CD 9000 Nakuttaa kovaa 2.0ilman Turboa.

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
crashline
Matalapaineturbo
Viestit: 162
Liittynyt: Ma Joulu 11, 2006 10:39
Paikkakunta: Askola

CD 9000 Nakuttaa kovaa 2.0ilman Turboa.

Viesti Kirjoittaja crashline »

Eli kuuluuko tuohon kone malliin että se nakuttaa normaalia kovempaa?
eli kone oli ihan peruspetteri 2.0ilman turboa ja vuosimalli -90

Nakuttaa kylmänä sekä myös lämpimänä mutta ei niin kovaa kuin kylmänä...Välillä kuulostaa Dieseliltä tai niin tuossa eräs kaveri tokaisi (Ai ne tekee näihin nykyään Diesseli konneita???) vastasin siihen et se on ihan bensakoneella ja sit alkoi ihmetteleminen...

8)
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5324
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Oliskohan venttiilipainimet syynä, niistä osaa kuulua ilkeää kolinaa ja todellakin kuulostaa lähinnä dieseliltä siinä vaiheessa.

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
crashline
Matalapaineturbo
Viestit: 162
Liittynyt: Ma Joulu 11, 2006 10:39
Paikkakunta: Askola

Ahaa....

Viesti Kirjoittaja crashline »

Elikkä ne menis vaihtoon...Onko kalliskin remontti?
Niin aivan kuin joku naputtaisi siihen kanteen tulppien alle jollain metallisella vasaralla :D
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ahaa....

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

crashline kirjoitti:Elikkä ne menis vaihtoon...Onko kalliskin remontti?
Niin aivan kuin joku naputtaisi siihen kanteen tulppien alle jollain metallisella vasaralla :D
18€ kpl nostin Motonetistä. 18 x 16 = 288€. Lisäksi venakopan tiiviste ja uudet öljyt.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
kopote12
"Viggen"
Viestit: 557
Liittynyt: La Elo 20, 2005 18:42
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kopote12 »

Enpä tiedä kannattaako uusia ostaa nostimia ostaa kun selviät pelkällä nostimien purulla ja perusteellisella puhdistuksella. Itse tein koneeseen tämän ja kehrää kuin kissa.
Saab 9-5 2,0t -1999
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Venttiilinnostimien puhdistamisesta oli juuri juttua 900-puolella oikein kuvien kera.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=46712

Tuolta voi myös lukea työohjetta nostimien purkuun irti autosta:
http://saabpics.com:3000/gallery2/v/Dou ... 0.jpg.html
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
jthing
"Aero"
Viestit: 301
Liittynyt: Ma Elo 22, 2005 15:10
Paikkakunta: Vancouver

Viesti Kirjoittaja jthing »

Tarkista kuitenkin ensin ettei olisi vaan löystynyt nokkakeppien 'pitimet' siitä päästä missä ketjut ovat. Nopea homma ja on muistaakseni vain isolla Torxilla kiinni lohkossa. Tuo pitää juurikin diesel tyyppisen äänen ja kannattaa muuten tarkistaa äkkiä jos tämä on syy. Eli koppa pois ja kokeilemaan.
9-5 Aero Wagon MY04
S-SK #2566, STCF #27
olli9000CDturbo
"Aero"
Viestit: 431
Liittynyt: Ti Elo 03, 2004 10:08
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja olli9000CDturbo »

Tietenki Forte käsittelykin voisi auttaa. Auttoi ainaki entisessä tontussa.
#1249
9000 Aero Aut. -95 (Joulutonttu) Imola Red OE
9-5 4d 2.3t SE M5 -98
Suomik
"Hölösuu"
Viestit: 1117
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 11:32
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Suomik »

olli9000CDturbo kirjoitti:Tietenki Forte käsittelykin voisi auttaa. Auttoi ainaki entisessä tontussa.
Samaa mieltä, mutta nää on tapauskohtaisia. Kysehän ei ole pelkästään siitä, mita painimesta tulee ulos käsittelyn aikana, vaan myös siitä, mitä kanavissa tapahtuu matkalla sinne. Jos öljynsaanti painimelle asti paranee, se jo auttaa painimen toimintaa. Sitä paitse Fortetetut öljyt on niin lirua, että sellainen paikka, mikä on öljylle tiivis, ei välttämättä pidättele forte-öljyjä. Näin öljy kiertää käsittelyn aikana sielläkin/sinnekin, missä yleensä ei.

Kuten sanottu, nämä vaikutukset ja onnistumiset ovat tapauskohtaisia. Itsellä toimi hyvin, kierrosluku oli 1500rpm ja käyttöaika 45min. Venttiilien pauke loppui n.20sek sen jälkeen kun aineen kaatoi koneeseen, eikä nyttemmin ajetun 60tkm:n aikana ole palannut. Nakutus oli ihan kunnollista; dieseliksi munkin cc:tä tituleerattiin ennen pesua.

Toki äänen aiheuttaja voi olla joku muukin, "todellinen" vika. Tuo nokkapukkien löystyminen on yksi mahdollisuus, ja jos "päättää", että aiheuttaja onkin se, ei tee mieli paljoa ajella ennenkuin homma on tarkastettu.
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Vastaa Viestiin