ekaa saabia hankkimassa

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
janis77
"Kaasari"

ekaa saabia hankkimassa

Viesti Kirjoittaja janis77 »

eli olen hankkimassa ekaa saabia, ja olen ajatellut tota 9000 tai 900, kunhan on turbokoneella :D

tosta 9000 tonnisesta olisin kysynyt että onko jotain vuosimallia mitä "ei" kannata hankkia?? jotain muutoksia moottorissa, helpompi virittää??

9000 näyttää aika isolta autolta niin liikkuuko se mihinkään tolla 200hv:llä??
Lähteekö moottorisaha mäkistartilla käyntiin?? Nimim: turhaanko työnsin
Tero
"Aero"

Viesti Kirjoittaja Tero »

jos tonnariin päädyt niin, jos löydät 93vm/uudemmat ja trionicilla, niin siihen on helpompi löyttää ohjelmistoo ilmeisesti.

Tonnari liikkuu kyllä vakionakin, vaan eihän se koskaan riitä, koska nälkä kasvaa :P
Saab 9-5 Aero -00
Kurko
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Kurko »

janis77 kirjoitti:tosta 9000 tonnisesta olisin kysynyt että onko jotain vuosimallia mitä "ei" kannata hankkia?? jotain muutoksia moottorissa, helpompi virittää??

9000 näyttää aika isolta autolta niin liikkuuko se mihinkään tolla 200hv:llä??
CC koriset alkaa olemaan ruosteen valtaamia täällä pohjolassa, (ainakin ovien alalaidat). Uudemmat CS koppaset on sinkattu käsittääkseni kauttaaltaan, joten korin taistelu ruostetta vastaan on hiukan paremmassa mallissa.
Itse konstruktiohan on sama vm. 85-98. Eli vain pientä teknistä kehitystä tapahtunut vuosien varrella (lähinnä moottorissa ja sen ohjausjärjestelmässä, sekä korin muotoilussa).
Eli ollut vuonna 85 aikapaljon aikaansa edellä, kun tuntuu vielä hyvältä näin vuonna 06. :)
No joka autossahan on murheensa, (jopa Japanilaisissa toi-otassa), eli käytä hakua mm. DI, tasapainoakselit, bensapumppu, yms.
Ja harvassa 80-90 luvun perheautossa on tuo 200hp vakiona. :)
Eli rivakka peli ollut aikoinaan, ja ei tolla nykyjäänkään jää liikenteen jalkoihin, ja tuo lohkohan kestää melkein mitä tahansa. :D
saapasi
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja saapasi »

Mulla on vakiona 200hv ja automaatti ja kyllä se perusperheautot hyvin pesi ja oikeen mukavasti liikku. Mutta mutta köh pikku rahalla kun sai 45hv lisää niin otettavahan se oli ja kuten tossa jo mainittiin nälän kasvavan syödessä, niin voin hymyillen sanoa että harvalla ekaan stegiin jää :D . Toisaalta miksi pitäisi jäädä niin pitkälle kun vaan paikat kestää =steg3+.

Semmonen juttu viel, että jos viripotentiaalia enemmän haluat ajatetella, niin manuaalia on halvempi virittää ja siitä saa enemmän irti. Toi vahvistettu automaattiloota kun taitaa maksaa jotain 4000€ että tota..
Kurko
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Niin, saa tuon yli 40kg:n väännön jälkeen tuhlata tohon manuaaliin koplinkiinkin noin 1500€. :? (Jotta sais kestävän). :)
janis77
"Kaasari"

Viesti Kirjoittaja janis77 »

kiitoksia vaan hyvistä vastauksista, missä hinnoissa tollaset lastut on ja pystyykö asentamaan itse vai tarvitseeko viedä liikkeeseen??
Lähteekö moottorisaha mäkistartilla käyntiin?? Nimim: turhaanko työnsin
saapasi
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja saapasi »

500€ molemmin puolin. vertaillaksesi käytä hakua, löytyy paljon aiheesta. pystyy asentamaan itse, vartin homma (jos hitaasti tekee :) ).
Vastaa Viestiin