B202 kannen venttileistä

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
öljysormi
"Aero"
Viestit: 390
Liittynyt: Ma Elo 18, 2003 17:38

Viesti Kirjoittaja öljysormi »

Eli venttiilitkin ovat samaa materiaalia, eikö turbon venoja ole pintakäsitelty kestämään kovempia lämpöjä?
ex9000 -95aero,1.9 tdi passat, MB450SL-77,MB E220cdi,cls 55 amg
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Samat ovat venat 16v kansissa turbo sekä vapari.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
jarska
"Aero"
Viestit: 447
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2003 11:17
Paikkakunta: oulunsalo

Viesti Kirjoittaja jarska »

Eli kaikki T5-kannetkin keskenään identtisiä riippumatta koneen koosta ja onko turbo vai vapari?
Turbo Saabs never die, they just run faster...

Omega 3000tic
Ddeccard
"Tuplakaasari"
Viestit: 69
Liittynyt: Ti Elo 23, 2005 19:24
Paikkakunta: Helsinki

b202 kansien erot

Viesti Kirjoittaja Ddeccard »

Pistänpä minäkin lusikkani tähän soppaan.

Sunnuntaina laitettiin uudemman mallisen 202 kannen tilalle vanhempi, ja kun kaikki oli kiinni niin huomattiin ettei vanhemmasta löydy turbolle öljyvientiä. Johtuukohan siitä että vanhemmissa on ollut pelkästään vesijäähdytteisiä garretteja...?

Arvatkaa muuten paloiko pinna "hieman" :)

Mistäköhän päin uskaltaisi ryöstää öljyt turbolle kun ei millään jaksaisi alkaa irrottamaan ja koneistamaan tuohon kanteen enään yhtään mitään. Öljynsuodattimelta meinataan ottaa, mutta onko tuossa sitten mitään järkeä?
--
I thought what I'd do was, I'd pretend I was one of those deaf-mutes; Or should I?
You know what I'd like to be?
I mean if I had my goddam choise, I'd just be the catcher in the rye and all.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ööh? Lohkossahan on öljylähtö, siinä lähellä nakutusanturin paikkaa. Ei mikään ahdin ole pelkästään vesijäähdytteinen, ilman öljyä ei oikein laakerointi toimi. ;) Vanhemmista tuo "ylimääräinen" vesijäähdytys puuttuu kylläkin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Ddeccard
"Tuplakaasari"
Viestit: 69
Liittynyt: Ti Elo 23, 2005 19:24
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Ddeccard »

Menee nurkkaan häpeämään... :oops:

Taisi mennä tältä pojalta pahemman kerran vedet ja öljyt sekaisin. Alla kuvat kansista :

Tämä oli autossa kiinni, mutta sitten nelosptyn tulpankierteet pettivät...
http://i37.photobucket.com/albums/e98/d ... _Kansi.jpg

Ja tämä tuli tilalle.
http://i37.photobucket.com/albums/e98/d ... _kansi.jpg

Eli vedenkierrostahan tuossa tosiaan taitaa olla kysymys. Onneksi tuli nopeasti korjausta, elisi muuten saattaneet mennä vedet ja öljyt vielä pahemmin sekaisin. 8O

Joo, mutta validi kysymys onkin siis että mistä kohtaa kannattaisi tuo vesi ryöstää tuolle turbolle?
--
I thought what I'd do was, I'd pretend I was one of those deaf-mutes; Or should I?
You know what I'd like to be?
I mean if I had my goddam choise, I'd just be the catcher in the rye and all.
ecopower
"Hirsch"
Viestit: 996
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 22:54
Paikkakunta: ylivieska

Re: b202 kansien erot

Viesti Kirjoittaja ecopower »

Ddeccard kirjoitti:Pistänpä minäkin lusikkani tähän soppaan.

Sunnuntaina laitettiin uudemman mallisen 202 kannen tilalle vanhempi, ja kun kaikki oli kiinni niin huomattiin ettei vanhemmasta löydy turbolle öljyvientiä. Johtuukohan siitä että vanhemmissa on ollut pelkästään vesijäähdytteisiä garretteja...?

Arvatkaa muuten paloiko pinna "hieman" :)

Mistäköhän päin uskaltaisi ryöstää öljyt turbolle kun ei millään jaksaisi alkaa irrottamaan ja koneistamaan tuohon kanteen enään yhtään mitään. Öljynsuodattimelta meinataan ottaa, mutta onko tuossa sitten mitään järkeä?
Liikaa nestemäisiä liemiä projektissa,onneksi asenus olut puuttuu! :P
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Vastaa Viestiin