Häikkää ruiskussa - 9000i

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
matson.m
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Pe Joulu 29, 2006 16:26

Häikkää ruiskussa - 9000i

Viesti Kirjoittaja matson.m »

Elikkä muutaman vuoden ollut poissa käytössä tuollainen 80-luvun 9000i ja kenties ruiskun takia sauhuttaa mustaa savua (savu siis kuitenkin tulee pakoputkesta, mutta mitä ilmeisimmin vika ruiskussa). Tarkoitus olisi siis laittaa vielä leimaan, mutta viasta ei vielä tietoa. Voiko olla että ohjausboxissa on tapahtunut jotain muutoksia itsestään eli säädöt mennyt kohdiltaan vai mitä tuossa sitten mahtaisi olla vikana?

Koitin tuossa etsiä vastaavan aiheisia topicceja mutta ei ainakaan näkynyt kyseisestä aiheesta noin peruskatsauksella. Kiitoksia vinkeistä jo etukäteen.
kopote12
"Viggen"
Viestit: 557
Liittynyt: La Elo 20, 2005 18:42
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kopote12 »

Minä en ainakaan usko LH boksin olevan rikki. Kyseessä ilmeisesti LH 2.2 ilman kattia+lambdaa. Säädettävällä IMM:ulla. En tiedä kuinka se muuttuisi IMMua säätämällä eli päästöarvoja kohdalleen. Veikkaisin kyseessä olevan venttiilivarren kumit tai männänrenkaat fuskaa (tuskin). Viekö öljyä?
Saab 9-5 2,0t -1999
micke74
"Ruisku"
Viestit: 126
Liittynyt: La Joulu 23, 2006 21:21
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja micke74 »

Onko siinä vielä samat bensat ku sillon ku se oli viimeksi oli ajossa, laita tuoretta ja käy antaan vähä kenkää..
9000 T16 -87
kopote12
"Viggen"
Viestit: 557
Liittynyt: La Elo 20, 2005 18:42
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kopote12 »

Nyt vasta luin tarkemmin ja huomasin ton että ollut ajosta pois muutaman vuoden. Sit en ihmettele yhtään vaikka savuttaa...venavarrenkumit kuivana ollu ni ei ne heti ala pitämään...jos edes alkavat ollenkaan 8O
Saab 9-5 2,0t -1999
matson.m
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Pe Joulu 29, 2006 16:26

Viesti Kirjoittaja matson.m »

jep eli kakkosen koneella on. kyllä autolle kenkää kunnolla annettu mutta eipä oikeestaan vaikuta auttavan. taisi auto keväällä puolisen tuntia olla ajossa, mutta juuri ennen ajon lopetusta alkoi käymään huonommin, ja sitä ennen ollut ainakin vuoden poissa käytöstä. öljyä kyllä löytyy ja tuoretta bensaa laitettu. venttiilivarren kumit tietysti voisi olla yksi mahdollisuus. onko niiden kunto helposti tarkastettavasti ja tietääkö joku saako niitä halvalla jostain?
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24629
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

jos auto seisoo esim yli talven niin en menisi sille ekaksi kenkää antamaan.... motonetista saat kumit,liimataan paikoilleen.
mie kokeilisin ekaksi:kone kuumaksi,tarkkailisin savutuksen määrää/väriä. sen jälkeen lähtisin pohtimaan toimenpiteitä!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
matson.m
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Pe Joulu 29, 2006 16:26

Viesti Kirjoittaja matson.m »

nalleolut kirjoitti:jos auto seisoo esim yli talven niin en menisi sille ekaksi kenkää antamaan.... motonetista saat kumit,liimataan paikoilleen.
mie kokeilisin ekaksi:kone kuumaksi,tarkkailisin savutuksen määrää/väriä. sen jälkeen lähtisin pohtimaan toimenpiteitä!
ok. savun väri oli mustaa eli viittaisi ainakin ruiskuun ja kyllä sieltä ihan mukava pöllähdys tulee..
kopote12
"Viggen"
Viestit: 557
Liittynyt: La Elo 20, 2005 18:42
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kopote12 »

Motonetin venakumit on edullisia (n. 1,5e/kipale). Ei niiden kumien kuntoa oikein voi avaamatta tietää muuta ku öljyn syömisestä ja savutuksesta. Yks vaihtoehto on ollut myös se että männänrenkaat alussa hieman jumittaa ni päästää virtauksia läpi. Näin oli ainakin yhdessä -92 koneessani.
Saab 9-5 2,0t -1999
matson.m
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Pe Joulu 29, 2006 16:26

Viesti Kirjoittaja matson.m »

kopote12 kirjoitti:Motonetin venakumit on edullisia (n. 1,5e/kipale). Ei niiden kumien kuntoa oikein voi avaamatta tietää muuta ku öljyn syömisestä ja savutuksesta. Yks vaihtoehto on ollut myös se että männänrenkaat alussa hieman jumittaa ni päästää virtauksia läpi. Näin oli ainakin yhdessä -92 koneessani.
Täytyykin tutkia. Mutta eikö silloin savutus ole hieman sinertävämpää jos öljyä palaa bensan seassa, eli eikö ihan musta sauhu viittaa liialliseen bensan syöttöön? Vai olenko aivan hakuteillä? 8O
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Aloita perusasioista, eli tarkista kaikki alipaineletkut ja käytä lämpimäksi uusilla tulpilla, irrota tulpat ja kerro eroaako jonkun niistä ulkonäkö toisista.

Venttiilivarren kumeista johtuva savutus on yleensä sinertävää, kuten männänrenkaista/öljyrenkaista johtuva.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Vastaa Viestiin