Kuskin ovi jää auki nollakelillä
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 178
- Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:12
- Paikkakunta: Vantaa
Kuskin ovi jää auki nollakelillä
Mitenkäs CS:n kuskin oven vuoraukset lähtee ja minne kannattaa rasvat laitta (ja mitkä rasvat?) kun nollakelillä ovi jää toisinaan auki (ilmeisesti lukko jostakin jäätyy). Eli voiko purkaa ja kasata maalaijärjellä vai tarvitaanko ohjeita. Samalla voisi korjata peilinvalintakytkimen kun siitä jai otin käteen, onko erillinen osa vai yhdessä joystickin kanssa?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
Mullakin meinaa jäätyä välistä kiinni tai auki, joten rasvauspaikkatieto tulisi tarpeeseen... kertokaa!
Paneeli on kiinni useilla eri torxikantaisilla ruuveilla: 2kpl kahvassa suojatulppien alla. 1kpl avausvivun juuressa suojamuovin alla, 2kpl muovisen tavarasäilytyskotelon paadyissä suojatulppien alla, ja ovivalon suojamuovi(kiinni ovipaffissa 1ruuvilla) irti, jonka alla 1kpl lisää. Eli, jos oikein muistelin niin yhteensä joudut avaamaan ainakin 7 ruuvia. Ovipaffin yläreunan lista on painettu semmosilla klipsuilla oven peltiin kiinni... lähtee varovasti ylespäin verhoilua nitkuttamalla. Lisäksi paneelissa on yksi tai kaksi normaalia muovista painettavaa klipsua.. nuot lähtee irti helposti paneelia vain vetämällä. Takaovissa ainakin tulee olla varovainen, ettei samalla ruhjo paffin yläreunassa olevan lukonaukaisutapin metallisten vipuvarsien heiveröistä muovista kiinnitysmekanismia paskaksi... varovaisuus ei haitanne edessäkään.
Paneeli on kiinni useilla eri torxikantaisilla ruuveilla: 2kpl kahvassa suojatulppien alla. 1kpl avausvivun juuressa suojamuovin alla, 2kpl muovisen tavarasäilytyskotelon paadyissä suojatulppien alla, ja ovivalon suojamuovi(kiinni ovipaffissa 1ruuvilla) irti, jonka alla 1kpl lisää. Eli, jos oikein muistelin niin yhteensä joudut avaamaan ainakin 7 ruuvia. Ovipaffin yläreunan lista on painettu semmosilla klipsuilla oven peltiin kiinni... lähtee varovasti ylespäin verhoilua nitkuttamalla. Lisäksi paneelissa on yksi tai kaksi normaalia muovista painettavaa klipsua.. nuot lähtee irti helposti paneelia vain vetämällä. Takaovissa ainakin tulee olla varovainen, ettei samalla ruhjo paffin yläreunassa olevan lukonaukaisutapin metallisten vipuvarsien heiveröistä muovista kiinnitysmekanismia paskaksi... varovaisuus ei haitanne edessäkään.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Pari vuotta sitten suihkuttelin WURTH:n synteettistä vaseliinia ( tavara on sprayta ja muuallakin kehuttua tavaraa ) lukkoihin. Eli ovipahvit irti, jotta pääsee näkemään lukkomekanismin. Siellä vivustossa on aikamoinen hässäkkä. Useita tasaisia toisiaan vasten liikkuvia metallipintoja. Kun näiden pintojen väliin jäätyy sinne kondensoitunut vesi, niin lukot käyttäytyy edellä mainituin seurauksin.
Mitään ei tarvinnut purkaa, vaan riitti, että sprytä suihkutettiin runsaasti vähänkään epäilyttäviin paikkoihin. Edellä selostetun toimenpiteen jälkeen ei ole kertakaan lukot jäätynyt ei edes talvella auton painepesurilla pesun jälkeen.
Mitään ei tarvinnut purkaa, vaan riitti, että sprytä suihkutettiin runsaasti vähänkään epäilyttäviin paikkoihin. Edellä selostetun toimenpiteen jälkeen ei ole kertakaan lukot jäätynyt ei edes talvella auton painepesurilla pesun jälkeen.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
Kiitti... täytyy painaa huomen ostamaan tuota vaseliinia, pääsi viimekesänä muistaaksein loppumaan just ko aines. On hyväksi havaittua muissakin kohteissa.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 178
- Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:12
- Paikkakunta: Vantaa
Minä putsasin vanhat vettyneet rasvat lukosta pois ja sitten laitoin CRC litiumrasvaa.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 829#106829
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/uudet/litiumrasva.jpg
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/uudet/lukko
Peilinvalintakytkin voi olla helpointa korjata vaihtamalla ehjä samanlainen tilalle.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 829#106829
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/uudet/litiumrasva.jpg
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/uudet/lukko
Peilinvalintakytkin voi olla helpointa korjata vaihtamalla ehjä samanlainen tilalle.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00