9000 TA16 ahtopaineet
9000 TA16 ahtopaineet
Virittelinpä hukkaportin akseliin lisäjousen, ahdot nousi kivasti.Mitä mieltä olette paineista:tarvikemittarilla mitattu,kerrasta pedaalin lattiaan ~1.4bar josta välitön pudotus ~0.8bar ja tasainen nouso ~1.2bar tasaisesti kiihdyttäen mittari nousee ~1.3bar .Onko tuo 1.4bar liian raju tonnarin koneelle elikkäs tuleeko vastaan poks onko se nakutuksen tunnistin joka pudottaa ahdot?
Katotaanko/säädentäänkö perusahtopaineet tomaatissa samaan tapaan, kuin manuskuukkelissakin? Hieman ot, mutta tahtoo sivistyä. Lueskelin taannoin tuota FAQia, ja siellähän tuosta persahdoista olikin selvitystä kyllä.
Mitenkä muuten "tehopuolella" tuommoinen 1.3bar meinaapi. Eikösse kuitenkin ole jonniverran vakioahtoja enämpi? Ja tohtiiko tuommosen tehdä paljon muailmaa nähneeseenki moottoriin?
Mitenkä muuten "tehopuolella" tuommoinen 1.3bar meinaapi. Eikösse kuitenkin ole jonniverran vakioahtoja enämpi? Ja tohtiiko tuommosen tehdä paljon muailmaa nähneeseenki moottoriin?
Ja kuinka vaikuttaapi kulutukseen b-paine? Varmaan kyllä löytyypi juttua haulla.9000 T16 kirjoitti:Heps tuosta tulikin mieleeni mikä on paras konsti nostaa bensan paine?
Tekkeekö tuo hukkaportin vääntäminen yksinään mitään tehoille, jos se ei pensaa saa (tai paine riitä?), eli meneekö "hukkaan".
Tuo stage1:hän on yllättävänkin tiukka, jos lähtökohtana on tuo 175hv. Minkähänlaisia vääntöjä tuo ykkönen antaa? Eikö tuo tomaatti kuitenkin jopa 400 Nm asti kestäne suht hyvin?
Tekee toki, mutta saat koneesi hajalle jos bensa loppuu kesken. Kyllähän sieltä sitä painetta tulee just niin paljon kun hukkiksesta / APC:stä ruuvaat.Tonppa kirjoitti:Vaihtamalla isompi bensanpaineensäädin.9000 T16 kirjoitti:Heps tuosta tulikin mieleeni mikä on paras konsti nostaa bensan paine?
Nouseehan se, jos isommilla ahdoilla ajelet talla pohjassa. Jos sulla on adaptoiva ruisku, niin pienemillä paineilla tuskin kulutus kasvaa kovin paljoa.Ja kuinka vaikuttaapi kulutukseen b-paine? Varmaan kyllä löytyypi juttua haulla. :oops:
Tekkeekö tuo hukkaportin vääntäminen yksinään mitään tehoille, jos se ei pensaa saa (tai paine riitä?), eli meneekö "hukkaan".
Suosittelen laittamaan esimerkiksi nakutusledin tai sitten hankkimaan jonkun (mielellään logittavan) seosmittarin jos tuolle linjalle lähdet.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)