Eli tuommoinen vuosimallin -89 9000, ja kytkin ottaa ihan alhaalta, jos ottaa. Jos ei ota, niin sen saa vähän ottamaan painelemalla sitä useita kertoja nopeasti siihen asti kuin se alkaa ottamaan. Sitten seuraavalla polkaisulla se usein alussa ottaa, mutta jos pitää vähänkin aikaa pohjassa niin ei taas enää ota. Koitin tuota alipainepumpulla työsylinterin nipasta ilmata, mutta eipä tuosta ollut hyötyä. Nestettä tuli melko nihkeästi.
Eli jos tuo on pääsylinterin vika, niin puretaanko se kokonaan jalkatilasta käsin? Pitääkö mitään purkaa edestä, ja pitääkö koko sylinteri irroitella? En oikein haulla löytänyt tuohon sylinterin irroitukseen ohjeita. Pitääkö jotakin tukkia/irroitella ettei kytkinnesteet valu jalkatilaan? Onko tuossa ylipäätään mitään hankalaa?
Tero.
Kytkimen pääsylinterikö?
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... highlight=
^tossa enemmän tarinaa... Mut helppo homma se sylinterin vaihto, polkimen sokka irti, sylinterin mutterit irti, letku piheil puristukseen, letku ja putki irti ja uus sylinteri tilalle ja kasaan...
^tossa enemmän tarinaa... Mut helppo homma se sylinterin vaihto, polkimen sokka irti, sylinterin mutterit irti, letku piheil puristukseen, letku ja putki irti ja uus sylinteri tilalle ja kasaan...
89-autossa pääsylinteri on akvaariossa tuulilasinpyyhkijämoottorin vieressä, joten jalkatilassa ei ole letkuja, vain poljin.
http://kotisivu.mtv3.fi/jus/9000_clutch_replacement.pdf
http://kotisivu.mtv3.fi/jus/9000_clutch_replacement.pdf
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Niinhän tuo näytti olevan. Helppo purkaa. Sylinterin kumit oli ihan ehjät, ehkä vähän veltot. Liekkö oli väärä korjaussarja kun jäi ainakin yksi kumi ja metallinen prikka yli. Ilmasin klemmarin ja kumirukkasen avulla kompuralla, ja hyvin tuo nyt näyttäisi toimivan. Kiitos avusta.jus kirjoitti:89-autossa pääsylinteri on akvaariossa tuulilasinpyyhkijämoottorin vieressä, joten jalkatilassa ei ole letkuja, vain poljin.
http://kotisivu.mtv3.fi/jus/9000_clutch_replacement.pdf
Sama Motonetin 84-6514-korjaussarja menee vanhatontun ohella 99/90/900:n kytkimeen. 90:ssä jäi reiätön kumitiiviste yli, mutta prikalle löytyi paikka.tero76 kirjoitti:Liekkö oli väärä korjaussarja kun jäi ainakin yksi kumi ja metallinen prikka yli.
http://www.hut.fi/u/jus/saab/90/122_2266_1.JPG
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00