ilmastoinnin liemet ja lämppärin kenno....
ilmastoinnin liemet ja lämppärin kenno....
Eli muistaako kukaan mitä ainetta se taas oli mitä pitää pistää ja entäs sen öljyn tyyppi Auto siis vm. 88
Kun yks tuttu kodinkone korjaaja lupas laittaa mutta täytys ite hommata vielä kuivain, että saako ihan varaosa liikkeistä vai onko haettava hommaan erikoistuneista puljuista
Ja sit on pieni epäilys, että lämppärin kenno vuotas... onko mahdoton vaihtaa ilman ilmastoinnin purkamista Ajattelin että jos vaihtas syksymmällä.....kyselin kennoja viime syksynä niitä oli kahta malli: normaali ja tehokkaampi. Faijan autoon vaihdoin pari vuotta sitten motonetin kennon ja tuntuu olevan heikompi kuin alkuperäinen oli ja sitä en omaani kyllä haluis. eli onko komemuksia mistä saa tätä tehokkaampaa.....
Kun yks tuttu kodinkone korjaaja lupas laittaa mutta täytys ite hommata vielä kuivain, että saako ihan varaosa liikkeistä vai onko haettava hommaan erikoistuneista puljuista
Ja sit on pieni epäilys, että lämppärin kenno vuotas... onko mahdoton vaihtaa ilman ilmastoinnin purkamista Ajattelin että jos vaihtas syksymmällä.....kyselin kennoja viime syksynä niitä oli kahta malli: normaali ja tehokkaampi. Faijan autoon vaihdoin pari vuotta sitten motonetin kennon ja tuntuu olevan heikompi kuin alkuperäinen oli ja sitä en omaani kyllä haluis. eli onko komemuksia mistä saa tätä tehokkaampaa.....
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
Muistakko noin hintaa mitä makso , sais mukavasti haettua turusta kun porukat siitä usein ohi ajelee.....Jamppa kirjoitti:Itse ostin ässään sen kuivaimen semmoisesta paikka kuin turun jäähdytinkeskus, tai jotain sinne päin. Toimipisteitä myös hesassa yms.
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
Re: ilmastoinnin liemet ja lämppärin kenno....
Eli muistaako kukaan mitä ainetta se taas oli mitä pitää pistää ja entäs sen öljyn tyyppi Auto siis vm. 88
Kun yks tuttu kodinkone korjaaja lupas laittaa mutta täytys ite hommata vielä kuivain, että saako ihan varaosa liikkeistä vai onko haettava hommaan erikoistuneista puljuista
Jos vaihdat kuivaimen, kannattaa samalla vaihtaa myös paisuntaventtiili.
Se saattaa olla seuraava murheenaihe. Ja jos joudut vaihtamaan sen seuraavaksi, joudut taas tyhjentämään järjestelmän. Ja sehän maksaa.
Myös kuivaimessa oleva painekytkin kannattaa uusia.
Se ei tule kuivaimen mukana.
Kuivain ja paisuntaventtiili maksoivat yhteensä (viime kesänä)
hieman alle yhdeksänkymppiä. Paikkana Turun jäähdytinkeskus.
.
Kun yks tuttu kodinkone korjaaja lupas laittaa mutta täytys ite hommata vielä kuivain, että saako ihan varaosa liikkeistä vai onko haettava hommaan erikoistuneista puljuista
Jos vaihdat kuivaimen, kannattaa samalla vaihtaa myös paisuntaventtiili.
Se saattaa olla seuraava murheenaihe. Ja jos joudut vaihtamaan sen seuraavaksi, joudut taas tyhjentämään järjestelmän. Ja sehän maksaa.
Myös kuivaimessa oleva painekytkin kannattaa uusia.
Se ei tule kuivaimen mukana.
Kuivain ja paisuntaventtiili maksoivat yhteensä (viime kesänä)
hieman alle yhdeksänkymppiä. Paikkana Turun jäähdytinkeskus.
.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: ilmastoinnin liemet ja lämppärin kenno....
Onkos tämä paisuntaventtiili kompuran kyljessä? Taitaa nimiittäin oma tonttu sylkeä siitä freonit ilmoille...Isolohko kirjoitti:
Jos vaihdat kuivaimen, kannattaa samalla vaihtaa myös paisuntaventtiili.
Se saattaa olla seuraava murheenaihe
.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Lieneekö tietoa, että mikä varoventtiili siinä kompuran kyljessä sitten on? Nimittäin viime kesänä kerran sattui olemaan konepelti auki, kun kompuran kyljestä suhautti ihan lyhkäisen hetken freoneita, kun auto kävi tyhjäkäyntiä ilmastointi päällä. Helle oli silloin kova, eli ilmeisesti systeemi ylikuumeni-->paineet kasvoi--> liemet pihalle? Kokonaan järjestelmä ei silloin tyhjentynyt, mutta syssymmällä oli kaikki paineet hävinnyt.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Eiköhän se sitten nimenomaan ole varoventtiili, järjestelmään tarkoituksella tehty heikko paikka, josta vuotaa jos paineet nousee liikaa. Mulla on samanlainen mötikkä myös lauhduttimen alaputkessa.
Painekatkaisijan kuuluisi pysäyttää kompressori kun paineet nousevat liikaa (ja lisäksi pakottaa jäähdytyspuhallin päälle?).
Painekatkaisijan kuuluisi pysäyttää kompressori kun paineet nousevat liikaa (ja lisäksi pakottaa jäähdytyspuhallin päälle?).
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Varoventtiili
Omassa tapauksessa tuli freonit ulos varoventtilistä. Vein korjaamolle misä todettiin kompressorin akselitiiviste vuotavaksi. Vaihdettiin uusi tiiviste ja täytettiin, toimi. Parin kuukauden päästä tuli freonit taas ulos. Takasin korjaamoon. Kompressorin etupään tiiviste vuoti, asennettiin uusi kompressori ja kuivain. Jälleen parin kuukauden päästä freonit jälleen ulkona. Vaihdettiin uusi paistuntaventtiili, (vanha oli jumiutunut pienimmälle virtaukselle mikä kuumemmalla kelillä meinaa liiallista paineen nousua ja varoventtiili aukeaa). Sen jälkeen on toiminut useamman vuoden.
Suosittelen seuraavaa korjausjärjestystä:
-paisuntaventtiili, osa maksaa muutaman kympin
-kuivain, samaten muutaman kympin
-täyttö
-jos edelleen vuotaa venttiilistä ulos, voidaan epäillä kompressoria.
MarkusJ
-929kcs
Suosittelen seuraavaa korjausjärjestystä:
-paisuntaventtiili, osa maksaa muutaman kympin
-kuivain, samaten muutaman kympin
-täyttö
-jos edelleen vuotaa venttiilistä ulos, voidaan epäillä kompressoria.
MarkusJ
-929kcs
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Jees, taitaa olla vähän vaihda-osa-kerrallaan-ja-toivo-parasta touhua kylmästöinnin tiivistäminen toimintakuntoon, mutta tuo Markuksen ehdottama järjestys tuntuu varsin järkeenkäypältä. Kiitoksia vastauksista, kassellaan saadaanko Saapin ikkunat kuurankukkasille kesähelteilläkin näillä vinkeillä
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
kiitosta kaikille
Eilen tuli haettua tuolta Turun jäähdytinkeskuksesta uusi lämppärin kenno, mutta ilmastointiin en sitten osia saanutkaan Olivat loppettaneet ilmastointi puolen......paisuntaventtiili, kuivain ja painekytkin tilauksessa nyt toisesta paikkaa, jos saavat.....
Suosittelivat siirtymään seuraavaksi saabin tiskille En oikein ymmärrä, eikö nekin teetä nämä työt muualla....
Eilen tuli haettua tuolta Turun jäähdytinkeskuksesta uusi lämppärin kenno, mutta ilmastointiin en sitten osia saanutkaan Olivat loppettaneet ilmastointi puolen......paisuntaventtiili, kuivain ja painekytkin tilauksessa nyt toisesta paikkaa, jos saavat.....
Suosittelivat siirtymään seuraavaksi saabin tiskille En oikein ymmärrä, eikö nekin teetä nämä työt muualla....
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
Kysy Waecolta
Älä nyt vielä luovu toivosta. Omaan autoon laitettiin Waecon kuivain ja venttiili. Alla Suomen Waecon yhteystiedot, luulisi tietävän jälleenmyyjä.
Waeco Finland Oy
PULTTITIE 17
00880 HELSINKI
Puh. 042 - 459 2200
http://www.waeco.fi
Toinen kiintoisa juttu on, että ilmastointi on Magneti Marellin valmistama tuote. t.s. siihen sopii Fiatin tai Alfan osat. Osanumeroiden selvitys voi olla tosin hankalaa. Tuntuntuntun 9k:hon oli laitettu tollaset.
t. MarkusJ
Waeco Finland Oy
PULTTITIE 17
00880 HELSINKI
Puh. 042 - 459 2200
http://www.waeco.fi
Toinen kiintoisa juttu on, että ilmastointi on Magneti Marellin valmistama tuote. t.s. siihen sopii Fiatin tai Alfan osat. Osanumeroiden selvitys voi olla tosin hankalaa. Tuntuntuntun 9k:hon oli laitettu tollaset.
t. MarkusJ
Saabille vasta äärimmäisessä hädässä...mokomat rahastajat.Kipe_9000 kirjoitti:kiitosta kaikille
Eilen tuli haettua tuolta Turun jäähdytinkeskuksesta uusi lämppärin kenno, mutta ilmastointiin en sitten osia saanutkaan Olivat loppettaneet ilmastointi puolen......paisuntaventtiili, kuivain ja painekytkin tilauksessa nyt toisesta paikkaa, jos saavat.....
Suosittelivat siirtymään seuraavaksi saabin tiskille En oikein ymmärrä, eikö nekin teetä nämä työt muualla....
Ilmastoinnin osia myy myös tämä liike:
Combi Cool
http://www.combicool.fi/
Sieltä löytyy myös autoilmastoinnin osia.
Kysäisin toissa kesänä ilmastoinnin osia myös Speedpartsilta.
Sieltäkin niitä sai sillon, jopa ihan kohtuuhintaan.
Myisiköhän PCS/Jkl?
eli
PRO-Carservice Oy
Yritystie 2
FI-40320 Jyväskylä
r.seijari@mail.saabnet.com
014-282200
.