Jälleen check enginestä.
Taitaa trionicciautoista liitin löytyä konehuoneen puolelta läheltä rintapeltiä, kunten tuossa jo todettiin. Seuraamalla sitä piuhaa moniurahihnan vieressä kulkevaa vesiputkea pitkin, päästään jo melko lähelle. Liitin on kiinnitetty taaemman mootorituen ja ohjaustehostimen letkun kanssa samaan paikkaan, eli kun taskulampulla kattelee imusarjan apurinpuolen nurkasta alaspäin, niin siellä on peltisysteemi, jossa on Lambdan piuhan liitäntä(jakoliitos) ja kiinnitysteline. Pikkusen hankalassa paikassa ehkä...
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Lisää updeittii:
Kävin nyt tsekkaamassa sen lambdan piuhan ja sen liittimen. Liitin on tosiaan akvaarion puolella siellä läpän alla???
EI OLE muita liittimiä ennen sitä lambdan johdossa.
Autoni joku sekasikiö trionicci
Samalla putsasin tyhjäkäynti moottorin ja laitoin loputkin haperot alipaineletkut vaihtoon.
Tosiaan sen lambdan liittimen putsasin ja tsekkasin. Oisko siitä nyt voinut jotain vastuksia tai muita arvoja mitata?
Edelleen CE palaa ja antaa MAPin ja happitunnistimen vilkutuksia. Nyt ajossa menee ihan OK, mutta pysähtyessä tyhjäkäynnin alas tuleminen kestää tovin.
Huomenna uusi lambda Motonetista.
-Hessu-
Kävin nyt tsekkaamassa sen lambdan piuhan ja sen liittimen. Liitin on tosiaan akvaarion puolella siellä läpän alla???
EI OLE muita liittimiä ennen sitä lambdan johdossa.
Autoni joku sekasikiö trionicci
Samalla putsasin tyhjäkäynti moottorin ja laitoin loputkin haperot alipaineletkut vaihtoon.
Tosiaan sen lambdan liittimen putsasin ja tsekkasin. Oisko siitä nyt voinut jotain vastuksia tai muita arvoja mitata?
Edelleen CE palaa ja antaa MAPin ja happitunnistimen vilkutuksia. Nyt ajossa menee ihan OK, mutta pysähtyessä tyhjäkäynnin alas tuleminen kestää tovin.
Huomenna uusi lambda Motonetista.
-Hessu-
Onpas mielenkiintoista... no onhan noissa jotain vuosimallieroja sitten. En kuitenkaan ole ainoa, jolla tuo lambdan liitin löytyy koneen takaa. Pääasia on, että sinä löysit omasi. Johtojen liitokset kannattaa sitten tehdä kunnolla tinaamalla ja sitten liimapintaista kutistesukkaa päälle. Noissa tarvikelambdoissa kun ei vissiin tahdo olla mitään liittimiä, johdonpätkät vain.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Nuo Check Engine -koodit pitääkin poistaa nollaamalla systeemi eli akun punainen kaapeli irti vartiksi. Pitäis ainakin MAPin koodi olla poistunut jos vika oli selkeästi siinä letkussa.hessu75 kirjoitti: Edelleen CE palaa ja antaa MAPin ja happitunnistimen vilkutuksia.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Kiitti varoituksesta/ infosta. Mä otan kaasukolvin mukaan remppaan sitten. Menee kerralla oikein.G-mies kirjoitti:Onpas mielenkiintoista... no onhan noissa jotain vuosimallieroja sitten. En kuitenkaan ole ainoa, jolla tuo lambdan liitin löytyy koneen takaa. Pääasia on, että sinä löysit omasi. Johtojen liitokset kannattaa sitten tehdä kunnolla tinaamalla ja sitten liimapintaista kutistesukkaa päälle. Noissa tarvikelambdoissa kun ei vissiin tahdo olla mitään liittimiä, johdonpätkät vain.
Matti
Huomenna näkee, meneekö homma taas kondikseen...
-Hessu-
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Ei ole Trionicissä IMMua. Kaasuläpän asentoanturi löytynee kaasuläppäkotelon kyljestä.hessu75 kirjoitti:Jaaha,
Eilen iltana sitten selailin muiden postauksia ja se IMMu tulee jos jossain värssyn välissä esille.
Ei vaan löytynyt kuvia ihme palikasta. Onko edes minun trionicci tonnarissa sitä?
Entä tämä kaasuläpän asentoanturi jutska?
Voisin nuokin nyt sitten puhdistaa, jos löytyy mun pelistä.
-Hessu-
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
OK,
Onkos siinä läpän asentoanturissa jotain varottavaa, saanko ottaa irti sen huoletta kokonaan?
-H-
Edittii:
Ajelin tuolla puolikuntoisella tonnarilla sitten töihin.
Kierrokset laskee tosiaan pienen viiveen jälkeen vasta alas.
80-100km/h nopeuksissa on taas kulutusmittari yli kymmenen.
Yhdessä ylämäessä kun vähän reippaammin kiihdytti (vauhti vähän yli 100km/h) teki melkein tumppauksen. Heti sen tapahduttua samantein nostin jalan kaasulta niin jatkoi nätisti matkaa. En osannut katsoa ahtomittaria.
Meneekö lambda nyt sitten jotenkin ahtojen kanssa myös käsikädessä?
Nyt ei sentään sammunut kun tiputti pienempiin nopeuksiin.
Kertokaas viisammat nyt tuon lambdan sielun elämästä. Se siis nuuskii sitä seosta tjsp ja sitten säätää sen avulla jotain?
Edittii ver II:
Justiinsa lounastauolla putsasin tuon läppäanturin/ kytkimen johdon liittimen. Se oli ruostepölyn peitossa sieltä sisältä. Rapsuttelin kontaktipinnat kiiltäviksi.
Näkee kohta, kun töistä lähtee, että auttoiko sekään yhtään.
Lambda ostettu ja se kanssa tänään asentaa.
Edittii ver III:
Wuhaa! Peli rokkaa taas ja käy kuin enkeli. Lambda oli siis sökö kaputt.
Laitan vielä uudet tulpat varuiksi. Oli sen verran musta tuo wanha lambaada, että uskon noiden nykyisten kynttilöiden olevan aikas tummanpuhuvat myös.
Onkos siinä läpän asentoanturissa jotain varottavaa, saanko ottaa irti sen huoletta kokonaan?
-H-
Edittii:
Ajelin tuolla puolikuntoisella tonnarilla sitten töihin.
Kierrokset laskee tosiaan pienen viiveen jälkeen vasta alas.
80-100km/h nopeuksissa on taas kulutusmittari yli kymmenen.
Yhdessä ylämäessä kun vähän reippaammin kiihdytti (vauhti vähän yli 100km/h) teki melkein tumppauksen. Heti sen tapahduttua samantein nostin jalan kaasulta niin jatkoi nätisti matkaa. En osannut katsoa ahtomittaria.
Meneekö lambda nyt sitten jotenkin ahtojen kanssa myös käsikädessä?
Nyt ei sentään sammunut kun tiputti pienempiin nopeuksiin.
Kertokaas viisammat nyt tuon lambdan sielun elämästä. Se siis nuuskii sitä seosta tjsp ja sitten säätää sen avulla jotain?
Edittii ver II:
Justiinsa lounastauolla putsasin tuon läppäanturin/ kytkimen johdon liittimen. Se oli ruostepölyn peitossa sieltä sisältä. Rapsuttelin kontaktipinnat kiiltäviksi.
Näkee kohta, kun töistä lähtee, että auttoiko sekään yhtään.
Lambda ostettu ja se kanssa tänään asentaa.
Edittii ver III:
Wuhaa! Peli rokkaa taas ja käy kuin enkeli. Lambda oli siis sökö kaputt.
Laitan vielä uudet tulpat varuiksi. Oli sen verran musta tuo wanha lambaada, että uskon noiden nykyisten kynttilöiden olevan aikas tummanpuhuvat myös.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2869
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Jatkampa vielä edellisestä.Henkka #2283 kirjoitti:Taitaakin jäljet johtaa tuohon snöreniin, josko oiskin syynä:
http://www.esnips.com/doc/1db5300e-2ee4 ... C02002.jpg
Silti vielä kummastuttaa tuo vilkunta, eikai tän pitänyt mitään itsestään tällä tavoin ilmaista...
Mikä tuon kuvassa näkyvän haljenneen letkun funktio on? Sehän räpsäisi taas lauantaina poikki päästänsä, meno oli takkuista kera check enginen. Tällä kertaa huomasin, että ahtomittari ei reagoi juuri ollenkaan kaasuun, eikä kyl kulkukaan ollut kohdallaan. Nyt on paikattu uudella letkulla. EPC:stä en pikaisella silmäyksellä löytänyt vastausta.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2869
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Jeps, imusarjan ja bybassin letkun haaroista bongasin. Tuosta se jatkuu sitten paineanturille ja ahtomittarille?jus kirjoitti:Imusarjalta bypassille, ylipainekatkaisijalle, paineanturille ja ahtomittarille?Henkka #2283 kirjoitti:Mikä tuon kuvassa näkyvän haljenneen letkun funktio on?
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
No sellaiseen tulokseen päätyy ainakin helposti kun arvailee vuosimallierojen vaikutusta. 87-auton alipainekaavio:Henkka #2283 kirjoitti:Jeps, imusarjan ja bybassin letkun haaroista bongasin. Tuosta se jatkuu sitten paineanturille ja ahtomittarille?
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/uudet ... etkut1.gif
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2869
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Kiitos kuvasta! Ko. letku vaikuttaa uhkaavan haperolta ja vähitellen katoaa auton uumeniin, kun tähän mennessä olen vain jatkoliitoksella sitä jatkanut. Mulla ei ole opuksia käsillä, mutta nyt kuvan turvin osaa varautuajus kirjoitti:No sellaiseen tulokseen päätyy ainakin helposti kun arvailee vuosimallierojen vaikutusta. 87-auton alipainekaavio:Henkka #2283 kirjoitti:Jeps, imusarjan ja bybassin letkun haaroista bongasin. Tuosta se jatkuu sitten paineanturille ja ahtomittarille?
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/uudet ... etkut1.gif
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Kävinpähän näyttämässä tonnaria taas uudella korjaamosedällä joka on erikoistunut sähköhommiin.
Mittauksissa havaitsi että päästöt oli liian korkeat ja sitä kautta rupesi tutkimaan lambda anturia. Jos nyt oikein ymmärsin niin ensinnäkin anturilta tuleva johto oli vioittunut, korjasi johdon ja tarkkaili kuinka paljon voltteja anturilta tulee. Sanoi että volttien pitäisi olla 0-1V. Mutta mittari näytti -0.5 - +0.5 volttia. Sai säädettyä jotenkin sen kohdalleen jolloin päästöt tipahtivat normaaliin.
Tämä ei kuitenkaan poistanut kiusallista Check Engine valoa mutta sanoi että tulla uudelleen että hän jatkaa tutkimista tuosta sitten.
Ollaanko tuossa oltu oikeilla jälillä ollenkaan, voiko Check Egnine vikakoodi johtua tuosta joka oli siis "22491 Polttoaineseos virheellinen joutokäynnillä"?
Mittauksissa havaitsi että päästöt oli liian korkeat ja sitä kautta rupesi tutkimaan lambda anturia. Jos nyt oikein ymmärsin niin ensinnäkin anturilta tuleva johto oli vioittunut, korjasi johdon ja tarkkaili kuinka paljon voltteja anturilta tulee. Sanoi että volttien pitäisi olla 0-1V. Mutta mittari näytti -0.5 - +0.5 volttia. Sai säädettyä jotenkin sen kohdalleen jolloin päästöt tipahtivat normaaliin.
Tämä ei kuitenkaan poistanut kiusallista Check Engine valoa mutta sanoi että tulla uudelleen että hän jatkaa tutkimista tuosta sitten.
Ollaanko tuossa oltu oikeilla jälillä ollenkaan, voiko Check Egnine vikakoodi johtua tuosta joka oli siis "22491 Polttoaineseos virheellinen joutokäynnillä"?
Re: Jälleen check enginestä.
No niin, nyt minä ostin tuon TommiP:n Saab 9000:n ja check engine valo palaa vieläkin. Eli valo rupeaa palamaan oikeastaan vain MAANTIE AJOSSA TASAKAASULLA, EI SIIS KIIHDYTTÄESSÄ. Heti kun konetta hieman kierrättää check engine valo sammuu ja syttyy taas kun tasakaasulla ajelee esim n. 20sek. Autohan oli 2.0T Automaatti vm. 1991 ameriikan malli. Nyt olis hyvät neuvot tarpeen, vinkkejä peliin!