Pompuissa ja kuormalla perä kolahtaa

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Ässä
"Hölösuu"
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Heinä 30, 2003 07:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Ässä »

JT:stäkö nyt puhutaan? Tuleekos myös Ferritan putki kovinkin pitkälle ulos?
Ostan: 2-tahti Saab

#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989,
Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

jt ainakin minulla.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Viesti Kirjoittaja saapasi »

Ässä kirjoitti:JT:stäkö nyt puhutaan? Tuleekos myös Ferritan putki kovinkin pitkälle ulos?
Kyllä, JT:stä puhutaan. Mun silmissä toi ulostulo on ehkäkin vaan makeempi kun on niin massiivinen. Ferrita ei tuntuisi tulevan niin ulos. Tosin se "mehupilli" ei samalla tavalla silmään pistäkään kun taitaa olla vaan 2,5"...JT:ssä ainakin mulla on ulostulo 3,5" ellei 3,75". AnttiR:llä on tonnarissa Ferritan koko setti, sieltä potkiaisissa näät.

Menen nyt kahden jälkeen Torekiin ton korjauttamaan, haen Motonetistä samalla vähän kumikiinnikettä josko auttais.
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Viesti Kirjoittaja saapasi »

hups meninkin viikkoa liian aikaisin, onkin vasta ensi tiistaina :)
aakoo
"Tuplakaasari"
Viestit: 98
Liittynyt: Ti Touko 30, 2006 16:03
Paikkakunta: Oulu

Kolahdus

Viesti Kirjoittaja aakoo »

Minulla tekee tonnarin takapää samanlaisia kolinoita sen takia, että on edellinen omistaja laittanut kesärenkaille tuumaa normaalia leveämmät "tarvikevanteet", joissa lisäleveys tulee käytännössä sisäpuolelle. Niissä sitten kuormalla heitoissa osuu tasapainotuksen paino kevyesti siihen pitkittäiseen tukivarteen.

Syytä olikin mielenkiintoista hakea, kun ei ilman isompaa kuormaa saanut esiintymään mitenkään. Ja silloinkin tarvi kunnon töyssyn tai heiton tiessä.
Jos saabismi on sairautta ja turbosaabismi mielisairautta, niin olkoot sitten.
Entiset: 9-5 2.2TiD Linear Wagon A -04, 9000 CD 2.0t -97, 9000 CD 2.0T -88, 90 -86
Nykyinen: 9-3 SC 1.8t -06
AnttiR
"Hirsch"
Viestit: 979
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2005 23:39
Paikkakunta: H:ki

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Mun mehupilli vastaa mun itsetuntoa , en tarvitse Saapasin ISOA ulostuloa .Samalla olen välttänyt mahdolliset kolinat , jotka aiheutuvat pakoputkesta.
Oulun yliopisto on mitannut virtaukset ja mittauksissa ( en tiedä mitä muita putkia / katteja ) on Ferritan setti ollut ykkönen ( vaikka on mehupilliulostulolla ). :P :P :P :P :P :P :P
Sain kirjallisen elinikäisentakuun setille , niin kauan kuin auto on minun omistuksessani
Tosin en tiedä miten päätyputki vaikuttaa , kun mennään ISOIHIN tehoihin kuten em. nikillä.
Ässä
"Hölösuu"
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Heinä 30, 2003 07:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Ässä »

Mitäköhän tästäkin nyt sanoisi :?

Kymmenen senttiä liikaa ulkona, kyseessä siis 2.5 tuumainen Ferrita. Tuskin tuota saa paljoakaan hivutettua sisemmäksi.
Ostan: 2-tahti Saab

#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989,
Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Ässä kirjoitti:Mitäköhän tästäkin nyt sanoisi :?

Kymmenen senttiä liikaa ulkona, kyseessä siis 2.5 tuumainen Ferrita. Tuskin tuota saa paljoakaan hivutettua sisemmäksi.
Tommosen mutta CD mallissa näin täällä Oulussa 8)

Eikös tuosta ollut puhetta että CS:ssä tuo johtuis siitä että putki on CD mallista jossa johtuen se on n.10cm liian pitkä CS:ään?

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
AnttiR
"Hirsch"
Viestit: 979
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2005 23:39
Paikkakunta: H:ki

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Mulla lyhennettiin rälläkällä toi n. 10 cm . Loppukoristeesta pala pois ja hitsillä kiinni putken päähän. Ei kymppi plussan -näköinen , mutta mielestäni parempi kuin putki Ässän kuvassa.
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Viesti Kirjoittaja saapasi »

AnttiR kirjoitti:Mun mehupilli vastaa mun itsetuntoa , en tarvitse Saapasin ISOA ulostuloa .Samalla olen välttänyt mahdolliset kolinat , jotka aiheutuvat pakoputkesta.
Oulun yliopisto on mitannut virtaukset ja mittauksissa ( en tiedä mitä muita putkia / katteja ) on Ferritan setti ollut ykkönen ( vaikka on mehupilliulostulolla ). :P :P :P :P :P :P :P
Sain kirjallisen elinikäisentakuun setille , niin kauan kuin auto on minun omistuksessani
Tosin en tiedä miten päätyputki vaikuttaa , kun mennään ISOIHIN tehoihin kuten em. nikillä.
..äläs nyt innostu :D Ei mulla nyt NIIN ISO ole 8) ...vaikka eihän koolla ole väliä, tekniikkahan se ratkaisee siellä toisessakin paikassa :lol:

Onhan se Ferrita pitkäikäisempi, mutta virtauksilla ei liene merkitystä kuin juuri niissä kovemmissa tehoissa. +että enhän mä voi pataa enää muutenkaan pahemmin maustaa toi tomsku ku on.

Mutta huomenna kaikki sitten vuoden viimeistä kertaa Keimolaan putkiakin potkimaan, eikös!


edit: Ainiin..en päässyt eilen Torekiin kun tenttiviikko meni sotkemaan. Ensi keskiviikkona on uusi aika, eikä esteitä. Viimehetkillä, kun torstaina onkin sitten jo Lapin reissuun lähtö.
Ässä
"Hölösuu"
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Heinä 30, 2003 07:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Ässä »

AnttiR kirjoitti:Mulla lyhennettiin rälläkällä toi n. 10 cm . Loppukoristeesta pala pois ja hitsillä kiinni putken päähän. Ei kymppi plussan -näköinen , mutta mielestäni parempi kuin putki Ässän kuvassa.
Täytynee tehdä jotakin samanlaista, eihän tuolla kehtaa ajella :lol:

Otettiinko sinulla putkea myös lyhyemmäksi, vai pelkästään suukappaleen kohdalta? Teitkö itse, vai käytitkö jossakin? Voisin viedä samalle pajalle, jos ovat jo sinun autolla harjoitelleet :lol:
Ostan: 2-tahti Saab

#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989,
Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
AnttiR
"Hirsch"
Viestit: 979
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2005 23:39
Paikkakunta: H:ki

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Putki laitettiin Euro Stainlessissa ,Tikkurikuja 1 , puh.388 1155.
Liikkeen omistaja herra Palo on mukava hemmo ja ainakin minä pääsin hintaneuvottelussa enemmän kuin tyydyttävään tulokseen.
Torstaina saatan saapua potkiaisiin .Siellä näet miltä näyttää.
Ässä
"Hölösuu"
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Heinä 30, 2003 07:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Ässä »

Täytyypä kysäistä Tikkurilasta. Potkijaisiin en pääse työmatkan takia. Muistan kuitenkin, että en ole kiinnittänyt huomiota autosi pakoputkeen negatiivisessa mielessä, eli se on luultavasti hyvin tehty :)

Joudun muutenkin menemään vielä auton alle, koska putki taisi asettua hieman vinoon, ja pääsee tietyllä kierrosvälillä resonoimaan pohjan suojapeltiä vasten. Kiireessä piti taas eilen pakertaa, muka :oops:

Olenkin vähän epäileväinen omiin mekaanikon taitoihini. Vanhaa sanontaa mukailemalla: "Laita itsesi asialle, ja tee kohta uudestaan".
Ostan: 2-tahti Saab

#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989,
Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
AnttiR
"Hirsch"
Viestit: 979
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2005 23:39
Paikkakunta: H:ki

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Unohtu vielä , että mulla putki ei tullut ihan helman pokauksen keskelle, vaan perästä katsoen oikeaan laitaan. Seikka saattaa ärsyttää perfektionistejä.
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Viesti Kirjoittaja saapasi »

hma kirjoitti:
saapasi kirjoitti:Jep kyllä se sivuttaissuunnassa kiinni johonkin ottaa, tossa auton vahasin ja samalla heiluttelin, KIITOS HMA! En kuitenkaan lopuksi enää jaksanu ryömiä sinne alle, joten täytyy se vielä katsoa.
Auto ylös, putkea vähän takaapäin katsottuna oikealle, auto alas. Siten ettei enää kolise kun kädellä vispaat. Aika ahdas välihän siinä on.

Ongelmaksi muodostuu esteettinen seikka (ainakin itselläni), eli valtaisa putkenpää ei olekaan enää keskellä helman aukkoa ;)
Torekissa käytiin. Siirreltiin putkea oikeelle ja laiteltiin uusia kumeja ja kumia myös vähän tukivarteen. Vähän parani ja ei enää niin heilu, mutta kyllä isommassa hidastetöyssyssä edelleen hitto vie kolahtaa :( Harmittavan iso rööri kun ei sinne näköjään mahdu. Toropainenkin vaan hoki ettei oo tonnariin niin iso putki suunniteltu.

Noh, jotain iloakin samassa reissussa... Heitettiin sisään uusi Forgen säädettävä aktuaattori. Peruspaineet jäi ahtomittarin mukaan 0,5bar kun ei aamulla ehditty enempää säätää. Nastoilla en viittiny repiä, mutta kyllähän toi helposti hyppää yli baarin kun vähän syvemmälle painaa. Ja huomattavasti herkemmin ottaa nyt pinnalta puol baaria.
Vastaa Viestiin