Konepelti jumissa (9000 CS)
Konepelti jumissa (9000 CS)
Vaihdoin umpion lasin ja laitettuani umpion takaisin paikalleen ja pellin kiinni ei se enää aukea. Jalkatilan kahva on löysä, mutta vaijeri tuntuu kahvan ääriasennossa kireältä. Eli ikäänkuin avaussysteemi olisi moodissa "auki". No, ongelmahan tässä on se että pitäisi tuo pelti saada jotenkin auki. Vinkkejä? Nyrkillä maskin läpi?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
...todnäk olet onnistunut saamaan tuossa umpiota vaihdettaessa vaijerin pois paikoiltaan niistä vivuista jotka ovat siinä maskin yläpuolella olevan päälypellin alla. Vivuthan kääntävät sitä lukituslevyä niissä reijissä, joihin konepellissä olevat tapit holahtavat. Huonompi homma.... ei tule äkkiä mieleen miten saisi ehjänä.. jos ei maskin raoista mahu sorkkimaan noita vipuja niin maski paskaksi ja pääsee noihin käsiksi.. romikselta sitte uusi maski tilalle. Muistaakseni ei maskia mahdu irroittamaan jos ei konepelti auki. Saattaisi onnistua siten, että katkoo pelkästäään ne maskin yläkiinnitysviritelmät ja kiinnittää jatkossa sen yläosan vain tylysti parilla rosteriruuvilla siihen yläpeltiin. Muilla vähemmän väkivaltaa vaativia ideoita?
Kantsii ehkä kokeilla vielä siten, että kaveri vetää vivusta ja toinen sälli yrittää hienoista väkivoimaa käyttäen nostaa pellin yles, kuitenkin välttäen konepellin kurttausta.
Kantsii ehkä kokeilla vielä siten, että kaveri vetää vivusta ja toinen sälli yrittää hienoista väkivoimaa käyttäen nostaa pellin yles, kuitenkin välttäen konepellin kurttausta.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Jepulis, näin luultavimmin kävi.Ahtopaine kirjoitti:...todnäk olet onnistunut saamaan tuossa umpiota vaihdettaessa vaijerin pois paikoiltaan niistä vivuista jotka ovat siinä maskin yläpuolella olevan päälypellin alla.
Yläkiinnitysviritelmistä toinen on jo valmiiksi melkein kokonaan poikki, joten ei olisi kamalan suuri menetys Yritän nyt kuitenkin vielä tuota alla olevaa ennen em. viritelmien lopullista tuhoamista. Kiitoksia neuvoista!Ahtopaine kirjoitti: Saattaisi onnistua siten, että katkoo ne maskin yläkiinnitysviritelmät ja kiinnittää jatkossa sen yläosan vain tylysti rosteriruuveilla siihen yläpeltiin.
Jos jollakulla on paremmin toimivia / paikat ehjänä pitäviä toimintaehdotuksia, olen pelkkänä korvanaAhtopaine kirjoitti: Kantsii ehkä kokeilla vielä siten, että kaveri vetää vivusta ja toinen sälli yrittää hienoista väkivoimaa käyttäen nostaa pellin yles, kuitenkin välttäen konepellin kurttausta.
Täältä löytyy jotain apuja englanniksi: http://www.saabnet.com/tsn/bb/9000/inde ... bID=235570
http://www.saabnet.com/tsn/bb/9000/inde ... bID=235743
Pellin kumitiiviste on aivan maskin yläreunassa kiinni. Taskulampulla ei kykene näkemään mitään hyödyllistä. Jos tuota tahtoo sörkkiä niin tarvitseeko päästä käsiksi vain yhteen mekanismiin? Siis saako molemmat puolet vapautettua yhdestä paikasta? Ja millä kohtaa ne/se suurin piirtein on/ovat? Jos virittelisin jonkun koukun paksusta rautalangasta...
Lielahden ruuhkahelvettiin on ikävä joutua
Lielahden ruuhkahelvettiin on ikävä joutua
Kävin tuossa kurkkimassa korkeammalla viistokeulalla olevan CD:n pellin alle, ja nuo lukitusosat näyttävät olevan samat sekä tuossa että sinun CS-keulassa. Mutta tuossa Alfamerin kirjassa on kuva CS:n konehuoneesta ja näyttäisi että siinä tuo koko lukkopelti on niin erilainen että ne lukitusosat jäävät ikävästi piiloon. Pystyykö tiivistettä raottamaan millään että näkisi yhtään sisälle, siellä voisi näkyä lenkit joita kuljettajan puolelle nykimällä lukitus aukeaa kun samaan aikaan nostaa pellin reunasta, ja molemmat täytyy avata erikseen jos vaijeri on lipsahtanut. Sijaitsevat noin siinä umpioiden ja maskin välillä.
Ps. Sitä Paasikiven-Kekkosentietä ei kyllä mielellään ruuhka-aikana ajele...
Ps. Sitä Paasikiven-Kekkosentietä ei kyllä mielellään ruuhka-aikana ajele...
Re: Konepelti jumissa (9000 CS)
Täällä kans konepelti jumittaa, mutta hartaasti TOIVON, että johtuis jäätymisestä kun oli kasa lunta pellin päällä. Mulla ainaki tuntuu, että systeemi olis "auki". Pitää vissiin odotella suojasäätäGiggsy kirjoitti:Jalkatilan kahva on löysä, mutta vaijeri tuntuu kahvan ääriasennossa kireältä. Eli ikäänkuin avaussysteemi olisi moodissa "auki".
9-5 2,3t -03
#2514
#2514
sama vika aikanaan
Itsekin kokeilin säätää sitä vaijeria (tai kuorta) tunnokkaammaksi joskus ja päätin kokeilla säätöä pistämällä konepellin kiinni. Kiristämättä sitä kiinnitysruuvia .
No kuori luisti pitimen alta ja pelti ei tietenkään auennut hanikasta vaan piti alkaa sorkkia pitkällä ruuvarilla niitä vaijerilenkkejä auki ja pitkällisten yritysten ja anteeksiantamattomien naarmujen jälkeen (pellin sisäpuolella onneksi) sainkin pellin auki.
Toivottavasti ao. kuvat auttaa löytämään oikeat kohdat helpommin:
No kuori luisti pitimen alta ja pelti ei tietenkään auennut hanikasta vaan piti alkaa sorkkia pitkällä ruuvarilla niitä vaijerilenkkejä auki ja pitkällisten yritysten ja anteeksiantamattomien naarmujen jälkeen (pellin sisäpuolella onneksi) sainkin pellin auki.
Toivottavasti ao. kuvat auttaa löytämään oikeat kohdat helpommin:
9000 CS 2.3 LPT -97 Aut.
#2545
#2545
Noniin, viimeinkin sain konepellin auki. Jostain syystä vaijeri oli edelleen sen verran löysä, saatuani sen uomiinsa, että jouduin siirtämään vaijerissa olevia palleroita. Noh, oikeanpuoleinen pallero ei suostunut liikahtamaankaan, ja kyllästyin sen vääntelyyn, joten käyttöön joka paikan apu eli nippusiteet. laitoin palleron ja vivun väliin vaijerin ympärille kiinni kolme nippusidettä molemmille puolille sen verran tiukalle etteivät luiskahda pallon yli tai vivun reiästä läpi Väliaikainen ratkaisu toki
Nyt jos joku tarvitsee apua matalakeulaisen konepellin avaamisessa Tampereen seudulla niin ei muuta kuin privaa. Homma on ns. hallussa.
EDIT: runsaasti avusta ja kuvista. muchos appreciations.
Nyt jos joku tarvitsee apua matalakeulaisen konepellin avaamisessa Tampereen seudulla niin ei muuta kuin privaa. Homma on ns. hallussa.
EDIT: runsaasti avusta ja kuvista. muchos appreciations.
En osaa, olen saabisti