Turbon kannet

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
kopote12
"Viggen"
Viestit: 557
Liittynyt: La Elo 20, 2005 18:42
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Turbon kannet

Viesti Kirjoittaja kopote12 »

Minullahan on tuossa myllyssä nyt 2,3 kansi ja se hieman tuntuu nakuttelevan niin kuinka paljon menetän tehoa jos lyön 2,0 kannen takaisin? Mitä hyötyä/haittaa 2,3 kannesta on? Kyseessä siis vakioturbo modatulla apc:llä.
Saab 9-5 2,0t -1999
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2007
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

siis ei kait se kansi nakuttele??? vaan ne nostajat.

vai mitä nakutusta meinaat? mutta kannesta on tuskin johtuvaa
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

...eri öljylläkin saattaisi saada hiljenemään.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
jani
"Aero"
Viestit: 453
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 10:22
Paikkakunta: nokia

Viesti Kirjoittaja jani »

tarkoitatko nostimien nakutusta vai sytytyksesta aiheutuvaa nakutusta
kopote12
"Viggen"
Viestit: 557
Liittynyt: La Elo 20, 2005 18:42
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kopote12 »

Ilmeisesti nostajat nakuttaa. Tällä hetkellä mulla on Mobil 1 5w-50 öljyä...ääni ei kova ole mutta häiritsee kun avaa pellin. Onko seuraavana vuorossa siis nostajien uusinta?
Saab 9-5 2,0t -1999
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4213
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

kopote12 kirjoitti:Ilmeisesti nostajat nakuttaa. Tällä hetkellä mulla on Mobil 1 5w-50 öljyä...ääni ei kova ole mutta häiritsee kun avaa pellin. Onko seuraavana vuorossa siis nostajien uusinta?
Suuttimet muuten naputtaa normaalistikin, sellaista tikitystä pitävät. Konepellin kun aukaisee niin kuuluu selvästi, muuten ei oikein.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Avatar
CDTA
"Hölösuu"
Viestit: 2645
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:24
Paikkakunta: Susiraja

Viesti Kirjoittaja CDTA »

Niin tai mitä jos annat sen pellin olla kiinni kun kone käy :roll: :P
kopote12
"Viggen"
Viestit: 557
Liittynyt: La Elo 20, 2005 18:42
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kopote12 »

Havaitseeko APC:n nakuanturi tuota venttiilin nostinten nakutusta? Mikäli se kuulee sen niin pitääpä vaihtaa ehjästä 2,0T kannesta nostimet tuohon 2,3T kanteen. Sitten kysyisin vielä tuosta öljynkierrosta että mitä kautta venttiilikoneistoon tuo öljy tulee? Jakoketjusta kenties?
Saab 9-5 2,0t -1999
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1350
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

korjatkaa jos olen väärässä, mutta öljy kait tulee kuitenkin paineella, ja taitaa tulla sen saman kannenpultin kautta kuin H-koneessakin... olikos se sitten alempi pultti siinä jakajan vieressä. :roll:
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2007
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

kopote12 kirjoitti:Havaitseeko APC:n nakuanturi tuota venttiilin nostinten nakutusta? Mikäli se kuulee sen niin pitääpä vaihtaa ehjästä 2,0T kannesta nostimet tuohon 2,3T kanteen. Sitten kysyisin vielä tuosta öljynkierrosta että mitä kautta venttiilikoneistoon tuo öljy tulee? Jakoketjusta kenties?
kyllä havaitsee. ainakin kaikissa omissa on havainnut apc tuon naputuksen.

ei sinne kannen pultin kautta mitään öljyä tule. ei missään H koneessa öljynkierto ole kannenpulttien kautta. Siellä on kanava siinä imunokan rattaan ja tulppien upotuksen väliin jäävän alueen paikkeilla. Sitä kanavaa ei päältä päin näe. kansi irroittetuna sen kanavan näkee alapuolelta. nokat saavat voitelun joko runkolaakeripukin sisemmän pultin kautta, tai sitten pukkien päällä kulkee öljyputki. mutta tämä putki malli on vanhemissa 2 litrasissa kansissa.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11502
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Jamppa kirjoitti:kyllä havaitsee. ainakin kaikissa omissa on havainnut apc tuon naputuksen.
Miten tämä ilmenee - nakuvalo vilkkuu eikä täysiä ahtoja saada? Miten voimakasta naputusta tuolloin on kuulunut tyhjäkäynnillä ja miten korkeille kierroksille asti sitä on jatkunut?

Ei nuo paininkupit omassanikaan ole täysin äänettömät, paitsi joskus heti öljynvaihdon jälkeen, ja silti tuntuisi ahtavan sen minkä pitääkin. Eikä nakuvalo vilku.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

tässä vähä venttiili- ja öljynkiertoinfoa.

Kuva
Kuva
Kuva

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2007
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

jus kirjoitti:
Jamppa kirjoitti:kyllä havaitsee. ainakin kaikissa omissa on havainnut apc tuon naputuksen.
Miten tämä ilmenee - nakuvalo vilkkuu eikä täysiä ahtoja saada? Miten voimakasta naputusta tuolloin on kuulunut tyhjäkäynnillä ja miten korkeille kierroksille asti sitä on jatkunut?

Ei nuo paininkupit omassanikaan ole täysin äänettömät, paitsi joskus heti öljynvaihdon jälkeen, ja silti tuntuisi ahtavan sen minkä pitääkin. Eikä nakuvalo vilku.
no lediä ei mulla ikinä ole autossa ollut, kun ei semmosia jaksa käydä värkkämään.

mutta kuitenkin, ahtoja ei saada kun peruspaineet. Ja nyt tässä DI/APC systeemissä ajoitus menee myös vituiksi. huomaa kun auto puutuu kiihdytyksessä ja paineet nousee vain peruspaineelle.

nakutus on mulla yleensä ollut aika voimakasta, kun nostajat tullut tiensä päähän. pitää myös hyvät nostajat joskus kylmällä koneelle samanmoista ääntä
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Avatar
TurboTurpa
"Aero"
Viestit: 396
Liittynyt: Ke Huhti 19, 2006 10:27
Paikkakunta: Halsua

Re: Turbon kannet

Viesti Kirjoittaja TurboTurpa »

Jamppa kirjoitti:
jus kirjoitti:
Jamppa kirjoitti:kyllä havaitsee. ainakin kaikissa omissa on havainnut apc tuon naputuksen.
Miten tämä ilmenee - nakuvalo vilkkuu eikä täysiä ahtoja saada? Miten voimakasta naputusta tuolloin on kuulunut tyhjäkäynnillä ja miten korkeille kierroksille asti sitä on jatkunut?

Ei nuo paininkupit omassanikaan ole täysin äänettömät, paitsi joskus heti öljynvaihdon jälkeen, ja silti tuntuisi ahtavan sen minkä pitääkin. Eikä nakuvalo vilku.


no lediä ei mulla ikinä ole autossa ollut, kun ei semmosia jaksa käydä värkkämään.



mutta kuitenkin, ahtoja ei saada kun peruspaineet. Ja nyt tässä DI/APC systeemissä ajoitus menee myös vituiksi. huomaa kun auto puutuu kiihdytyksessä ja paineet nousee vain peruspaineelle.



nakutus on mulla yleensä ollut aika voimakasta, kun nostajat tullut tiensä päähän. pitää myös hyvät nostajat joskus kylmällä koneelle samanmoista ääntä
Löysin tälläisen vanhan keskustelun ja aattelin että tämä puutuminen mikä mullakin siis autolla :roll: on ilmennyt tietyin ajoin ja nytte olen seurannut niin venttiilin nostajat naputtavat juuri silloin kun tätä ilmenee 8O , joskos tässä olis syy ja seuraus jos se mikkihiiri tunnistin siellä koneen kyljessä luulee koneen nakuttavan ja laskee tehoja.
Mist saa noit nostimia sopuhintaan uusia tai sitten onko vanhoille tehtävissä mitään esim: forte käsittely jne... , uudet öljyt juuri vaihdettu 5W-40 eikä vaikutusta, viime aikoina alkanut enempi naputtaan nostajat, vaikkakin kone ollut lämmin.

Öljyinä nytte jokku 8O champion 5W-40.
Saab 9-5 A 2.3t stw
Vastaa Viestiin