Mitä vaaditaan muutoskatsastukseen 2.0->2.3 ??

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
ilkkajalmari
"Kaasari"
Viestit: 31
Liittynyt: Pe Kesä 03, 2005 12:50
Paikkakunta: Helsinki

Mitä vaaditaan muutoskatsastukseen 2.0->2.3 ??

Viesti Kirjoittaja ilkkajalmari »

Mulla on turboton vm -97 9000 CD manuaalivaihteistolla. 2.0 Kone on vaihdettu 2.3:een (ammattimies tehnyt), mutta muutoskatsastus vielä tekemättä. Mitä siihen vaaditaan? Pitääkö vaihtaa esim. jarruja tms. tehokkaampiin? Tietäisikö joku täällä vai pitäiskö kysyä katsastajalta suoraan? Mitähän moinen katsastus toimenpiteenä maksaa? Kiitos kaikista vastauksista etukäteen.
Elä ja anna elää!
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Mitä vaaditaan muutoskatsastukseen 2.0->2.3 ??

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

ilkkajalmari kirjoitti:Mulla on turboton vm -97 9000 CD manuaalivaihteistolla. 2.0 Kone on vaihdettu 2.3:een (ammattimies tehnyt), mutta muutoskatsastus vielä tekemättä. Mitä siihen vaaditaan? Pitääkö vaihtaa esim. jarruja tms. tehokkaampiin? Tietäisikö joku täällä vai pitäiskö kysyä katsastajalta suoraan? Mitähän moinen katsastus toimenpiteenä maksaa? Kiitos kaikista vastauksista etukäteen.
Eipä ole mitään eroa missään alustan, jarrujen tms. välillä 2.0 ja 2.3 vaparin suhteen. Kysy konttuurilta mitä lippulappuja vaativat, mutta jos on 2.3 konekin vähäpäästöisestä autosta, niin ei pitäisi olla onkelmia.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
kopote12
"Viggen"
Viestit: 557
Liittynyt: La Elo 20, 2005 18:42
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kopote12 »

Tein itse 2,0i --> 2,0T projektin ja ainakin alustavertailu piirimyyjältä piti hommata...maksoi n.30e. Sit selvitys mistä olet koneen saanut ja mitä osia olet päikseen vaihtanut. Näin siis vaparista turboksi projektissa mut miten sit sulla 8O
Saab 9-5 2,0t -1999
ilkkajalmari
"Kaasari"
Viestit: 31
Liittynyt: Pe Kesä 03, 2005 12:50
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja ilkkajalmari »

Kiitoksia pikaisista vastauksista. Kuulostaa hyvältä. Mukavaa kevään odotusta molemmille vastaajille.
Elä ja anna elää!
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

kaikkein helpommalla pääset kun vaan vaihdat siitä vanhasta koneesta 2.0 venttiilikopan kannen sen 2.3 tilalle...
ulkoisestihan noilla koneilla ei tietääkseni ole mitään eroa jos saman ikäisiä...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
ilkkajalmari
"Kaasari"
Viestit: 31
Liittynyt: Pe Kesä 03, 2005 12:50
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja ilkkajalmari »

Näin on jo tehty. Kyllä se mulle noin toimii ihan hyvin, mutta myynnissä tuntuu olevan hankalaa, ellei ole muutoskatastettu. Ulkoisesti ovat kai samannäköisiä, koska kaks kertaa on jo mennyt katastuksessakin läpi. :D
Elä ja anna elää!
J.V.A
"Hirsch"
Viestit: 981
Liittynyt: Ma Loka 23, 2006 23:18
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja J.V.A »

Saabit (ainakin vanhemmat) on jo vakiona tehty jarruiltaan ja alustaltaan suurinta tehoa huomioden lukuunottamatta AEROA? Aerot on pääsääntöisesti UKIN suunnittelijoiden lahja autoilevalle maailmalle unohtamatta avokkaita^^.
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

J.V.A kirjoitti:Aerot on pääsääntöisesti UKIN suunnittelijoiden lahja autoilevalle maailmalle unohtamatta avokkaita^^.
Ysitonnista koottiin Uudessakaupungissa ainakin Autowikin mukaan vuosina 1986-1990. Eikö Aeron (tai Turbo-S:n) valmistuskin alkanut vasta -91. Mahtaakohan olla Ukin suunnittelijoilla mitään kosketuspintaa Aeron suunnitteluun. :roll:
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
J.V.A
"Hirsch"
Viestit: 981
Liittynyt: Ma Loka 23, 2006 23:18
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja J.V.A »

Täältälähtöisellä porukalla on näpit pelissä 9k "matalakeulan" suunnittelussa. SAABIN loistoaikana moni Suomalainen työskenteli suun-nittelemassa myös tonnareita tuolla Ruotsin puolella. Näin ekakerran cs:n loppukesästä 01 Nantalissa- olivat "naapurinpojat" koeajolla. OLI upea nähtävyys! Satkun erikoismallien suunnittelu on tätä "kotimaista" työtä lähes kokonaan. Ei ole vuosien varrella tullut vastaavaa merkkiä vastaan jossa jarrut y.m tekniikka on samalla tasolla alhaalta-------YLÖS! Ei vaihdu osien varaosanumerot 3 kertaa vuodessa!! Elikkä 2,0 ja 2,3 alusta on lähes identtiset. Pitäisi kelvata katsastussedille koska SAAB on tällaisen prinikan firmana kirjoittanut lupalappuna! JA niin onhan noita "poikia" tuolla veden takana vieläkin..---Terveissi Vaan..
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
Vastaa Viestiin