ahtimen voitelu?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
janii
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: To Marras 16, 2006 01:58
Paikkakunta: karkkila

ahtimen voitelu?

Viesti Kirjoittaja janii »

PERSKELE!!! on tässä kuukauden aikana menny kaks ahdinta kaput.
tänään starttailin ilman ahdinta niin turbolle menevästä öljyputkesta ei tullut tippaakaan öljyä!!missä toi putken toinen pää mahtaa olla?voiskohan olla tukossa vai oisko öljypumppu paskana?ei kyllä ole öljynpainevalo vilkutellu.
-hullu-
9000 cd 2.3T vm:91
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Et oo sit tarkkaillu alavääntömittaria?

Syttyykös öljynpainevalo, kun laitat virrat päälle? Jos ei, ni anturi on kaput tai piuha irti. Jos pumppu ois kaput, ni tuskin ois ahdin porsinu pelkästään. Enpä oo kuullu, että ois öljyputki tukkeutunu..onha seki tietty mahollista jos sinne on jääny jotain paskaa asennuksessa. Siellä imusarjan alla on se lähtö. Olikos se toinen ahdin taatusti hyväkuntoinen paikalleen laitettaessa?
Viimeksi muokannut Japso, La Tammi 06, 2007 22:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Foxbody turbo
TURBOapc
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: La Elo 16, 2003 11:49
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja TURBOapc »

perskele ku ei ny oikein muista muista mutta muistaakseni tulee suoraan öljykanavalta.viisaammat valaiskaa.ettei vaan ois öljypumppu sökö..valohan palaa vasta kun paineita on liian vähän eli vähemmän kuin 0.5 baria..onko koneen yläkerta pitänyt meteliä.tuli vaan mieleen että nuo ventt.nostajat varmaan ensin ilmoittaa jos öljynpaine on vähissä.. se putki tai joku sielä on varmaan sitte tukossa..
TURBOapc
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: La Elo 16, 2003 11:49
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja TURBOapc »

japso kerkes ensin... :oops:
janii
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: To Marras 16, 2006 01:58
Paikkakunta: karkkila

Viesti Kirjoittaja janii »

uudessa ahtimessa ei ollu päittäis välystä mutta pikkusen ylös/alas oli.ja öljynpainevalo palaa ku virrat laittaa päälle.pitäskö sieltä öljyputkesta tulla öljyä startatessa?
-hullu-
9000 cd 2.3T vm:91
TURBOapc
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: La Elo 16, 2003 11:49
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja TURBOapc »

ylös/alas välystä saa ollakkin pikkasen ..jos kauan jaksaa pelkällä tartilla hinkuttaa niin pitäs tulla, kokeile mielummin käyntiin avustajan kanssa joka sammuttaa auton heti sen lähdettyä käyntiin (ja laita se putken pää esim. johonkin törppöön ettei roisku ympäriinsä)..
janii
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: To Marras 16, 2006 01:58
Paikkakunta: karkkila

Viesti Kirjoittaja janii »

TURBOapc kirjoitti:ylös/alas välystä saa ollakkin pikkasen ..jos kauan jaksaa pelkällä tartilla hinkuttaa niin pitäs tulla, kokeile mielummin käyntiin avustajan kanssa joka sammuttaa auton heti sen lähdettyä käyntiin (ja laita se putken pää esim. johonkin törppöön ettei roisku ympäriinsä)..

joo,täytyy huomenna kokeilla ku karhu on haihtunu verestä :lol:
-hullu-
9000 cd 2.3T vm:91
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2294
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja stara »

tulee mieleen , jotta mittaisin öljynpaineen. Turbojen vaihtelu on senverta "ikävää" puuhaa, jotta painetieto on perusteltua.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
janii
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: To Marras 16, 2006 01:58
Paikkakunta: karkkila

Viesti Kirjoittaja janii »

janii kirjoitti:
TURBOapc kirjoitti:ylös/alas välystä saa ollakkin pikkasen ..jos kauan jaksaa pelkällä tartilla hinkuttaa niin pitäs tulla, kokeile mielummin käyntiin avustajan kanssa joka sammuttaa auton heti sen lähdettyä käyntiin (ja laita se putken pää esim. johonkin törppöön ettei roisku ympäriinsä)..

joo,täytyy huomenna kokeilla ku karhu on haihtunu verestä :lol:
no eipähän tullu kokeiltuu on meinaan vittumaista saada käyntiin ku turbo on irti-ei jaksa tehdä mitään putki patentteja.
no kaivoin välijäähdyttimen irti niin siellä näkyy metalli lastua sisällä!!!!taitaa olla ahtimen siivistä peräisin :cry: mites toi väläri ois parasta pestä sisältä???? oisko liuotinta sissään ja vettä perään hyvä yhdistelmä???ja samalla kaikki ahtoputket puhtaiksi?
-hullu-
9000 cd 2.3T vm:91
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7683
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

janii kirjoitti: no kaivoin välijäähdyttimen irti niin siellä näkyy metalli lastua sisällä!!!!taitaa olla ahtimen siivistä peräisin :cry: mites toi väläri ois parasta pestä sisältä???? oisko liuotinta sissään ja vettä perään hyvä yhdistelmä???ja samalla kaikki ahtoputket puhtaiksi?
Myös löpö on melko hyvää tuohon, on vähän paksumpaa jolloin hiukkaset kulkeutuu paremmin mukana. Eikä toi haittaa vaikka sitä jääkin systeemiin hieman kun se palaa kumminkin pois.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2294
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja stara »

Jos öljymäistä kamaa jää sisään niin taitaa haitata lämmön siirtoa aika paljon.

Mä panisin vesiletkulla huuhtoen niinpäin, että kamat tulee ulos samasta reiästä mistä meni sisäänkin. paineilmalla ja (lämpö)puhaltimella / pölynimurilla kuivaus tai turboon kiinni?
sitten jotain tinneriä tai asetonia tms kovaa kamaa millä öljymäiset jätökset liukenee ja taas huuhtelu ja kuivaus.
jos on muovipäädyt niin varmistu, että kestää kovia liuottimia.
Painetta sinne ei kait liikaa tule vesiletkulla, koska virtauspintaa on reilusti.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Vastaa Viestiin