Pompuissa ja kuormalla perä kolahtaa
JT:stäkö nyt puhutaan? Tuleekos myös Ferritan putki kovinkin pitkälle ulos?
Ostan: 2-tahti Saab
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
Kyllä, JT:stä puhutaan. Mun silmissä toi ulostulo on ehkäkin vaan makeempi kun on niin massiivinen. Ferrita ei tuntuisi tulevan niin ulos. Tosin se "mehupilli" ei samalla tavalla silmään pistäkään kun taitaa olla vaan 2,5"...JT:ssä ainakin mulla on ulostulo 3,5" ellei 3,75". AnttiR:llä on tonnarissa Ferritan koko setti, sieltä potkiaisissa näät.Ässä kirjoitti:JT:stäkö nyt puhutaan? Tuleekos myös Ferritan putki kovinkin pitkälle ulos?
Menen nyt kahden jälkeen Torekiin ton korjauttamaan, haen Motonetistä samalla vähän kumikiinnikettä josko auttais.
Kolahdus
Minulla tekee tonnarin takapää samanlaisia kolinoita sen takia, että on edellinen omistaja laittanut kesärenkaille tuumaa normaalia leveämmät "tarvikevanteet", joissa lisäleveys tulee käytännössä sisäpuolelle. Niissä sitten kuormalla heitoissa osuu tasapainotuksen paino kevyesti siihen pitkittäiseen tukivarteen.
Syytä olikin mielenkiintoista hakea, kun ei ilman isompaa kuormaa saanut esiintymään mitenkään. Ja silloinkin tarvi kunnon töyssyn tai heiton tiessä.
Syytä olikin mielenkiintoista hakea, kun ei ilman isompaa kuormaa saanut esiintymään mitenkään. Ja silloinkin tarvi kunnon töyssyn tai heiton tiessä.
Jos saabismi on sairautta ja turbosaabismi mielisairautta, niin olkoot sitten.
Entiset: 9-5 2.2TiD Linear Wagon A -04, 9000 CD 2.0t -97, 9000 CD 2.0T -88, 90 -86
Nykyinen: 9-3 SC 1.8t -06
Entiset: 9-5 2.2TiD Linear Wagon A -04, 9000 CD 2.0t -97, 9000 CD 2.0T -88, 90 -86
Nykyinen: 9-3 SC 1.8t -06
Mun mehupilli vastaa mun itsetuntoa , en tarvitse Saapasin ISOA ulostuloa .Samalla olen välttänyt mahdolliset kolinat , jotka aiheutuvat pakoputkesta.
Oulun yliopisto on mitannut virtaukset ja mittauksissa ( en tiedä mitä muita putkia / katteja ) on Ferritan setti ollut ykkönen ( vaikka on mehupilliulostulolla ).
Sain kirjallisen elinikäisentakuun setille , niin kauan kuin auto on minun omistuksessani
Tosin en tiedä miten päätyputki vaikuttaa , kun mennään ISOIHIN tehoihin kuten em. nikillä.
Oulun yliopisto on mitannut virtaukset ja mittauksissa ( en tiedä mitä muita putkia / katteja ) on Ferritan setti ollut ykkönen ( vaikka on mehupilliulostulolla ).
Sain kirjallisen elinikäisentakuun setille , niin kauan kuin auto on minun omistuksessani
Tosin en tiedä miten päätyputki vaikuttaa , kun mennään ISOIHIN tehoihin kuten em. nikillä.
Mitäköhän tästäkin nyt sanoisi
Kymmenen senttiä liikaa ulkona, kyseessä siis 2.5 tuumainen Ferrita. Tuskin tuota saa paljoakaan hivutettua sisemmäksi.
Kymmenen senttiä liikaa ulkona, kyseessä siis 2.5 tuumainen Ferrita. Tuskin tuota saa paljoakaan hivutettua sisemmäksi.
Ostan: 2-tahti Saab
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
Tommosen mutta CD mallissa näin täällä OulussaÄssä kirjoitti:Mitäköhän tästäkin nyt sanoisi
Kymmenen senttiä liikaa ulkona, kyseessä siis 2.5 tuumainen Ferrita. Tuskin tuota saa paljoakaan hivutettua sisemmäksi.
Eikös tuosta ollut puhetta että CS:ssä tuo johtuis siitä että putki on CD mallista jossa johtuen se on n.10cm liian pitkä CS:ään?
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
..äläs nyt innostu Ei mulla nyt NIIN ISO ole ...vaikka eihän koolla ole väliä, tekniikkahan se ratkaisee siellä toisessakin paikassaAnttiR kirjoitti:Mun mehupilli vastaa mun itsetuntoa , en tarvitse Saapasin ISOA ulostuloa .Samalla olen välttänyt mahdolliset kolinat , jotka aiheutuvat pakoputkesta.
Oulun yliopisto on mitannut virtaukset ja mittauksissa ( en tiedä mitä muita putkia / katteja ) on Ferritan setti ollut ykkönen ( vaikka on mehupilliulostulolla ).
Sain kirjallisen elinikäisentakuun setille , niin kauan kuin auto on minun omistuksessani
Tosin en tiedä miten päätyputki vaikuttaa , kun mennään ISOIHIN tehoihin kuten em. nikillä.
Onhan se Ferrita pitkäikäisempi, mutta virtauksilla ei liene merkitystä kuin juuri niissä kovemmissa tehoissa. +että enhän mä voi pataa enää muutenkaan pahemmin maustaa toi tomsku ku on.
Mutta huomenna kaikki sitten vuoden viimeistä kertaa Keimolaan putkiakin potkimaan, eikös!
edit: Ainiin..en päässyt eilen Torekiin kun tenttiviikko meni sotkemaan. Ensi keskiviikkona on uusi aika, eikä esteitä. Viimehetkillä, kun torstaina onkin sitten jo Lapin reissuun lähtö.
Täytynee tehdä jotakin samanlaista, eihän tuolla kehtaa ajellaAnttiR kirjoitti:Mulla lyhennettiin rälläkällä toi n. 10 cm . Loppukoristeesta pala pois ja hitsillä kiinni putken päähän. Ei kymppi plussan -näköinen , mutta mielestäni parempi kuin putki Ässän kuvassa.
Otettiinko sinulla putkea myös lyhyemmäksi, vai pelkästään suukappaleen kohdalta? Teitkö itse, vai käytitkö jossakin? Voisin viedä samalle pajalle, jos ovat jo sinun autolla harjoitelleet
Ostan: 2-tahti Saab
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
Täytyypä kysäistä Tikkurilasta. Potkijaisiin en pääse työmatkan takia. Muistan kuitenkin, että en ole kiinnittänyt huomiota autosi pakoputkeen negatiivisessa mielessä, eli se on luultavasti hyvin tehty
Joudun muutenkin menemään vielä auton alle, koska putki taisi asettua hieman vinoon, ja pääsee tietyllä kierrosvälillä resonoimaan pohjan suojapeltiä vasten. Kiireessä piti taas eilen pakertaa, muka
Olenkin vähän epäileväinen omiin mekaanikon taitoihini. Vanhaa sanontaa mukailemalla: "Laita itsesi asialle, ja tee kohta uudestaan".
Joudun muutenkin menemään vielä auton alle, koska putki taisi asettua hieman vinoon, ja pääsee tietyllä kierrosvälillä resonoimaan pohjan suojapeltiä vasten. Kiireessä piti taas eilen pakertaa, muka
Olenkin vähän epäileväinen omiin mekaanikon taitoihini. Vanhaa sanontaa mukailemalla: "Laita itsesi asialle, ja tee kohta uudestaan".
Ostan: 2-tahti Saab
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
Torekissa käytiin. Siirreltiin putkea oikeelle ja laiteltiin uusia kumeja ja kumia myös vähän tukivarteen. Vähän parani ja ei enää niin heilu, mutta kyllä isommassa hidastetöyssyssä edelleen hitto vie kolahtaa Harmittavan iso rööri kun ei sinne näköjään mahdu. Toropainenkin vaan hoki ettei oo tonnariin niin iso putki suunniteltu.hma kirjoitti:Auto ylös, putkea vähän takaapäin katsottuna oikealle, auto alas. Siten ettei enää kolise kun kädellä vispaat. Aika ahdas välihän siinä on.saapasi kirjoitti:Jep kyllä se sivuttaissuunnassa kiinni johonkin ottaa, tossa auton vahasin ja samalla heiluttelin, KIITOS HMA! En kuitenkaan lopuksi enää jaksanu ryömiä sinne alle, joten täytyy se vielä katsoa.
Ongelmaksi muodostuu esteettinen seikka (ainakin itselläni), eli valtaisa putkenpää ei olekaan enää keskellä helman aukkoa
Noh, jotain iloakin samassa reissussa... Heitettiin sisään uusi Forgen säädettävä aktuaattori. Peruspaineet jäi ahtomittarin mukaan 0,5bar kun ei aamulla ehditty enempää säätää. Nastoilla en viittiny repiä, mutta kyllähän toi helposti hyppää yli baarin kun vähän syvemmälle painaa. Ja huomattavasti herkemmin ottaa nyt pinnalta puol baaria.