Ferritan putki orkkiksen tilalle

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
api
"Aero"
Viestit: 365
Liittynyt: Ti Loka 31, 2006 23:02
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja api »

Noista muutamista edellämainituista vois löytyä ratkaisu kolahteluihin?! Mut mulla tosiaan hyvin harvoin kolisee, eikä häiritse häiritsevästi...hmm...saakohan tosta pointtia? 8O Lastia saa olla reippaasti ja iso pomppumonttu tiessä.

G-miehellä tunkee putken ulostulo vähän pitkälle? Sama tos JT:ssä, ainakin mulla. Ulostulo olisi makeempi jos olisi joitain senttejä lyhyempi, mut edelleen ei taas häiritse niin paljon et jaksas alkaa pajottamaan? Ehkä joskus talvella sitten?
Yamaha FZ1-N -08
mikaels
"Aero"
Viestit: 499
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 16:29
Paikkakunta: ESPOO

Viesti Kirjoittaja mikaels »

Vähän peruskysymyksia pakoputkesta

Ajattelin putken laittaa rosterista. Tavoittena pitkäikäinen ja hiukka teholisäystä. Sportti setti vaihtoehtona.
esim http://www.a-alt-avgassystem.fi/


Seuraaviin asioihin pitäisi saada tietoa, jotta ei mene projekti ihan pelle hermanni touhuksi.

Saako rosteri high-flow katalysaattorilla ja 2,5 tai 3" putkisysteemillä katsastuksesta läpi? , päästöarvot ja decibelit?

Speedpartsin sivuilla heidän myymällä JT3 setillä, ilmoittavat vastapaine vähennykseksi 60% ja db:t 78 +2

Turbo ilmeisesti "spoolaa" nopeammin kun vähemmän vastusta.
Tarkoittaako se myös sitä, että vääntöä saadaan lisää alemmilta kierroksilta?
Paljonko tehoa lisää, jos ennestään steg1?
Nouseeko "melu" sisätilassa ?


9000 CSE 2,3t -97
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

JT:n takapään saa aika hyvin mätsäämään kun tarkkaan säätää jatkot... tarvittaessa voi tietty pätkäistä putkesta palan pois...
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
api
"Aero"
Viestit: 365
Liittynyt: Ti Loka 31, 2006 23:02
Paikkakunta: Hyvinkää

jep

Viesti Kirjoittaja api »

ei ole ollut ongelmia katsastuksessa (3"dp+racekat+loput 3") milloinkaan. desipeleistä ei ikinä mainittu mitään eli on passelit (äänet on matalat) ja päästöt huippuluokkaa (softa on stageX), ei lähelläkään raja-arvoja. Nyt ei osaa sanoo lonkalta päästöjä, on kai ne katsastustodistuksessa merkitty, mutta kehuivat hyväksi. eli ei pitäisi olla huolta huomisesta jos putken alle väännät!!!

Ahtopaine:
Säädöt eli liitokset putkessa on tapissaan. JT tarvii ainakin mulla palasen pois pätkäisyä takapäästä, palaan siihen varmaan tuossa talvella ni ei irvistele enää liian pitkänä. Se on helposti trimmattavissa.
Yamaha FZ1-N -08
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Aeroon/Jubiin passaa orkkiksena paremmin kun on pidempi puskuri siinä ulostulon kohdalla...
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
hemimo
Matalapaineturbo
Viestit: 185
Liittynyt: Pe Loka 14, 2005 22:56
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja hemimo »

Ahtopaine kirjoitti:Aeroon/Jubiin passaa orkkiksena paremmin kun on pidempi puskuri siinä ulostulon kohdalla...
Sattuisko sulta löytymään kuvaa, miten se loppupää istuu Aeroon...?
Saab 99 cc t8 IC APC -78, Saab 9-3t SE -01 (vaimon), V60 D3 -11
EXät: 99 T16 ic Airflow -83, 99 -82, 9-5 Wagon 2,3t -00, 9000 AERO -97, 9000 CS 2,0i -92, 99 -84
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Siinä yksi loppukesän potkuista... tosin nykyisin on ehkä vielä parisen senttiä syvemmälle istutettu.

http://i68.photobucket.com/albums/i25/a ... ure013.jpg
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

Ahtopaine kirjoitti:Aeroon/Jubiin passaa orkkiksena paremmin kun on pidempi puskuri siinä ulostulon kohdalla...
Kyllä siitä putkenpäästä on saanu kuulla Aerossakin :roll: . Jätkät uhkaa
jotain koffin tarraa siihen laittaa kun näyttää niin kaljatölkiltä. On se kuitenki sillain ihanan rivo :D
hemimo
Matalapaineturbo
Viestit: 185
Liittynyt: Pe Loka 14, 2005 22:56
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja hemimo »

Yllättävän nätistihän tuo näyttää istuvan Aeroon!
Pahus, pakko kai se on itelläkin alkaa tilailemaan uutta putkea... :D
Saab 99 cc t8 IC APC -78, Saab 9-3t SE -01 (vaimon), V60 D3 -11
EXät: 99 T16 ic Airflow -83, 99 -82, 9-5 Wagon 2,3t -00, 9000 AERO -97, 9000 CS 2,0i -92, 99 -84
mikaels
"Aero"
Viestit: 499
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 16:29
Paikkakunta: ESPOO

Re: jep

Viesti Kirjoittaja mikaels »

api kirjoitti:ei ole ollut ongelmia katsastuksessa (3"dp+racekat+loput 3") milloinkaan. desipeleistä ei ikinä mainittu mitään eli on passelit (äänet on matalat) ja päästöt huippuluokkaa (softa on stageX), ei lähelläkään raja-arvoja. Nyt ei osaa sanoo lonkalta päästöjä, on kai ne katsastustodistuksessa merkitty, mutta kehuivat hyväksi. eli ei pitäisi olla huolta huomisesta jos putken alle väännät!!!
Sinun putkesi ilmeisesti Speedpartsin täydellinen setti?
Houkutteleva vaihtoehto, mutta miten kestävää tuo materiaali on?(aluminiserat plåt 1,5-2mm) Tuleeko edullisimmin suoraan Speedpartsilta vai kannattaako tilata esim. PCS:n kautta?
api
"Aero"
Viestit: 365
Liittynyt: Ti Loka 31, 2006 23:02
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja api »

jep, speedpartsin täydellinen setti, en muista hintaa enää ja kuitit ties missä... on ollut alla nyt noin vuoden, hyvältä näyttää vielä. toivottavasti kestää. vilkaisin auton alle tuossa viikko sitten. hinta varmaan nopsaan selviää tiedustelemalla myyjiltä. eiks noita myy ainakin pcs, speedparts suoraan ja maptun.
Yamaha FZ1-N -08
AnttiR
"Hirsch"
Viestit: 979
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2005 23:39
Paikkakunta: H:ki

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

api:n kanssa samaa mieltä: katsatuksessa ei ole ollut ongelmia.Tuntuu siltä , mitä kireämpi kone sitä paremmat arvot päästöissä. Oma korva pitäis
kertoo ; äänen sävy voi muuttua , mutta jos auton tulon kuulee neljän korttelin päästä ,niin voi olla ,ettei mee läpi dB - mittauksessa.

P.S.äänethän on köyhän miehen pe.....n jatke. Jos ei ole itsetunnossa ongelmia ,niin mitä kertomaan muille omasta autostaan edes äänen muodossa. Kovat äänet saattavat oikeasti häiritä naapurisopua , ainakin pientaloalueilla.

Pistä pellin alle rojua ilman ääniä , niin tiedät mistä kirjoitan. :P :P :P
mikaels
"Aero"
Viestit: 499
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 16:29
Paikkakunta: ESPOO

Viesti Kirjoittaja mikaels »

AnttiR kirjoitti:api:n kanssa samaa mieltä: katsatuksessa ei ole ollut ongelmia.Tuntuu siltä , mitä kireämpi kone sitä paremmat arvot päästöissä. Oma korva pitäis
kertoo ; äänen sävy voi muuttua , mutta jos auton tulon kuulee neljän korttelin päästä ,niin voi olla ,ettei mee läpi dB - mittauksessa.

P.S.äänethän on köyhän miehen pe.....n jatke. Jos ei ole itsetunnossa ongelmia ,niin mitä kertomaan muille omasta autostaan edes äänen muodossa. Kovat äänet saattavat oikeasti häiritä naapurisopua , ainakin pientaloalueilla.

Pistä pellin alle rojua ilman ääniä , niin tiedät mistä kirjoitan. :P :P :P
Kyllä, kyllä , oma korva kertoo, mutta vasta siinävaiheessa kun se 2000Eur setti on alla. Matalammat äänet ok, mutta haluan että kabiinissa säilyy matkustusmukavuus. Rengas ääni peittänee jatkossakin moottoriäänen.

Kyllä näitä äänekkäitä pelejä, jossa kuljettaja kiihtyy enemmän kun auto, on ihan riittävästi.
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Noniin, pientä päivitystä aiheeseen. Nyt on korjattu tuo liian ulkoneva ulostulo ja samalla hitsattu umpeen tuo ulostulon takaosa. Eipähän lennä pashat ahtaaseen paikkaan. Tässä muutama kuva virityksestä.
Kuva
Kuva
Kuva
Ja tässä asennettuna Aeron puskurin kanssa.
Kuva
Kuva
Itse takapöntön vaihto oli helppoa, kuin mikä. Tunkilla vasen takarengas ilmaan ja pukki taakse keskelle autoa varmistamaan, ettei mies jää puristuksiin jos tunkki pettää. Sitten vaan mutterit auki, pönttö pois ja uusi tilalle. Vanhan ja jonkin verran ruostuneen takapöntön poistaminen oli aikaisemmin hitusen työläämpi homma jumiutuneiden muttereiden takia. Onneksi silloin pääsi kaverin nosturille hommiin. Nyt pitäisi olla tuokin homma hoidettu loppuun saakka.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
AnttiR
"Hirsch"
Viestit: 979
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2005 23:39
Paikkakunta: H:ki

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Mahtavaa nähdä jälkeä , missä ei ole menty aidan matalimmasta kohdasta . Mulla Ferritan oluttölkki töröttää viimeistelemättä.
Ilmoita ainakin mulle , jos meinaat perustaa korjaamon .Täällä on ainakin yksi asiakas odottamassa.
Vastaa Viestiin