Nopeusanturin toiminta?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Boiga
"Hirsch"
Viestit: 779
Liittynyt: La Elo 16, 2003 17:46
Paikkakunta: Seinäjoki

Nopeusanturin toiminta?

Viesti Kirjoittaja Boiga »

Morjens

Seuraavanlainen ongelma ilmestyi vaihdelaatikon vaihdon yhdeydessä:
Nopeusmittari toimii lämmettyään 50kmh ja ylöspäin ja taas lakkaa näyttämästä tämän nopeuden alle. Ensimmäiset testailut tuottivat tuloksen että mittari toimi vain 80-100kmh ylitte mutta välillä myös 70kmh on ollut rajana. Lämmettyään siis tuo raja tippuu 50kmh tietämille.

Uusi loota on 2.0 vapaasti hengittävästä (vuosimallia ei tiedä, sähköinen nopeusanturi). Ja alkuperäinen oli 2.3 turbon -91 mallinen sähköisellä nopeusanturilla.

Onko vika tuos nopeusanturissa vai laatikossa? ja ohjeet nopeusanturin vaihtoon (jos se pelkkä laatikonkyljestä ruuvattava anturin vaihto ei auta)
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla ;)
Boiga
"Hirsch"
Viestit: 779
Liittynyt: La Elo 16, 2003 17:46
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Boiga »

Nappasin sen anturin toisesta laatikosta mukaan joo. Eli se kierrettävä johon se johto tulee otaksun. Pitää vaihtaa se jossain välissä (ellei jäänyt sitten tuonne porukoille).
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla ;)
Suomik
"Hölösuu"
Viestit: 1117
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 11:32
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Suomik »

Anturivialta ensi tuntumalta haiskahtaisi: itsellä alkoi sähköinen mittari "huitomaan" pienemmissä nopeuksissa kun anturi kyrvähti. Kilomeetrejä tossa vaiheessa n.280tkm. Alkuun piti ajaa väh. 80km/h että lukema oli tolkullinen, vähitellen vakaan näyttämän raja hiipi yli sallittujen lukemien. :D Sen alapuolella viisari vain pompahteli, koska signaalia ei tullut kunnolla.

Voi siellä tietty kosketushäikkääkin olla liittimessä varsinkin kun sitä on hiljan sorkittu, mutta tämän olet varmaan kokeillut? Sitä paitsi liitinvika on todennäköisesti selkeästi joko on tai off...

Toi on käytettynäkin usein aika kallis osa, hyvä jos sinulla on vanhasta laatikosta varaosa tallessa. Vaihto on helppo homma, vaikka paikka on hiukan hankala...
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Vastaa Viestiin