kokemuksia saksantuonneista kiitos.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 9
- Liittynyt: La Heinä 01, 2006 23:23
kokemuksia saksantuonneista kiitos.
ysitonnit näyttäs olevan aika halpoja saksassa ja aika hyväkuntoisiakin..
onk kukaan tuonu niitä ja mitkä on ollu fiilikset?
minkä hintaisia olette tuoneet..
onk kukaan tuonu niitä ja mitkä on ollu fiilikset?
minkä hintaisia olette tuoneet..
SAAB on maanteiden suihkuhävittäjä..
Re: kokemuksia saksantuonneista kiitos.
Omasta Saksantuonnista oli kansi halki ja laakerit finaalissa (piti tehdä täysi koneremontti), ja on muutamia muitakin kohtalotovereita ollut. Eivät taida kestää 200km/h ajoa autobahnoilla, mieluummin sellainen joka on ollut jollain faarilla ajossa ja mieluiten vielä matalapaineisena.wesley snipes kirjoitti:ysitonnit näyttäs olevan aika halpoja saksassa ja aika hyväkuntoisiakin..
onk kukaan tuonu niitä ja mitkä on ollu fiilikset?
minkä hintaisia olette tuoneet..
Italiassa ja Sveitsissä tuntuu olevan vähemmän konevammaisia (ja tietty Ruotsissa, Hollannissa jne. tottakait), jotain postitiivista noissa nopeusrajoituksissakin
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Paskaa löytyy jokapaikasta, niin suomesta, ruotsista ja saksasta ym..
Hyviä löytyy jokapaikasta, niin suomesta, ruotsista ja saksasta ym..
Kyllä autot on jokapaikassa yksilöitä joita on pidetty/huollettu hyvin tai huonosti.
Mielestäni on aivan turhaa morkata jonkun maan autoja noin yleisesti.
Saksata kun ostaa niin ruosteongelmia on vähemmän, mutta voi olla jotain muita vikoja niinkuin suomenkin tonnareissa mutta ilman suomen ruostehelvettiä(ainakin vanhemmissa yksilöissä).
Hyviä löytyy jokapaikasta, niin suomesta, ruotsista ja saksasta ym..
Kyllä autot on jokapaikassa yksilöitä joita on pidetty/huollettu hyvin tai huonosti.
Mielestäni on aivan turhaa morkata jonkun maan autoja noin yleisesti.
Saksata kun ostaa niin ruosteongelmia on vähemmän, mutta voi olla jotain muita vikoja niinkuin suomenkin tonnareissa mutta ilman suomen ruostehelvettiä(ainakin vanhemmissa yksilöissä).
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Re: kokemuksia saksantuonneista kiitos.
Samaa mieltä,kyllä saksantuliaisissa on ollut yllättävän paljon koneen tai turbo vammaisia!!!ng900aero kirjoitti:Omasta Saksantuonnista oli kansi halki ja laakerit finaalissa (piti tehdä täysi koneremontti), ja on muutamia muitakin kohtalotovereita ollut. Eivät taida kestää 200km/h ajoa autobahnoilla, mieluummin sellainen joka on ollut jollain faarilla ajossa ja mieluiten vielä matalapaineisena.wesley snipes kirjoitti:ysitonnit näyttäs olevan aika halpoja saksassa ja aika hyväkuntoisiakin..
onk kukaan tuonu niitä ja mitkä on ollu fiilikset?
minkä hintaisia olette tuoneet..
Italiassa ja Sveitsissä tuntuu olevan vähemmän konevammaisia (ja tietty Ruotsissa, Hollannissa jne. tottakait), jotain postitiivista noissa nopeusrajoituksissakin
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Juuri näin, ei kannata tuomita pelkästään yksittäisten kokemusten perusteella. Muutaman tuttu tuonut auton Suomen ulkopuolelta, eikä kukaan ole valittanut.valtteri kirjoitti:Paskaa löytyy jokapaikasta, niin suomesta, ruotsista ja saksasta ym..
Hyviä löytyy jokapaikasta, niin suomesta, ruotsista ja saksasta ym..
Kyllä autot on jokapaikassa yksilöitä joita on pidetty/huollettu hyvin tai huonosti.
Mielestäni on aivan turhaa morkata jonkun maan autoja noin yleisesti.
Saksata kun ostaa niin ruosteongelmia on vähemmän, mutta voi olla jotain muita vikoja niinkuin suomenkin tonnareissa mutta ilman suomen ruostehelvettiä(ainakin vanhemmissa yksilöissä).
Saksasta kevättalvella 2005 tuotu CSE 2,3 TA, en tuonut itse vaan ostin klubilaiselta joka oli ajellut muutamia tuhansia.
Myyjä sanoi katsoneensa parikymmentä tonnaria ennen kuin löytyi ostettavaksi kelpaava. Halvat ei kuulemma ikinä ole hyviä.
Ostohetkellä kilsoja 178t, nyt 216t.
Auto on ollut aivan erinomainen, luotettava ja lähes ruosteeton.
Kaikki on toiminut koko ajan, en epäile kilsoja. Kaikki vaihdettu osa ollut saabin alkuperäistä, eli on pidetty huolta saksassa.
Itse olen vaihtanut syylärin, kennon (nuo tuppaa vuotamaan herkästi saksan tuonneissa heti kun tulee kunnon pakkaset, vanhat tiivisteet ei ilmeisesti kestä rajuja lämpötilan vaihtoja kun eivät ole niihin nuorena tottuneet), puhaltimen moottorin, alustan puslat, moniurahihnan ja rullat, etujarrulevyt jne. normaalisti 200 tuhannen tienoolla vaihtoon menevää.
t.
Mikko L
Hki
Myyjä sanoi katsoneensa parikymmentä tonnaria ennen kuin löytyi ostettavaksi kelpaava. Halvat ei kuulemma ikinä ole hyviä.
Ostohetkellä kilsoja 178t, nyt 216t.
Auto on ollut aivan erinomainen, luotettava ja lähes ruosteeton.
Kaikki on toiminut koko ajan, en epäile kilsoja. Kaikki vaihdettu osa ollut saabin alkuperäistä, eli on pidetty huolta saksassa.
Itse olen vaihtanut syylärin, kennon (nuo tuppaa vuotamaan herkästi saksan tuonneissa heti kun tulee kunnon pakkaset, vanhat tiivisteet ei ilmeisesti kestä rajuja lämpötilan vaihtoja kun eivät ole niihin nuorena tottuneet), puhaltimen moottorin, alustan puslat, moniurahihnan ja rullat, etujarrulevyt jne. normaalisti 200 tuhannen tienoolla vaihtoon menevää.
t.
Mikko L
Hki
Tuo mun sigustakin löytyvä Aero tuotiin loppukesästä -03 Saksasta. ~160 000 km oli silloin mittarissa (nyt ~230 000km), eikä pienten tyyppivikojen lisäksi (esim. tämä ajovalojen rele) ongelmia ole ollut. Mutta kyllä niitä huonojakin sieltä tosiaan löytyy. Tyyppi, joka Saksan päässä Aeroja kävi katsomassa, ei ensimmäisiä ehdokkaita kelpuuttanut. Ja hyvä niin, tähän yksilöön on saanut kyllä olla tyytyväinen.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Eipä varmaan kauheesti kannata tonnaria Saksasta lähteä raahaamaan, ennen kuin on tarkistanut kotimaan markkinat. Alkaa olemaan hinnat Suomessakin melko edullisia ja valikoimaakin löytyy eri malliin kun vielä pari vuotta sitten. Esim. sigun linkistä löytyisi sopuhintaan pahimmista rempoista jo läpikäyty yksilö kunnon varusteilla... ![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Edit: Saksantuontien hintaan kannattaa sitten lisäillä samoin tein talvikumit (100-400+€ käytetyn tai uuden setin mukaan), yleensä myös lohkolämppärin hommaus ja asennus (pelkät palikat sisälämppärin kera n. 150€), eikä se hakumatkakaan yleensä ilmainen ole. Pelkkään matkustamiseen (siis ilman mitään hotelleja tms.) ja auton Suomeen ajamiseen menee äkkiä 500€. Saksan paperisota kilpineen ja vakuutuksineen reilut 150-200€, rekisteröintikatsastus Suomessa aivan järkyttävä 120€ + kilvet 20€ jnejne. Veroarvioita voi käydä ihailemassa Wirallisen Arwontakoneiston sivuilla http://www.tulli.fi.
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Edit: Saksantuontien hintaan kannattaa sitten lisäillä samoin tein talvikumit (100-400+€ käytetyn tai uuden setin mukaan), yleensä myös lohkolämppärin hommaus ja asennus (pelkät palikat sisälämppärin kera n. 150€), eikä se hakumatkakaan yleensä ilmainen ole. Pelkkään matkustamiseen (siis ilman mitään hotelleja tms.) ja auton Suomeen ajamiseen menee äkkiä 500€. Saksan paperisota kilpineen ja vakuutuksineen reilut 150-200€, rekisteröintikatsastus Suomessa aivan järkyttävä 120€ + kilvet 20€ jnejne. Veroarvioita voi käydä ihailemassa Wirallisen Arwontakoneiston sivuilla http://www.tulli.fi.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Kun katselette autoja saksasta niin lisätkää hintaan verojen lisäksi noin +1000 euroa niin silloin teillä on auto kotona katsastettuna ja ns.suomivarusteilla.V.J.S kirjoitti:Eipä varmaan kauheesti kannata tonnaria Saksasta lähteä raahaamaan, ennen kuin on tarkistanut kotimaan markkinat. Alkaa olemaan hinnat Suomessakin melko edullisia ja valikoimaakin löytyy eri malliin kun vielä pari vuotta sitten. Esim. sigun linkistä löytyisi sopuhintaan pahimmista rempoista jo läpikäyty yksilö kunnon varusteilla...
Edit: Saksantuontien hintaan kannattaa sitten lisäillä samoin tein talvikumit (100-400+€ käytetyn tai uuden setin mukaan), yleensä myös lohkolämppärin hommaus ja asennus (pelkät palikat sisälämppärin kera n. 150€), eikä se hakumatkakaan yleensä ilmainen ole. Pelkkään matkustamiseen (siis ilman mitään hotelleja tms.) ja auton Suomeen ajamiseen menee äkkiä 500€. Saksan paperisota kilpineen ja vakuutuksineen reilut 150-200€, rekisteröintikatsastus Suomessa aivan järkyttävä 120€ + kilvet 20€ jnejne. Veroarvioita voi käydä ihailemassa Wirallisen Arwontakoneiston sivuilla http://www.tulli.fi.
Veroja voi tosiaan katsella tullin sivuilta(hankalaa kuukausi keralla) tai http://www.yleisavain.com/cgi-bin/verotusarvot.pl jossa helpommin haettavissa.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
3 tonnaria saksasta haettu, 2 itellä ja yks isälle. Jatkossakaan en osta autoa suomesta, ainakaan liikkeestä.
Toi ekahan oli just semmonen mistä täällä varotellaan. Autoliikkeen perältä risujen ja hämähäkinseittien alta, maannut puoltoistavuotta ajamatta tankki tyhjänä. Etujarrut oli ruostunu kiinni, mutta liikehän lupas korjata ne jos ostan. Päivässä pisti uudet levyt ja palat alle. Mitään ihmeempää vikaa ei ole ollut, tomaattilootaan joutu vaihtaan yhen laakerin mikä oli isoin remppa, siihenki löyty 50e:llä osa.
tuotaessa kilsoja oli 172 ja nyt alkaa oleen 250tkm. Konetta ei ole aukastu. Tänä vuonna vois vähä rempata ja pöristellä vielä ainakin 150tkm.
Toi ekahan oli just semmonen mistä täällä varotellaan. Autoliikkeen perältä risujen ja hämähäkinseittien alta, maannut puoltoistavuotta ajamatta tankki tyhjänä. Etujarrut oli ruostunu kiinni, mutta liikehän lupas korjata ne jos ostan. Päivässä pisti uudet levyt ja palat alle. Mitään ihmeempää vikaa ei ole ollut, tomaattilootaan joutu vaihtaan yhen laakerin mikä oli isoin remppa, siihenki löyty 50e:llä osa.
tuotaessa kilsoja oli 172 ja nyt alkaa oleen 250tkm. Konetta ei ole aukastu. Tänä vuonna vois vähä rempata ja pöristellä vielä ainakin 150tkm.
Onhan noita kokemuksia, tuossa yksi:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=18884
Eipä silti, kyllä varmaan seuraavakin on etelän tuontiauto. On sen verran "puhtaita" koriltaan että ne on silti mielekkäitä vaihtoehtoja, tuota tekniikkaa kun on mukavampi paikkailla kuin ruostetta.
Noissa tuontisaabeissa pitää vaan yksinkertaisesti pitää mielessä, että autobahnilla niille annetaan hanaa, ei ne ole mitään "pappamersuja", joten pari tonnia perussuomivarustelun lisäksi tekniikan korjaamiseen on syytä pitää budjetissa.
Ainakin noissa saksalaisperäisissä näyttää olevan varustelu kohdallaan, joten pisteet myös siitä tuontiautoille.
Laiska hakija selviää lyhyemmällä hakumatkalla jos hakee auton Virosta, ne on kanssa lähes poikkeuksetta saksalaisperäisiä, tosin reissu Viroon kestää yleensä pitempään ja tulee maksamaan enemmän![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=18884
Eipä silti, kyllä varmaan seuraavakin on etelän tuontiauto. On sen verran "puhtaita" koriltaan että ne on silti mielekkäitä vaihtoehtoja, tuota tekniikkaa kun on mukavampi paikkailla kuin ruostetta.
Noissa tuontisaabeissa pitää vaan yksinkertaisesti pitää mielessä, että autobahnilla niille annetaan hanaa, ei ne ole mitään "pappamersuja", joten pari tonnia perussuomivarustelun lisäksi tekniikan korjaamiseen on syytä pitää budjetissa.
Ainakin noissa saksalaisperäisissä näyttää olevan varustelu kohdallaan, joten pisteet myös siitä tuontiautoille.
Laiska hakija selviää lyhyemmällä hakumatkalla jos hakee auton Virosta, ne on kanssa lähes poikkeuksetta saksalaisperäisiä, tosin reissu Viroon kestää yleensä pitempään ja tulee maksamaan enemmän
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Tää menee vähän OT:ksi mutta laitan kuitenkin.
Pyörin Hampurissa syksyllä ja kiikarissa oli Tonnari vaihtoehtona 1 ja sitten varalla hieman kalliimpia 9-5:sia.
Nuo tonnarit katsoin läpi ja järjestään tuolla alueella olevat 3-7k€ tonnarit olivat sellaisia että mieluummin Suomesta sitten. Joten sitten vaihtoehtoa 9-5 katsomaan ja yksi yksilö löytyi jonka sitten ostinkin. Hinta sitten nousi budjetin ylärajalle mutta sainpa kahdella eläkeläisellä olleen, huoltokirjallisen, alle 90tkm ajetun -99 jossa ei ruostetta ole.
Ehkä eteläSaksassa tai Ruhrin alueella tonnareita on paremmin.
T/Pekka
Pyörin Hampurissa syksyllä ja kiikarissa oli Tonnari vaihtoehtona 1 ja sitten varalla hieman kalliimpia 9-5:sia.
Nuo tonnarit katsoin läpi ja järjestään tuolla alueella olevat 3-7k€ tonnarit olivat sellaisia että mieluummin Suomesta sitten. Joten sitten vaihtoehtoa 9-5 katsomaan ja yksi yksilö löytyi jonka sitten ostinkin. Hinta sitten nousi budjetin ylärajalle mutta sainpa kahdella eläkeläisellä olleen, huoltokirjallisen, alle 90tkm ajetun -99 jossa ei ruostetta ole.
Ehkä eteläSaksassa tai Ruhrin alueella tonnareita on paremmin.
T/Pekka
9-5 SE 3.0t -99
9-5 Griffin 3.0t -99
Tech2
9-5 Griffin 3.0t -99
Tech2
Ruottalaiset imuroi heti ensitöikseen kaikki hampurin ympäristö tonnarit kun niiltä vero lähti. Parasta on mennä alemmas tai sitten jostain pikkukylistä. Kun on tarpeeks böndellä niin nää ammattimaiset hakijat ei yleensä vaivaudu semmosia kattoon.pohamala kirjoitti:Tää menee vähän OT:ksi mutta laitan kuitenkin.
Pyörin Hampurissa syksyllä ja kiikarissa oli Tonnari vaihtoehtona 1 ja sitten varalla hieman kalliimpia 9-5:sia.
Nuo tonnarit katsoin läpi ja järjestään tuolla alueella olevat 3-7k€ tonnarit olivat sellaisia että mieluummin Suomesta sitten. Joten sitten vaihtoehtoa 9-5 katsomaan ja yksi yksilö löytyi jonka sitten ostinkin. Hinta sitten nousi budjetin ylärajalle mutta sainpa kahdella eläkeläisellä olleen, huoltokirjallisen, alle 90tkm ajetun -99 jossa ei ruostetta ole.
Ehkä eteläSaksassa tai Ruhrin alueella tonnareita on paremmin.
T/Pekka
Ostin viime syksynä yhdeltä kaverilta 9000:sen turbopirssin Cs malli-92.Auto on ollut loistava peli,sen jälkeen kun korjautin lämppärin vstuksen,termostaatin ja vaihdatin sisäilman filtterin uuteen.autolla on nyt ajettu 182000 km.Remontin teetätin korjaamo Tervashongalla Järvenpäässä,jossa on pätevä saabin korjaaja.Remontti maksoi osineen 258 e. Mielestäni edullinen,kun kaikki osat ovat Saabin omia. Pelkkä vastus maksaa jo toistasataa euroa .Autostani maksoin silloin viimesyksynä 3000e,joka on myös mielestäni,pakko ostaa hinta.Ruostetta ei ole missään.Että on niitä onnellisiakin uitettujen ostajia. Terveisin,Viiksi paappa. ! ?