9000 + ahdin yms viritystä

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
norther7
"Turbo"
Viestit: 215
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 20:50
Paikkakunta: Eura

9000 + ahdin yms viritystä

Viesti Kirjoittaja norther7 »

eli tarkotuksena olis laittaa saabas kulkemaan niin et ttä jostain 50-100km/h++ vauhtia tulisi parhaiten... eli kannattaako ostaa esim proturbolta tuo to3 VIRITYS malli vaiko suosiolla to3/4 ahdin? ja mitä noille kaveriksi sitten? välijäähy ainakain, entä suuttimet? 3" downpipe taitaa olla "pakollinen" jomman kumman noiden kanssa... mutta luulisi tuon to3 viritysmallin heräävän aikasemmin/nopeammin kuin to3/4?????? ja hytöty tuossa 50-100kmh++ olevan parempi?+???????? apc, boksia varmasti on pakko "modata"/säätää ja bensapaineen säädinkin hommata???????

kokemuksia, osien yhteensopivuutta ja muita osia tuohon olisi kiva tietää, kaikki vinkit yms on tervetulleita! :)

auto saab 9000 -85 turbo 16v apc/EI di...
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Zebe »

Riippuu nyt ennenkaikkea mikä se tehotavoite on, jonka mukaan se ahdin pitää valita. T03/04:sta löytyy erilaisilla spekseillä, joten niistä täytyy etsiä sopiva, tai tietysti voi laittaa jonkin viritysmallin T03:n mutta isommilla tavoitteilla sekin toimii tulppana. Isoon nälkään löytyy 52/50 ar .63 pakopesällä oleva, joka puhaltaa 420hp asti, ja ei varmasti lopu kesken. Suuttimet menevät väkisin vaihtoon jos kerta aiot vaihtaa ahtimen, nimittäin vakiosuuttimet riittävät just sinne ~230hp tietämille, joten ne täytyy vaihtaa väh. 350cc suuttimiin ja lh-boxiin tarvitaan sitten sopivaksi räätälöity lastu. Välijäähdytin on vanhemmassa tonnarissa senverran huono, että sekin menee vaihtoon. Alu-Intercoolereita löytyy melko halvalla netistä (esim. HT-Tunelta). Myös pakoputkistoon olisi suositeltavaa tehdä päivitystä, ainakin 3" downpipe ellei raaski koko putkistoa vaihtaa paremmin hengittäväksi.

T03/04 Garrett on ainakin melkein bolt-on, ainoastaan imuputken joutuu rakentamaan itse uusiksi.

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=45972 tuossa on linkki vastaavan auton viritystä koskevaan threadiin.
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

punaisia -431 suuttimia voisin suositella, riittävät sinne 300 hujakoille ja niille on valmiita lastujakin...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
vapari
"Tuplakaasari"
Viestit: 53
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 15:56
Paikkakunta: paimio

Viesti Kirjoittaja vapari »

mistä sellaset punaiset suuttimet ja lastu? ja hinta luokkaa?
Article
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Zebe »

No ne suuttimet maksaa käytettynä 100-150e / 4kpl ja kysäseppä niille sopivasta lastusta joltain lastukurulta, esim. jcarlsonilta.
vapari
"Tuplakaasari"
Viestit: 53
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 15:56
Paikkakunta: paimio

Viesti Kirjoittaja vapari »

ostaisin jos jollain olis tarjolla. oon pistäny ilmotuksenki et halutaan osataa mut ei mitään kuulunu:/
Article
kopote12
"Viggen"
Viestit: 557
Liittynyt: La Elo 20, 2005 18:42
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kopote12 »

Auttakaas muakin. Tällä hetkellä kiinni toi T03 vakio hyrrä ja mieli tekisi vähän lisää jerkkua. Yks äijä sano että vaihda T04:n kompurapuoli. Hyödynkö mitään jos vaihdan isomman turbon vaikka en pensapuolelle tee muuta kun nostan pensan paineet karvan yli 3 bar.
Tällä hetkellä kiinni 3" putki ja ahdot nostettu 0.9 baariin manuaalisesti ilman APC:ta.
Saab 9-5 2,0t -1999
Vastaa Viestiin