Morjens
Eli tonnari tuli remontista ja nyt ollut ajossa pari päivää. Toimii ok kyllä eilisiltaan asti, kunnes illalla kävin keskustassa niin kierrokset nousi tyhjäkäynnillä 1700-2000. Noh sammutin auton ja palatessani käynnistin niin ekalla yrityksellä hörähti ja sammu heti. Toinen yritys käynnisty heti ja pysy käynnissä. Jatkoin matkaani ja taas jouduin sammuttamaan (tyhjäkäynti edelleen 1700-2000). Tästä kun piti lähtea niin ekalla yrityksellä hörähti ja sammu, jonka jälkeen yritin uudestaan mutta pyöritti vain iloisesti ja bensa alkoi haisemaan. Muutamia lyhyitä starttauksia siinä tein tuloksetta. Odottelin jonku aikaa ja sitten kaasu pohjassa startaten räjähti käyntiin (röpötti, mut ilmeisesti liikaa bensaa sitten). Noh pian jouduin kuitenkin taas sammuttamaan ja tämän jälkeen en saanutkaan sitä hetkeen käyntiin. sahas vaan eikä edes luvannu. Vitutus alko jo iskemään kunnes viimein epätoivon yrityksellä lähti kaasu pohjassa käyntiin. Meinasi kuitenki sammua kaasusta mutta rauhallisella kaasun käytöllä lähti liikkeelle ja ajoin kotiin. Tänä aamuna kun töihin piti lähtee ei aluksi meinannut käynnistyä vaan joutui hetken sahaamaan ja lopulta lähti. Tyhjäkäynti normaali 1000 rpm eikä mitään erikoista. Töistä lähdin ja annoin tällä kertaa odottaa virrat päällä niin kauan että ajotieturin kaikki tekstit katosivat ja starttasin ja hyvin kävi. Toiminut tuossa parin asioinnin yhteydessä tänään ok.
Jotenkin tuo kierrosten nouseminen vaikuttaisi asiaan, aluksi epäilin DI-kassua mutta myös pelko bensapumpun menosta alkoi hiipua mieleen. Aikaisemmin ei ole ongelmia ollut, nyt laatikon hajoamisen seurakusena seissyt kuukauden päivät. Mikä siis saattaisi sitten olla vialla tällä kertaa?
Starttaus ongelmia
Starttaus ongelmia
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla 

-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Bensapumppu menee yleensä varoittamatta kerrasta, mutta tapauksiakin on että auto käy tyhjäkäyntiä mutta sitten jos koskee kaasuun niin sammuu. Toinen kampiakselin asentotunnistin joka voi kettuilla. Kolmas vaihtoehto AIC eli tyhjäkäyntimoottori. Neljäs vaihtoehto rikkinäinen BP...
Itellä meni just bensapumppu kertalaakista 215tkm kohdalla. Bensaa tuli kiskolle mutta ei rittävästi että olis lähteny käyntiin.
Itellä meni just bensapumppu kertalaakista 215tkm kohdalla. Bensaa tuli kiskolle mutta ei rittävästi että olis lähteny käyntiin.
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04