Rosteripakosarja
Rosteripakosarja
Ferrita ei pystynytkään toimittaan mulle rosteripakosarjaa ilman Ruotsissa käyntiä. Josko siellä kävisin , niin tulisi kohutuumman kalliiksi ko matka ja sarja.
Martelius haluaisi auton sinne viikoksi, mutta sekin on Helsingistä katsoen kaukana . Lupasi autoon asennettuna alle 900 E
Lähempänä on Lake Steel ( kirjoitusasu ?? ) , mutta kun ei vastaa soittoihin niin tuskin on luotettava yritys.
Onko jollain neuvoa , mistä sais järkevään hintaan ja kohtuu matkan päästä Helsingistä moisen . Bonusta kertyy , jos autoa ei tarvitse käyttää tai ainakaan seisottaa firmassa kauan.
Tiedän Maptunin tarjoavan ko laitetta , mutta tuntuu tosi kalliilta ja ko. firman toimitusvarmuudesta mulla on kokemuksesta erittäin huonot muistot.
Haluaako joku muu liittyä kimppatilaukseen ,josko putkia valmistava yritys löytyy???
Martelius haluaisi auton sinne viikoksi, mutta sekin on Helsingistä katsoen kaukana . Lupasi autoon asennettuna alle 900 E
Lähempänä on Lake Steel ( kirjoitusasu ?? ) , mutta kun ei vastaa soittoihin niin tuskin on luotettava yritys.
Onko jollain neuvoa , mistä sais järkevään hintaan ja kohtuu matkan päästä Helsingistä moisen . Bonusta kertyy , jos autoa ei tarvitse käyttää tai ainakaan seisottaa firmassa kauan.
Tiedän Maptunin tarjoavan ko laitetta , mutta tuntuu tosi kalliilta ja ko. firman toimitusvarmuudesta mulla on kokemuksesta erittäin huonot muistot.
Haluaako joku muu liittyä kimppatilaukseen ,josko putkia valmistava yritys löytyy???
tuolla myös tehdään noita sarjoja.
http://www.proturbo.fi/pakosarjat/pakosarj.htm
sitä en tiedä tekevätkö rosterista, mutta eikös se ole pakosarjassa ihan sama
paitsi tuo rosteri hienomman näköinen 
http://www.proturbo.fi/pakosarjat/pakosarj.htm
sitä en tiedä tekevätkö rosterista, mutta eikös se ole pakosarjassa ihan sama


Saab 9-3 TTID Vector 2008
Älkääs nyt MapTunia soimatko... viimeksi kun mulle tuli Ferritan puolisarja, niin niitä tuli oikein kaksin kappalein, toinen Ruotsista ja 2 viikon jälkeen toinen Suomen edustajalta. Ruotsista tullut oli jo tosin siinä vaiheessa ollut asennettuna alla sen 2 viikkoa
. Mutta jonkinlaisella aikataululla sentään.
Matti

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Eipä kannata toi pakosarja vaihto ellei halua vaan näön takia vaihtaa.Kysymys kuuluu paljonko tehoa koneesta ottaa?
vakio sarjalla on otettu yli 400 (430 jos muistan oikein) hevosen tehoja.
kannattaa aloittaa virittäminen jollain muulla jos ei koneessa ole vielä noin paljon potkua.
Jos Ruotsin kieli taipuu niin..
http://forum.saabturboclub.com/phpbb1/v ... 2A&start=0
hyvä linkki saabin pakosarjan saloihin
Kysele tolta peteriltä mitä se ottaa kun tekee sulle sellaisen rosterisarjan
tai tuoltahan se löytyy
http://WWW.PETERGPRODUCTION.COM
vakio sarjalla on otettu yli 400 (430 jos muistan oikein) hevosen tehoja.
kannattaa aloittaa virittäminen jollain muulla jos ei koneessa ole vielä noin paljon potkua.
Jos Ruotsin kieli taipuu niin..
http://forum.saabturboclub.com/phpbb1/v ... 2A&start=0
hyvä linkki saabin pakosarjan saloihin
Kysele tolta peteriltä mitä se ottaa kun tekee sulle sellaisen rosterisarjan
tai tuoltahan se löytyy
http://WWW.PETERGPRODUCTION.COM
9000cc vm-89 2,0T ex.autom.
Toyota Land Cruiser FJ40 -75 3.9L L6
BMW 525
Toyota Land Cruiser FJ40 -75 3.9L L6
BMW 525
Ei tuo ruotsi taivu, mutta mitä noista penkkipapruista silmäilemällä näki, niin alhaalla tippui ja ylhäälle tuli tuplana takaisin.suora6 kirjoitti:Eipä kannata toi pakosarja vaihto ellei halua vaan näön takia vaihtaa.Kysymys kuuluu paljonko tehoa koneesta ottaa?
vakio sarjalla on otettu yli 400 (430 jos muistan oikein) hevosen tehoja.
kannattaa aloittaa virittäminen jollain muulla jos ei koneessa ole vielä noin paljon potkua.
Jos Ruotsin kieli taipuu niin..
http://forum.saabturboclub.com/phpbb1/v ... 2A&start=0
hyvä linkki saabin pakosarjan saloihin
Kysele tolta peteriltä mitä se ottaa kun tekee sulle sellaisen rosterisarjan
tai tuoltahan se löytyy
http://WWW.PETERGPRODUCTION.COM
Vajaa 100nm on aika paljon, mikäli tässä nyt vaan tuo pakosarja tuotti tuon tuloksen ja muu kombinaatio pysyi samana.
Juu, mutta on sillä sarjalla muitakin mahdollisia ominaisuuksia kuin ulkonäkö, esim ahtimen paikan siirto ja ahtimen vaihto ilman sovitekappaleita, keveys jne.
Tosiasia vaan on, että rst/hst sarja maksaa tänäpäivänä suhteettomasti, johtuen siitä, että materiaalin hinta on noussut julmasti.
Esim: Mustasta leikatut pakosarjan laipat +17% vajaassa vuodessa

Kysymys kuuluu paljonko tehoa koneesta ottaa?
moniko näistä ottaa suomenmaassa yli 500 heppaa?
jos olet virittämässä yli 400 hevosen tehoille niin osta pakosarja.
ennen pakosarjan vaihtoa autoa on pitänyt virittää reilusti ennenkuin
rahalle saa vastinetta
Nää on vaan tämmösen persaukisen mielipiteitä joka miettii tarkkaan mitä eurolla saa vastineeksi.
Alkuperäinen kysyjä ei kyllä välittänyt tuotteen hinnasta tuon taivaallista eikä siitä onko se tarpeellinen joten yhteys tonne
http://WWW.PETERGPRODUCTION.COM
rahalla saa mutta onko se aina järkevää?
rosterisarja ei sitten kiillä enää ensimmäisen lämmityksen jälkeen jos se on pointti miksi sellainen pitää olla.
moniko näistä ottaa suomenmaassa yli 500 heppaa?
jos olet virittämässä yli 400 hevosen tehoille niin osta pakosarja.
ennen pakosarjan vaihtoa autoa on pitänyt virittää reilusti ennenkuin
rahalle saa vastinetta
Nää on vaan tämmösen persaukisen mielipiteitä joka miettii tarkkaan mitä eurolla saa vastineeksi.
Alkuperäinen kysyjä ei kyllä välittänyt tuotteen hinnasta tuon taivaallista eikä siitä onko se tarpeellinen joten yhteys tonne
http://WWW.PETERGPRODUCTION.COM
rahalla saa mutta onko se aina järkevää?
rosterisarja ei sitten kiillä enää ensimmäisen lämmityksen jälkeen jos se on pointti miksi sellainen pitää olla.
9000cc vm-89 2,0T ex.autom.
Toyota Land Cruiser FJ40 -75 3.9L L6
BMW 525
Toyota Land Cruiser FJ40 -75 3.9L L6
BMW 525
No ihan miten vaan, mutta portataan sitä kansiakin, vaikkei yli 500hp:n mennäkkään.
Ei sillä tehotavoitteella ole mitään tekemistä sarjan vaihdon kanssa.
Idea on sarjan kanssa ihan sama kuin kannen porttauksella, eli saada virtauksista ilo irti. Riittäähän orggis coolerikin varmaan hyvinkin pitkälle, mutta tehoahan se tuo lisää mitä kylmempää ilmaa koneelle pystyy syöttämään.
Lisää ilmaa, lisää bensaa, virtausvastuksista pois = More power.
Edelleen sillä sarjan vaihdolla on muitakin funktioita, kuin ulkönäkö, meinaan sillä saa sitä ahdinta siirrettyä, käännettyä, nostettua ja laskettua vaikka miten. Jo pelkästään ahtimen jälkeinen mahdollisemman suora downpipe näkyy lapuissa.
Asiaa voisi miettiä myös niin, että mitä iloa on ostaa jotain kallista jt:n tai muun valmistajan Dp:tä, kun nuuka mies tekee pakosarjan ite ja sijoittaa ahtimen niin, että saa lähes suoran downpipen. Säästyy monta penniä ja tehollinen vaikutus on saletisti eri. Säästetyt rahat voi sitten laittaa vaikka isompaan ahtimeen tai keskiketterään.
Jokainen tyylillään ja näissä hommissa on yleensä aika vähän järkeä, kysyykä vaikka naapurin avensis kuskilta, mitä mieltä on autojen virittelystä
Se myönnettäköön, että rosterisen sarjan hinta on tuplaten,ellei triplaten mustaa kalliimpi.
Ei sillä tehotavoitteella ole mitään tekemistä sarjan vaihdon kanssa.
Idea on sarjan kanssa ihan sama kuin kannen porttauksella, eli saada virtauksista ilo irti. Riittäähän orggis coolerikin varmaan hyvinkin pitkälle, mutta tehoahan se tuo lisää mitä kylmempää ilmaa koneelle pystyy syöttämään.
Lisää ilmaa, lisää bensaa, virtausvastuksista pois = More power.
Edelleen sillä sarjan vaihdolla on muitakin funktioita, kuin ulkönäkö, meinaan sillä saa sitä ahdinta siirrettyä, käännettyä, nostettua ja laskettua vaikka miten. Jo pelkästään ahtimen jälkeinen mahdollisemman suora downpipe näkyy lapuissa.
Asiaa voisi miettiä myös niin, että mitä iloa on ostaa jotain kallista jt:n tai muun valmistajan Dp:tä, kun nuuka mies tekee pakosarjan ite ja sijoittaa ahtimen niin, että saa lähes suoran downpipen. Säästyy monta penniä ja tehollinen vaikutus on saletisti eri. Säästetyt rahat voi sitten laittaa vaikka isompaan ahtimeen tai keskiketterään.
Jokainen tyylillään ja näissä hommissa on yleensä aika vähän järkeä, kysyykä vaikka naapurin avensis kuskilta, mitä mieltä on autojen virittelystä

Se myönnettäköön, että rosterisen sarjan hinta on tuplaten,ellei triplaten mustaa kalliimpi.
Ulkonäkö on tietysti katu-uskottavuutta lisäävä asia eli siis ei mitenkään paha. Ajattelin ,jos olis saanut spoolausta parannettua ja vähän lisää tehoa. Pakosarja on kuitenkin halvempi vaihtoehto kuin uusi turbo ja softa.
Täytyypä tutkia noita käppyröitä lisää .
Selkeänä haittana pakosarjan vaihdosta on lisääntynyt lämpö konehuoneessa. Näin kuulemma thermoteceista ja pinnotteista huolimatta.
Virittelyn järkevyydestä olen naapurin avensis-kuskin kanssa samaa mieltä. Mutta mulla onkin mopo karannut käsistä ja sen rehellisesti myönnän. Mutta on tosi tehokas auto ( ja tietoisuus siitä) tosi mukavaa/ hauskaa.
Täytyypä tutkia noita käppyröitä lisää .
Selkeänä haittana pakosarjan vaihdosta on lisääntynyt lämpö konehuoneessa. Näin kuulemma thermoteceista ja pinnotteista huolimatta.
Virittelyn järkevyydestä olen naapurin avensis-kuskin kanssa samaa mieltä. Mutta mulla onkin mopo karannut käsistä ja sen rehellisesti myönnän. Mutta on tosi tehokas auto ( ja tietoisuus siitä) tosi mukavaa/ hauskaa.
Juuri näin.. Muutos ei ole tietenkään yhtä suuri, mutta joskus hetkellisesti riittäväAnttiR kirjoitti:Ajattelin ,jos olis saanut spoolausta parannettua ja vähän lisää tehoa. Pakosarja on kuitenkin halvempi vaihtoehto kuin uusi turbo ja softa.

Eikä sitä avensis kuskia kannata ainakaan kuunnella, muita neuvojia sitten harkinnan varaisesti

ihan mielenkiinnosta kysyn että kuinkas pahasti tuo mopo on karannut käsistä ja mikä on "tehokas" auto? pistä vaikka yv:llä jos et täällä halua huudellaAnttiR kirjoitti: Mutta mulla onkin mopo karannut käsistä ja sen rehellisesti myönnän. Mutta on tosi tehokas auto ( ja tietoisuus siitä) tosi mukavaa/ hauskaa.

628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
Remonttiapua saabisteille!