
1990 9000CC 2.0T A Red Box (MR)
1987 900i 2D("Latolöytö"->MR)
Entiset: 14x9000, 9x900, 9x9³, 2x9⁵, 2x99..
2005 9³CV Aero 2.0T JC Stage3(KR)
1990 9000CC 2.0T A Red Box (MR)
1987 900i 2D("Latolöytö"->MR)
Entiset: 14x9000, 9x900, 9x9³, 2x9⁵, 2x99..
Mielenkiintoista olisi nyt ottaa vielä kerran keula ylös, irrottaa etupyörät ja katsoa onko jarrut jotenkin jumittuneet tai jäätyneet kiinni ja saako niitä avattua. Ja jumittaako molemmilta puolilta.
Ei taida peltivanteeseenkaan saada köytettyä kiinni mitään pitkää parrua, jolla saisi väkisin väännettyä pyörän liikkeelle.
Ei taida peltivanteeseenkaan saada köytettyä kiinni mitään pitkää parrua, jolla saisi väkisin väännettyä pyörän liikkeelle.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1811
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
v*tun vanteet
Yks kalja ja sitte kokeilemaa 

2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T JC Stage3(KR)
1990 9000CC 2.0T A Red Box (MR)
1987 900i 2D("Latolöytö"->MR)
Entiset: 14x9000, 9x900, 9x9³, 2x9⁵, 2x99..
2005 9³CV Aero 2.0T JC Stage3(KR)
1990 9000CC 2.0T A Red Box (MR)
1987 900i 2D("Latolöytö"->MR)
Entiset: 14x9000, 9x900, 9x9³, 2x9⁵, 2x99..
Joo älä ota sen enempää ku menet auton nostohommiin;
Kaveri useempi vuosi taapäin pikkupienissään alkoi vaihtaa
vuoden vanhaan Astrafarkkuun kesärenkaita ja näppäränä
miehenä nosti palkin alta koko keulan kerralla ilmaan ja
kuinka ollakaan kohta se hallitunkki oli öljypohjasta läpi.
Oli kuulemma aikalailla miettimistä mitä sanos aamulla
emännälle, joka oli aamulla autolla lähdössä.
Kaveri useempi vuosi taapäin pikkupienissään alkoi vaihtaa
vuoden vanhaan Astrafarkkuun kesärenkaita ja näppäränä
miehenä nosti palkin alta koko keulan kerralla ilmaan ja
kuinka ollakaan kohta se hallitunkki oli öljypohjasta läpi.
Oli kuulemma aikalailla miettimistä mitä sanos aamulla
emännälle, joka oli aamulla autolla lähdössä.

SAAB on nautinto tien päällä
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1811
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
jop
ei oo tuasta pelekoo,saunakaljan vaa hotasen 

2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T JC Stage3(KR)
1990 9000CC 2.0T A Red Box (MR)
1987 900i 2D("Latolöytö"->MR)
Entiset: 14x9000, 9x900, 9x9³, 2x9⁵, 2x99..
2005 9³CV Aero 2.0T JC Stage3(KR)
1990 9000CC 2.0T A Red Box (MR)
1987 900i 2D("Latolöytö"->MR)
Entiset: 14x9000, 9x900, 9x9³, 2x9⁵, 2x99..
Liikkuuhan
se vaikka kelkkana,josko vaan takapää jumissa.
Jos on jotkut tarvikepultit vanteissa niin se selittää koko homman. Aluvanteissa on pultin kohta sen verran paksumpi että (liian pitkä) tarvikepultti ei vielä ota mihinkään kiinni, mutta peltivanteiden kanssa se puolen sentin tjsp ero näkyy. Ja kyllähän nuo pultit lujasti kiinni pitää, niiden kauttahan se jarrutusvoima renkaisiinkin menee.
Ratkaisu: käytetään Saabin omia vanteita ja pultteja, sama pultti käy joka vanteeseen.
Ratkaisu: käytetään Saabin omia vanteita ja pultteja, sama pultti käy joka vanteeseen.
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74