Ajotietokoneen outo käytös

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
TommiP
"Kaasari"
Viestit: 39
Liittynyt: Su Loka 03, 2004 19:09

Ajotietokoneen outo käytös

Viesti Kirjoittaja TommiP »

Ajotietokone toimii normaalisti kunnes on ajellut noin puoli tuntia jolloin ruutuun vaihtuu voltit. Tämän jälkeen mitään muuta ei saa laitteesta irti vaikka kuinka naputtelisi INFO tai reset nappia. Auton sammutus ja uudelleen käyntiin ja taas toimii vähän aikaa.

Voltit mitä se näyttää kun jumittuu on noin 13,6-14,0.

Ei nyt mikään suuri ongelma mutta aika outo kun tässä lähiviikkoina tullut vasta.
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Käy lävitte puhdista ja hio akun navat, virtakaapelien kengät, maadotuspisteet, sekä erityisesti siinä akun etupuolella oleva virranjakoblokki monine johtoliittimineen. Tämän jälkeen suojaavaa akkunaparasvaa ja mutterit tiukalle. Ittelläkin pätki tuo tietokone ja ilmastointi, vika johtui juuri noista hapettuneista ja huonoista kontakteista... vika ilmeni monesti silloin kun jähyttimen flekti lähti pyörimään ja haukkais kerralla isomman määrän virtaa. Toisena oireena oli mittaristossa olevan edu -näytön himmeys ja värinä. Nyt siis toimenpiteiden jälkeen kaikki toimii mulla 100%:sti.
Viimeksi muokannut Ahtopaine, Ke Marras 15, 2006 07:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Re: Ajotietokoneen outo käytös

Viesti Kirjoittaja Kurko »

TommiP kirjoitti:Ajotietokone toimii normaalisti kunnes on ajellut noin puoli tuntia jolloin ruutuun vaihtuu voltit. Tämän jälkeen mitään muuta ei saa laitteesta irti vaikka kuinka naputtelisi INFO tai reset nappia. Auton sammutus ja uudelleen käyntiin ja taas toimii vähän aikaa.

Voltit mitä se näyttää kun jumittuu on noin 13,6-14,0.

Ei nyt mikään suuri ongelma mutta aika outo kun tässä lähiviikkoina tullut vasta.
Nyt kyllä heitit pahan noin edu:n versioo tuntematta. :?:
Eli vuosimalli auttaisi hiukan vianmäärityksessä. :?
Vaan empä oo vastaavaa kuullut. :(
Onko lämpötilalla vaikutusta jumiutumiseen. :?:
Ja mikä on buuttauksen jälkeinen "vähän aikaa" ja vaihteleeko se kojelaudan lämpötilan mukaan. :?:
TommiP
"Kaasari"
Viestit: 39
Liittynyt: Su Loka 03, 2004 19:09

Viesti Kirjoittaja TommiP »

Ah unohtu mainita eli vuosimalli 90 ja ämöriikan mallin 9000. "Buuttauksen" jälkeen toimii taas sen 15-30min. Ja tosiaan vaihtaa itse aina sen jännitteen näkymään ja muuta ei sitten suostu näyttämään.

ps. ostetaan samaiseen autoon penkinlämmittimen katkaisin.
Vastaa Viestiin