V-M kirjoitti:EGR... tai siis osia siihen eli noiden kautta kai menee lisä ilmaa (hapettaa) niitä kaasuja. Pois vaan ja parempi pakosarja tilalle.
V-M
KIITÄN.Tuo on vaa yhdestä romuautosta tutun purkaamolta, ei onneksi omasta,hävettäs noin paskasta moottoritilaa esitellä.Eli mikä tossa on sitte se käytännön hyöty tossa EGR:ssä?
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD(KA) 2005 9³CV Aero 2.0T (HA) 1990 9000CC 2.0T A (MR) 1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR) 1975 99L 2.0 A (HA)
Vähentää typen oksideja pakokaasussa ja heikentää kulkineen alavääntöä tarjoamalla jo poltettua kaasua uudellen poltettavaksi. Tukkii imusarjan aikatotaalisesti ajan kuluessa (mömmöä). Ja kyseistä pakokaasun osaa ei mitata Suomessa. Sveitsissä, Ruotsissa ja USA:ssa ainakin mitataan ja ehkä jossain muualla myös.
HAKU:un EGR ja löydät kuvat miltä näyttää mömmö
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Jope kirjoitti:Niin minustakin tuo kyllä näytti "ram air"-putkistolta, eli ilmaa laitetaan pakokaasujen joukkoon eikä pakokaasua imusarjaan.
Hapettimia en ole nähnyt kuin vapareissa, 80-lukulaisissa melko usein.
Niin tuossahan on ne molemmat eli EGR putki lähtee siitä sarjan päästä (se ryppy putki) sinne EGR venalle imusarjan lähelle ja hapettimen kanavat sitten siihen pako kanavan juureen.
On tullut aika monta noita purettua ja poistettua
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135