Nyt olis jakopää irrotusta vaille, mutta kun ei kotelo lähde irti vaikka kaikki pultit on irti. Onko jossain jotain salapultteinen s...ta. Onko vesipumpun alla piilos pultti? Olisko kellään tietoa?
Tarkotus olis irrottaa taspaino akselien ketju, mut tarttis saara ensiks jakopää auki....
jakopää p....le
jakopää p....le
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Jup, ne olin löytänyt, kiitos vaan. Syy kiroiluun oli yläpään moottorikumin kiinnitys laippa. Pultit oli irti, mut ohjuri holkkeja en hoksannu. Siihen meni ylimääräinen kaks tuntinen. No, tuli se homma ainakin hoidetuks, ei enään tasapainoakselit vaivaa ja yks päivä vaan meni tosin aamusta iltaan.
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Revit itse tasapainoketjun irti
Revit itse tasapainoketjun irti oliko kovin työläs homma?? Itse ajattelin, että vois poistaa sen ketjun, ettei se hyppää hampaiden yli ja mukavasti se jo ääntääkin.
Seat Cordoba TDI -03
Jup, itse otin sen pois, kun rallatti äänekkäästi. Alin ketjunpyörä olikin jo ihan piikillä, ei olis enään syksyyn kestäny.
Olihan siinä hommaa. Lähinnä purkamis työtä ennen kun jakopään kotelon sai pois oli riittävästi. Pyöreesti 13 tunnin homma kahelta mieheltä ja tuumailuun meni pari tuntia.
En ottanut edes kantta pois, kun kotelo lähti siististi irti ja saatiin hyvin takisinkin, mut aikahan näyttää jääkö kansipahvi vuotaan, mutta epäilen ettei kyl jää. Käynti ei muuttunut juuri ollenkaan ketjun poiston myötä ja pelko metalli purun ajautumisesta koneeseen häipyi.
Samalla kannattaa vaihtaa vaihtaa kampiakselin stefa, jakopään ketju jos näyttää kuluneelta, moniura hihna ja sen pyörijät.
Olihan siinä hommaa. Lähinnä purkamis työtä ennen kun jakopään kotelon sai pois oli riittävästi. Pyöreesti 13 tunnin homma kahelta mieheltä ja tuumailuun meni pari tuntia.
En ottanut edes kantta pois, kun kotelo lähti siististi irti ja saatiin hyvin takisinkin, mut aikahan näyttää jääkö kansipahvi vuotaan, mutta epäilen ettei kyl jää. Käynti ei muuttunut juuri ollenkaan ketjun poiston myötä ja pelko metalli purun ajautumisesta koneeseen häipyi.
Samalla kannattaa vaihtaa vaihtaa kampiakselin stefa, jakopään ketju jos näyttää kuluneelta, moniura hihna ja sen pyörijät.
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon