Kyllähän se viittaa. Itselläkin tänä syksynä juuri viimeisellä ajokerralla ennen Aeron talviteloille laittoa, by-pass ja ahtopainemittari lopettivat toimintansa (ehkä tuli polkastua liian reippaasti ). Ja vika löytyi juuri sieltä mistä arvelinkin, y-haaralta mittarille lähtevä letku oli antanu periksi. Tuo olikin ainoa letku jota ei vielä oltu uusittu, nyt se onkin talven aikana hyvä vaihtaaihottuma kirjoitti: ...viittaako tuo mahdollisesti vuotoon tuossa letkunpuolella?
9000 ahtopainemittari
Eipä ollut tuo letku Y-haaralta yhtenäistä mittaristolle, vaan katoaa siitä konehuoneesta kennonletkujen kanssa jonnekin kabiiinin sisälle, ja sieltä sitten tulee ilmeisesti toinen liitin, koska mittaristolle tulee tuo paine n.15cm letkun pätkällä siitä jostain ilmastointilaitteen kyljestä?Jani O kirjoitti:Kyllähän se viittaa. Itselläkin tänä syksynä juuri viimeisellä ajokerralla ennen Aeron talviteloille laittoa, by-pass ja ahtopainemittari lopettivat toimintansa (ehkä tuli polkastua liian reippaasti ). Ja vika löytyi juuri sieltä mistä arvelinkin, y-haaralta mittarille lähtevä letku oli antanu periksi. Tuo olikin ainoa letku jota ei vielä oltu uusittu, nyt se onkin talven aikana hyvä vaihtaaihottuma kirjoitti: ...viittaako tuo mahdollisesti vuotoon tuossa letkunpuolella?
Nyt vaan ongelmana onse, että konehuonene puolen letkut oli helppo uusia, mutta siitä eteenpäin tuottaa ongelmia. Mihin tuo letku mahtaa mennä, ja ohjaakose myös jotain ilmastoinnin osia?
Onko tuohon olemassa jossakin räjäytyskuvia?
Siis, itsellä menee tuo letku Y-haaralta tuohon kennonletkujen vierestä jonnekin sisäpuolelle (minne?), ja sitten seuraavan pään olen löytänyt sieltä mittaristolta n. 15cm koneeseen päin, siinä ilmaputken alla on paikka johon letkun saa. Siitä eteenpäin on mysteeriä, eli missä tuo letku kulkee, ja missä on liitin?Mimmi kirjoitti:Letku(t) menevät läpivientiliittimeen (1 letku puolellansa) ja kabiininpuoleinen letku menee suoraan painemittarille ILMAN haaroituksia tms.
Teenkö suuren virheen, jos pistän suoralla letkulla tuolta konehuoneesta tohon mittaristolle, ja jätän nuo liittimet käyttämättä?
Ja missä kohti tuon sisälle tulevan letkun pitäis olla fyysisesti (läpivienti siis), jotta osais vähän edes kalastella sitä letkua?
Juu, kyllä se on löytynyt, mutta toinen puoli siitä läpiviennistä, missäs se luuraa?Mimmi kirjoitti:Lämppärinletkujen läpiviennin juuressa on läpivienti.
Jossain se pitäisi siinä polkimien oikealla puolella olla, mutta eipä vaan näy mitään kun työntelee letkua läpi siitä läpiviennistä?
Samoinhan sen täyty mennä johonkin liittimeen, koska yhtenäisenä letkuna se ei tuosta läpiviennistä mennyt mittaristoon, vaan mittaristolta lähtee lyhyt pätkä ilmaputken alle, jossa on letkun paikka. Nyt siis hakusessa tämä läpivienniltä tuohon liittimeen oleva pätkä, ja tuleeko ongelmia jonkun muun laitteen kanssa, jos en nuita liittimiä käytyä, vaan vedän yhtenäisen letkun suoraan tuolta konehuoneesta mittaristoon?
Tarkoittaneeko akvaario tuota lämmittimenmoottorin "omaa konehuonetta", ts. siellä kaukalan alla, suoraan tuulilasilta alaspäin?Mimmi kirjoitti:Siellä on läpiviennissä liitin. Liittimen toinen pää on pellin toisella puolella. Olethan akvaarion puolella?
Ei tule mitään ongelmia, vaikka vedät uuden letkun mittarille yhtenäisenä.
Jos tarkoittaa, niin sitä en ole avannut. Pitänee ottaa tässä auki ja katsoa mitä sieltä löytyy. Ja tosiaan, sitä siis ihmettelen, kun siellä on niitä lähtökä kojelaudan sisällä, joista tulee letku mittaristoon, mutta lähdöstä toiseen suuntaan on sitten pimennossa tuo kulku. Mutta katsotaan mitä sieltä löytyy, niin ollaan viisaampia
Nyt tuli puretta myös tuo "akvaario", ja sieltähän sen letkun sitten sai vietyä.
Ilmeisesti ei edellinen letku edes ollut kiinni missään vaiheessa, koska siinä akvaarion puolella oleva liitin oli tulpattu, enkä mitään muuta liitintä löytänyt.
Nyt kuitenkin toimii, ja vieläpä ihan kivasti.
Mitenkäs sitten tuo ahtojen heittely, onko normaalia kun paineet täyskaasukiihdytyksellä hieman soutaa?
Ahdot nousee kyllä vissiin ihan oikein, eli käy punaisen puolella, ja sitten jää siihen keltaisen ja punaisen rajalle, mutta tosiaan hieman soutaa. Voiskos johtua jumittavasta hukkiksesta?
En sitten tiedä kuinka paljon on vaikuttanut tuo, että järjestelmässä on varmasti ollut vuotoa koska letku on siellä akvaariossa ollut ihan vaan avoin, eikä tulpattu lainkaan.
Mitenkäs tuo trionic ,sehän myös "oppii" ajellessa, eli pitäiskö jotenkin opettaa uudestaan?
Ilmeisesti ei edellinen letku edes ollut kiinni missään vaiheessa, koska siinä akvaarion puolella oleva liitin oli tulpattu, enkä mitään muuta liitintä löytänyt.
Nyt kuitenkin toimii, ja vieläpä ihan kivasti.
Mitenkäs sitten tuo ahtojen heittely, onko normaalia kun paineet täyskaasukiihdytyksellä hieman soutaa?
Ahdot nousee kyllä vissiin ihan oikein, eli käy punaisen puolella, ja sitten jää siihen keltaisen ja punaisen rajalle, mutta tosiaan hieman soutaa. Voiskos johtua jumittavasta hukkiksesta?
En sitten tiedä kuinka paljon on vaikuttanut tuo, että järjestelmässä on varmasti ollut vuotoa koska letku on siellä akvaariossa ollut ihan vaan avoin, eikä tulpattu lainkaan.
Mitenkäs tuo trionic ,sehän myös "oppii" ajellessa, eli pitäiskö jotenkin opettaa uudestaan?
Niin, sitä tässä juuri pähkäilin että onko tuo heiluminen kuinka normaalia?Mimmi kirjoitti:Hukkiksen jousi löysä?
Voithan ottaa akun kengän irti 30 minuutiksi ja lähteä täyskaasukiihdytyksiä tekemään, mutta Trionic oppii kuitenkin takaisin "pappa-modeen" hetken cruisailtuasi.
Ei sitä oikeen kyllä perstuntumalla tunne, mittarista vain näkee että heiluu sen rajan verran, missä keltasta ja punasta on sekaisin.
Pitänee varmaan kokeilla ottaa akku irti ja katsella mitä tapahtuu