Tonnarin kestävyys?
Tonnarin kestävyys?
Mitenkähän paljon tonnarin kone kestää ajoa?
Kuola poskella kattellu Ruotsista hienoja Aeroja, mutta on kelattu mittariin aika paljon. http://www.blocket.se/ Eikä ole pahan hintasiakaan, tietysti veroja päälle +-2000 e, mutta silti.
Kuola poskella kattellu Ruotsista hienoja Aeroja, mutta on kelattu mittariin aika paljon. http://www.blocket.se/ Eikä ole pahan hintasiakaan, tietysti veroja päälle +-2000 e, mutta silti.
EX 9-5 2.3t -98
Kestävyyteen en ota kantaa, varmaan kestävät saman minkä muutkin 2.3-litraiset.
Selasin tuota blocketin tarjontaa ja jäi ihmetyttämään noiden ruotsiaerojen varustelutaso, melkein kaikista näyttäisi puuttuvan mm. jalopuut kojelaudasta ja ovista, keskikyynärnoja, takapyyhin, jne.
Eikös Ruotsin autovero ollut jo tuolloin aika kohtuullinen, vai miksikä ovat noin karttaneet varusteita?
Selasin tuota blocketin tarjontaa ja jäi ihmetyttämään noiden ruotsiaerojen varustelutaso, melkein kaikista näyttäisi puuttuvan mm. jalopuut kojelaudasta ja ovista, keskikyynärnoja, takapyyhin, jne.
Eikös Ruotsin autovero ollut jo tuolloin aika kohtuullinen, vai miksikä ovat noin karttaneet varusteita?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
..jalopuista viis, mutta kyynäräntuki ja takapyyhin ovat pop.
Hyvin huolehdittuna kestää tonnari vaikka hurumykke, mutta ohan noita koneiden laukeamisia ollu joitain, vaikka huollot käyty ohjelman mukaan. Toki ohan noita vikoja joka merkissä. Ittelle sattu nähtävästi motiltaan asiallinen yksilö... semmonen 15tkm tullut päästettyä vuodessa.
Laatikkon toimintaan ja ääniin kannattaa paneutua ostaessa... niin ei heti tarttis laakeri / synkkaremppaan alkaa. Kun jollotus kuuluu on yksi tai yleensä useampi lageri ruvella... loota voi tosin toimia vielä tuolloinkin todella pitkään ennenkuin laukeaa lopullisesti, mutta saattaapa hyvässä lykyssä laueta nopiastikin.
Ei ostaja voi välttämättä tietää, että esim. tasapainoketju on saattanu syödä hammasrattaat metallimönjäksi öljynkiertoon ja jälki voi olla sen mukaista koneessa.
Hyvin huolehdittuna kestää tonnari vaikka hurumykke, mutta ohan noita koneiden laukeamisia ollu joitain, vaikka huollot käyty ohjelman mukaan. Toki ohan noita vikoja joka merkissä. Ittelle sattu nähtävästi motiltaan asiallinen yksilö... semmonen 15tkm tullut päästettyä vuodessa.
Laatikkon toimintaan ja ääniin kannattaa paneutua ostaessa... niin ei heti tarttis laakeri / synkkaremppaan alkaa. Kun jollotus kuuluu on yksi tai yleensä useampi lageri ruvella... loota voi tosin toimia vielä tuolloinkin todella pitkään ennenkuin laukeaa lopullisesti, mutta saattaapa hyvässä lykyssä laueta nopiastikin.
Ei ostaja voi välttämättä tietää, että esim. tasapainoketju on saattanu syödä hammasrattaat metallimönjäksi öljynkiertoon ja jälki voi olla sen mukaista koneessa.
Viimeksi muokannut Ahtopaine, Ma Marras 20, 2006 17:34. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Mietin itsekin pitäisikö vaivautua poistamaan kyseinen ketju Kone käy hienosti eikä tp-osastolta kuulu mitään asiatonta ääntä, periaatteessa homman pitäisi mennä yhdessä lauantaissa jos ei mitään vastoinkäymisiä satu.Ahtopaine kirjoitti:..jalopuista viis, mutta kyynäräntuki ja takapyyhin ovat pop.
Hyvin huolehdittuna kestää tonnari vaikka hurumykke, mutta ohan noita koneiden laukeamisia ollu joitain, vaikka huollot käyty ohjelman mukaan. Mutta ohan noita vikoja joka merkissä. Ittelle sattu nähtävästi motiltaan asiallinen yksilö...
Ei ostaja voi välttämättä tietää, että esim. tasapainoketju on saattanu syödä hammasrattaat metallimönjäksi öljynkiertoon ja jälki voi olla sen mukaista koneessa.
Joo ei jalopuut vaikuta ajettavuuteen mutta tosi oudolta vaan näyttää tontun kojelauta puuttomana, kun on ehtinyt puihin jo tottumaan
Takapyyhin on kätevä kuten myös kyynärtuki, etenkin automaatissa, manuaalivehkeessä sitä ei niinkään kaipaa.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
Kun käytetyn tontun hankkii niin alussa kannattaa vaihtaa mahdollisuuksien mukaan iso osa kulutusosista ja ilmenneet vikakohteet käydä lävitse. Pommarin kanssa saa kyllä varmasti viettää jatkossakin rattosia tuunaushetkia, sillä pikkuvikaa ilmaantuu tasaseen tahtiin. Vähemmällä pääsee ehkä kuitenkin kun alussa tekee vähän isomman restaurointioperaation..
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
Korjataan ahtopaineen lausuntoa sen verran,että saa viettää aikaa jos haluaa... On tullut vietettyä auton kanssa aikaa sekä tiellä,että tallilla.. km sellanen 32tkm tullut ajettua ja suurimmat kulumisesta johtuvat viat joita tullut uusittua.. etu alatukivarren puslat uretaanisiin, taakse iskarit ja kallistuksenvakaajan kumit sekä moottoripuolelle startti, momenttituen kumit ja vaihdelaatikon kumi... hintaa tullut osille noin 300€+ työt päälle jotka on vaatineet asentajalta aikaa ja tupakkia..
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
...joo kylä maar määkin oon nauttinu joka hetkestä, paitti ehkä kun vaihoin parkkipaikalla kaatosateessa vetarin niveltä hypotermian partaalla. En silti pois vaihtas... no okei ehkä uudempaan tonttuun
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Tuohan menee jo osastolle: Mun tontussa ei ole mitään vikaa. Tuon verran vikaa nyt on jokaisessa.Tasapaino akseli kirjoitti:Korjataan ahtopaineen lausuntoa sen verran,että saa viettää aikaa jos haluaa... On tullut vietettyä auton kanssa aikaa sekä tiellä,että tallilla.. km sellanen 32tkm tullut ajettua ja suurimmat kulumisesta johtuvat viat joita tullut uusittua.. etu alatukivarren puslat uretaanisiin, taakse iskarit ja kallistuksenvakaajan kumit sekä moottoripuolelle startti, momenttituen kumit ja vaihdelaatikon kumi... hintaa tullut osille noin 300€+ työt päälle jotka on vaatineet asentajalta aikaa ja tupakkia..
Kyllähän autoa rassais jos ei olis muutakin tekemistä.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
hyvä jos löydät jo valmiiksi huolletun ja "korjatun",joka saattaa olla hiukan kalliimpi "huoltamattomaan" verrattuna,johon pistät sitten saman verran lisää rahaa korjauksiin...
ja ainahan Saabissa jotain... niinkuin muissakin kulkineissa!!
ja tosiaan,kyllähän sitä emäntääkin "............" jos vain saabin raplaamisen malttais lopettaa .. vai miten se menikään
ja ainahan Saabissa jotain... niinkuin muissakin kulkineissa!!
ja tosiaan,kyllähän sitä emäntääkin "............" jos vain saabin raplaamisen malttais lopettaa .. vai miten se menikään
9000 Aero -94.
Audi A6 2.0 TDi. Avant
Audi A6 2.0 TDi. Avant
Laitan tähän tiedot omasta "löydöstäni". Tuli liikkeeseen myyntiin 9000 CDE A 3.0 V6. Vm on 95, 94 käyttöönotettu ja mittarilukema 260 tkm. Yhdellä omistajalla on ollut ja huollot kirjattu tarkasti. Sähkölelut tuntuu toimivan ja siisti auto kaikin puolin. Hinta tuntui edukkaalle muihin 3-litraisiin verrattuna.
Toivottavasti tuolla on vielä pitkälti matkaa edessä. Olisi tarkoitus pitää pidempäänkin. Tallissa seisoo nyt vähemmän ajettu kaasarisatku. Vaimolle tuli luvattua, että myyn pois. Ainakin ilmoitus on laitettu
Toivottavasti tuolla on vielä pitkälti matkaa edessä. Olisi tarkoitus pitää pidempäänkin. Tallissa seisoo nyt vähemmän ajettu kaasarisatku. Vaimolle tuli luvattua, että myyn pois. Ainakin ilmoitus on laitettu
Viime viikolla tuli hommattua kakkosautoksi 9000 -89 2.0TA CD, kilometrejä takana 381tkm, tämän vuoden puolella laitettu rahaa kiinni 2500 euroa kunnostukseen (mm. ovien alaosat vaihdettu ja ruostetta ei mistään tunnu löytyvän). Muutama ilta on tallissa mennyt pikkuvikojen korjaamiseen ja öljyjen,suodattimien sekä tulppien vaihtamiseen, mutta nyt tonnari taas rokkaa ryhdikkäänä! Olen muuten vasta auton neljäs omistaja, mielestäni erittäin vähäinen omistajamäärä! Kyllä ne kilometrejä kestää, mutta myös huolenpito on silloin tärkeää!
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
..nykyinen vuotaa varmaan siks ku kärsii alitehoisuudesta ja liiasta vakiona olemisestaAnttiR kirjoitti:Haapta - 6 kirjoitti: Kannen oikaisu ja pahvin vaihto noin 300 000 ja sitten samat kilometrit taas.
Mulla ei yhdessäkään Sabassa ole kestänyt kansipahvi yli 200 000 km.Nykyisessäkin (karvan auki 150 000 ) pahvi vuotaa ja on menossa vaihtoon seuraavassa huollossa.