Olen haulla hakenut kovasti vinkkejä ongelmaani mutta vika se vaan pysyy vaikka olen vaihtanut abs pumpun releet ja abs boksin ,tosin käytettyihin mutta autossa jossa ne ovat olleet jarrut ovat toimineet.
anti lock valo on palanut jo ed.omistajalla mutta 3 vko sitten syttyi se punanen jarrujen var.valo ja tehostus on sitten ollut hukassa.
Pumpun releelle ei tule virtaa eikä sen sulakkeille,Pitäis varmaan tulla?
Parikertaa varoitusvalo on sammunut minuutiksi kesken ajon, mutta sitten taas se syttyy.
Mistähän sitä sitten jatkaisi vian hakua.Anturi vika renkaanpäässä ei kai aiheuta tehostuksen puutetta?
anti lock valo ei niinkään vaivaa ajoa mutta näillä tehottomilla jarruilla ajaminen on jo sitten eri hankalaa.
Raskaat jarrut, varoitusvalot
Niin auto on -89 turbo abseilla.
No nyt on tarkistettu että releille ja sulakkeille tulee virrat.
Olen purkanut ylhäältä päin pois akun koteloineen ja muutenkin raivannut tilaa jotta olen saanut putsattua liittimet pumpun joka puolelta kaikki moneen kertaan ja maat olen tarkistanut pumpunrungosta, lokasuojasta, kuskinpuoleisen etukaiuttimen alta.
Taas kun räpläsin virrat päällä piuhoja niin yhtä äkkiä pumppu taas käynnistyi ja sitten sammui kun sai paineen aikaiseksi(varoitusvalo sammui)pumppasin jarrua taas kunnes varoitusvalo syttyi mutta eipä pumppu enää käynnistynytkää.Taas räpläsin johtoja niin pumppu käynnistyi muutanan kerran hetkeksi.En kuitenkaan usko johtovikaan koska pumpun käynnistyminen on satunnaista ja ihan sama räpelöinkö johtoja vai en, pumppu vain käynnistyy jos on käynnistyäkseen.
Missäpäin pumppua on se "anturi" joka käskee pumppua käynnistymään?
Mistä minua viisaammat jatkaisivat vianetsintää/korjausta.Myynkö koko pas.. varaosiksi...leima lähestyy.
Olen purkanut ylhäältä päin pois akun koteloineen ja muutenkin raivannut tilaa jotta olen saanut putsattua liittimet pumpun joka puolelta kaikki moneen kertaan ja maat olen tarkistanut pumpunrungosta, lokasuojasta, kuskinpuoleisen etukaiuttimen alta.
Taas kun räpläsin virrat päällä piuhoja niin yhtä äkkiä pumppu taas käynnistyi ja sitten sammui kun sai paineen aikaiseksi(varoitusvalo sammui)pumppasin jarrua taas kunnes varoitusvalo syttyi mutta eipä pumppu enää käynnistynytkää.Taas räpläsin johtoja niin pumppu käynnistyi muutanan kerran hetkeksi.En kuitenkaan usko johtovikaan koska pumpun käynnistyminen on satunnaista ja ihan sama räpelöinkö johtoja vai en, pumppu vain käynnistyy jos on käynnistyäkseen.
Mistä minua viisaammat jatkaisivat vianetsintää/korjausta.Myynkö koko pas.. varaosiksi...leima lähestyy.
Kuvauksesi perusteella:peltis kirjoitti:Niin auto on -89 turbo abseilla.
1. Abs pumpun moottorin hiilet loppu.
2. Paineanturi (virallinen nimi painevartija) viallinen.
Article : Painevartija
PartNo : 8967309
Korvattu numerolla 8994071.
Order Quantity : 1
Anturi on pumpun alla ja yleensä hel...tin tiukassa,siihen tulee sähköpiuha.
Yleensä anturin rikkoutuminen johtaa moottorin hiilien loppuunkulumiseen
pumpun käydessä yhtäjäksoisesti niin kauan kun hiilet loppuu.
Haulla löytyy asiasta kirjoituksia.
Aikoinaan saman ongelman kanssa "paininut"
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08