9000 TA16 ahtopaineet

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
9000 T16
"Tuplakaasari"
Viestit: 60
Liittynyt: To Kesä 09, 2005 20:51
Paikkakunta: Tammela

9000 TA16 ahtopaineet

Viesti Kirjoittaja 9000 T16 »

Virittelinpä hukkaportin akseliin lisäjousen, ahdot nousi kivasti.Mitä mieltä olette paineista:tarvikemittarilla mitattu,kerrasta pedaalin lattiaan ~1.4bar 8O josta välitön pudotus ~0.8bar :o ja tasainen nouso ~1.2bar :lol: tasaisesti kiihdyttäen mittari nousee ~1.3bar :?.Onko tuo 1.4bar liian raju tonnarin koneelle elikkäs tuleeko vastaan poks :cry: onko se nakutuksen tunnistin joka pudottaa ahdot?
Ciswami
"Aero"
Viestit: 340
Liittynyt: Pe Marras 25, 2005 19:01
Paikkakunta: Villähde
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ciswami »

Ei hätää, anna palaa vaan...!
Honda Accord 2.2 CTDI-i Executive X 2006
VW Polo 1.4 Firstline 2002
BMW 320i E30
Ski-Doo Renegade MX-Z 1000cc
MB W126.022 (kesäauto)
9000 2.3T 1993 (isän)
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Autosi on näköjään -88, eli ilmeisesti DI+APC? Onko sinulla virilastu DI-boksissa? Jos nostit paineet hukkaportin tankoa modaamalla, deaktivoit samalla APC:n toiminnan..eli nakutuksenesto ei voi tehdä mitään, jos peruspaineet on noin korkealla.
Foxbody turbo
9000 T16
"Tuplakaasari"
Viestit: 60
Liittynyt: To Kesä 09, 2005 20:51
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja 9000 T16 »

9000 T16 -89
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Ok, eli DI/APC. Jos nostit nuo ahdot pelkästään tankoa ruuvaamalla, niin kannattaa pitää huolta, ettet tankkaa 95:sta tankkiin. Kaveri vasta poltti oman koneensa peruspaineiden nostolla.
Foxbody turbo
9000 T16
"Tuplakaasari"
Viestit: 60
Liittynyt: To Kesä 09, 2005 20:51
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja 9000 T16 »

Ei ole virilastuja.lisäjousi estää hukkaporin aukeamista vakiopaineilla.
Tonppa
"Viggen"
Viestit: 700
Liittynyt: Su Touko 22, 2005 16:45

Viesti Kirjoittaja Tonppa »

Katotaanko/säädentäänkö perusahtopaineet tomaatissa samaan tapaan, kuin manuskuukkelissakin? Hieman ot, mutta tahtoo sivistyä. Lueskelin taannoin tuota FAQia, ja siellähän tuosta persahdoista olikin selvitystä kyllä.

Mitenkä muuten "tehopuolella" tuommoinen 1.3bar meinaapi. Eikösse kuitenkin ole jonniverran vakioahtoja enämpi? Ja tohtiiko tuommosen tehdä paljon muailmaa nähneeseenki moottoriin? :P
9000 T16
"Tuplakaasari"
Viestit: 60
Liittynyt: To Kesä 09, 2005 20:51
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja 9000 T16 »

355000 on minun tonnarin mittarissa, kokeillan nyt kumpi pamahtaa ensin kone vai tomaatti 8O
9000 T16
"Tuplakaasari"
Viestit: 60
Liittynyt: To Kesä 09, 2005 20:51
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja 9000 T16 »

Ei ole ehkä paras konsiti tuo minun viritykseni mutta kun VAKIO AHDOT EI RIITÄÄÄÄÄÄ :twisted:
Tonppa
"Viggen"
Viestit: 700
Liittynyt: Su Touko 22, 2005 16:45

Viesti Kirjoittaja Tonppa »

:lol: :lol: "Mikä on kun ei aahdot riiiiitä, onko rotuuumme syytä tää.."

Olis mukava tietää nummeroita, että mitä tuommoinen ahtojen nosto meinaa. Tehopuolelta, ja toisaalta, kuinka paljon se koneen/tomaatin elinikää syö (toisaalta, vaikuttaapihan tuohon monet muutkin seikat..) :)
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Spedeparts taitaa luvata stage ykkösellä 1.2bar ja 220hv. Siinäkin on jo mukana bensalastu. Lykätkee nyt ainaki bensanpainetta lisää jos nosteletta ahtoja ilman virilastua.
Foxbody turbo
9000 T16
"Tuplakaasari"
Viestit: 60
Liittynyt: To Kesä 09, 2005 20:51
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja 9000 T16 »

Heps tuosta tulikin mieleeni mikä on paras konsti nostaa bensan paine?
Tonppa
"Viggen"
Viestit: 700
Liittynyt: Su Touko 22, 2005 16:45

Viesti Kirjoittaja Tonppa »

9000 T16 kirjoitti:Heps tuosta tulikin mieleeni mikä on paras konsti nostaa bensan paine?
Ja kuinka vaikuttaapi kulutukseen b-paine? Varmaan kyllä löytyypi juttua haulla. :oops:

Tekkeekö tuo hukkaportin vääntäminen yksinään mitään tehoille, jos se ei pensaa saa (tai paine riitä?), eli meneekö "hukkaan".

Tuo stage1:hän on yllättävänkin tiukka, jos lähtökohtana on tuo 175hv. Minkähänlaisia vääntöjä tuo ykkönen antaa? Eikö tuo tomaatti kuitenkin jopa 400 Nm asti kestäne suht hyvin?
Sensei
"Kaasari"
Viestit: 30
Liittynyt: Ma Syys 25, 2006 18:24

Viesti Kirjoittaja Sensei »

Ei siihen bensan paineiden säätöön tarvita kuin nippuside ennen oikeaa paineidentasaajaa ja sitten vain katsotaan optimaaliset paineet ja jätetään siihen:D:D
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Tonppa kirjoitti:
9000 T16 kirjoitti:Heps tuosta tulikin mieleeni mikä on paras konsti nostaa bensan paine?
Vaihtamalla isompi bensanpaineensäädin.
Ja kuinka vaikuttaapi kulutukseen b-paine? Varmaan kyllä löytyypi juttua haulla. :oops:
Nouseehan se, jos isommilla ahdoilla ajelet talla pohjassa. Jos sulla on adaptoiva ruisku, niin pienemillä paineilla tuskin kulutus kasvaa kovin paljoa.
Tekkeekö tuo hukkaportin vääntäminen yksinään mitään tehoille, jos se ei pensaa saa (tai paine riitä?), eli meneekö "hukkaan".
Tekee toki, mutta saat koneesi hajalle jos bensa loppuu kesken. Kyllähän sieltä sitä painetta tulee just niin paljon kun hukkiksesta / APC:stä ruuvaat.

Suosittelen laittamaan esimerkiksi nakutusledin tai sitten hankkimaan jonkun (mielellään logittavan) seosmittarin jos tuolle linjalle lähdet.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Vastaa Viestiin