Mitä vaaditaan muutoskatsastukseen 2.0->2.3 ??
-
- "Kaasari"
- Viestit: 31
- Liittynyt: Pe Kesä 03, 2005 12:50
- Paikkakunta: Helsinki
Mitä vaaditaan muutoskatsastukseen 2.0->2.3 ??
Mulla on turboton vm -97 9000 CD manuaalivaihteistolla. 2.0 Kone on vaihdettu 2.3:een (ammattimies tehnyt), mutta muutoskatsastus vielä tekemättä. Mitä siihen vaaditaan? Pitääkö vaihtaa esim. jarruja tms. tehokkaampiin? Tietäisikö joku täällä vai pitäiskö kysyä katsastajalta suoraan? Mitähän moinen katsastus toimenpiteenä maksaa? Kiitos kaikista vastauksista etukäteen.
Elä ja anna elää!
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Mitä vaaditaan muutoskatsastukseen 2.0->2.3 ??
Eipä ole mitään eroa missään alustan, jarrujen tms. välillä 2.0 ja 2.3 vaparin suhteen. Kysy konttuurilta mitä lippulappuja vaativat, mutta jos on 2.3 konekin vähäpäästöisestä autosta, niin ei pitäisi olla onkelmia.ilkkajalmari kirjoitti:Mulla on turboton vm -97 9000 CD manuaalivaihteistolla. 2.0 Kone on vaihdettu 2.3:een (ammattimies tehnyt), mutta muutoskatsastus vielä tekemättä. Mitä siihen vaaditaan? Pitääkö vaihtaa esim. jarruja tms. tehokkaampiin? Tietäisikö joku täällä vai pitäiskö kysyä katsastajalta suoraan? Mitähän moinen katsastus toimenpiteenä maksaa? Kiitos kaikista vastauksista etukäteen.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Kaasari"
- Viestit: 31
- Liittynyt: Pe Kesä 03, 2005 12:50
- Paikkakunta: Helsinki
-
- "Kaasari"
- Viestit: 31
- Liittynyt: Pe Kesä 03, 2005 12:50
- Paikkakunta: Helsinki
Saabit (ainakin vanhemmat) on jo vakiona tehty jarruiltaan ja alustaltaan suurinta tehoa huomioden lukuunottamatta AEROA? Aerot on pääsääntöisesti UKIN suunnittelijoiden lahja autoilevalle maailmalle unohtamatta avokkaita^^.
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
Ysitonnista koottiin Uudessakaupungissa ainakin Autowikin mukaan vuosina 1986-1990. Eikö Aeron (tai Turbo-S:n) valmistuskin alkanut vasta -91. Mahtaakohan olla Ukin suunnittelijoilla mitään kosketuspintaa Aeron suunnitteluun.J.V.A kirjoitti:Aerot on pääsääntöisesti UKIN suunnittelijoiden lahja autoilevalle maailmalle unohtamatta avokkaita^^.

Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
'84 900T8 Museoautoprojekti
Täältälähtöisellä porukalla on näpit pelissä 9k "matalakeulan" suunnittelussa. SAABIN loistoaikana moni Suomalainen työskenteli suun-nittelemassa myös tonnareita tuolla Ruotsin puolella. Näin ekakerran cs:n loppukesästä 01 Nantalissa- olivat "naapurinpojat" koeajolla. OLI upea nähtävyys! Satkun erikoismallien suunnittelu on tätä "kotimaista" työtä lähes kokonaan. Ei ole vuosien varrella tullut vastaavaa merkkiä vastaan jossa jarrut y.m tekniikka on samalla tasolla alhaalta-------YLÖS! Ei vaihdu osien varaosanumerot 3 kertaa vuodessa!! Elikkä 2,0 ja 2,3 alusta on lähes identtiset. Pitäisi kelvata katsastussedille koska SAAB on tällaisen prinikan firmana kirjoittanut lupalappuna! JA niin onhan noita "poikia" tuolla veden takana vieläkin..---Terveissi Vaan..
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.